bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Det stora problemet är att de som hyser agg i mot hojåkare inte ser skillnad på dem som sköter sig och de som busar. Men jag tror att det har med en mognad ifrån bägge håll hur man hanterar situationen, Jag kan bara säga så här, jag vill inte ha minna barn gående längs Bogesund eller andra vägar som är populära att köra på. För även om den stora massan av oss sköter sig, så är det en och annan som inte gör det. Och det är kanske han som klipper minna barn. Och har man barn, då tror jag att man har det lättare att förstå hur de känner sig. De är bara rädda. Kan tillägga att han som vi träffa, påstod att vi hade kört där fram och tillbaks många gånger den dagen. Vilket inte va sant, för det va bara första svängen den dagen på vägen.
:D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det är grundläggande att man inte genar i kurvor med skymd sikt, det borde man väl begripa var det kan sluta.
Sen det där med att vända och åka ikapp de som kör så där låter ju inte vettigt, ska man då alltså köra ännu grönjävligare för att säga åt dem att de kör som idioter?
Fast jag känner till det där med at det lätt trissas upp i fart när man är några som åker, det blir nån slags inofficiell tävling.
Hoppas de inet är stolta över sin framfart iaf och är det en klubb så borde ju de förståndiga tala om för de övriga vad som gäller.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Silwer skrev:
Sen det där med att vända och åka ikapp de som kör så där låter ju inte vettigt, ska man då alltså köra ännu grönjävligare för att säga åt dem att de kör som idioter?

Du har en poäng där,,, :D

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Mattias skrev:
I cän't imöchine?! It is öf cöurse a speed hömp. Wizout it, I wöuld be evön slöwer.

//ROLF-hunter (Get your membership now! Increase the size of your manhood while you're at it! Exclusive clips inside! http://www.rolfhunter.com )

Mattias, Rolfs I like to fu** sidan verkar inte funka, du måste fixa fort så jag kan regga mig..

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hmmmm.... var skall jag börja.

Vi börjar med en Ghostrider: Det KAN varit PMC som körde den sträckan på den tiden du anger.

När det gäller gena över svängar - det är dumt, och NÅGON gjort det så skämms säkert den personen. Huruvida din uppskattning av vår hastighet stämmer kan jag inte uttala mig om. Det var en öppen körning med ungefär 50-50 potatisar och "civila" (återigen: OM det nu var oss du mötte).

I en av kurvorna på Bogesund ligger det väldigt ofta grus efter att bilar genat. I onsdags var det inget undantag. Jag ANTAR att om det vinglades någonstans så var det där (om det inte var mig ni mötte, för jag vinglar mest jämt.... OM jag nu var där vid den tidpunkt ni anger).

Däremot vänder jag mig starkt emot vissa personers uttalanden i denna tråd. Med det resonemang som förs (på flera fronter) så kör ni aldrig över rådande hastighetsbegränsning och ni är expertförare som ALDRIG driftar eller vinglar till. Det är MYCKET imponerande.

Generellt här på SH så går det fort att diskutera det olämpliga i höghastighetstouring för att i nästa fråga hur man enklast drar upp hojen på slangen i hastigheter över 100. Det finns ett FÅTAL medlemmar som är konsekventa i sin "sågning" av sådant beteende, exempelvis Chrille, Nr.18 m.fl, och deras åsikter inte bara respekterar jag - jag värdesätter dom, just för deras erfarenhet och konsekvens. Andras måste jag säga är mera åt det populistiska hållet för att det är de vindar som råder för närvarande, och sådant har jag inte mycket till övers för.

Slutligen: Var och en ansvarar för sin egen körning. Inom PMC finns det ingen tävling om snabbast på bogesund, utan man kör för att komma fram snabbt och säkert. PMC kan och bör ej heller ta ansvar för utomstående åkare. Vi är rätt snabba på att påpeka för både interna och externa förare när de gör nåt som vi inte accepterar. På www.potatoesmc.com, under forumet, finns instruktioner om hur körningar går till om nu någon tvekar. Kör efter er förmåga, och inte hur fort andra kör.

/Freppa

PS. Ovan är MIN åsikt, och inget som PMC gått ut med.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
R1-street skrev:

+ att mer än hälften av er körde väldigt mycket över eran förmåga, det är inte konstigt det händer olyckor, och att försäkringarna är som dom är här i stan.....+alla skenförsäkringar!!!!!

Var bara tvungen att göra en till kommentar.

Är du synsk? Kan inte du peka ut dom som åkte vilka som skenförsäkrade? Vill gärna hjälpa till att få bort dom. Och hur vet du vilkas förmåga som var överträdd?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

Freppa skrev:
...vilka som skenförsäkrade? Vill gärna hjälpa till att få bort dom...
Fixar du enkelt. Du känner personerna och ser deras regnr. Ring till VV och kolla vem som äger fordonet. Och eftersom ingen annan än ägaren kan försäkra det så kan du lsita ut vem som är skenförsäkrare och vem som inte är det. Risken är dock överhängande att du kommer att bli ganska impopulär/åka på smörj. :D

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Re: Re: Re: bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

Bingo skrev:
Fixar du enkelt. Du känner personerna och ser deras regnr. Ring till VV och kolla vem som äger fordonet. Och eftersom ingen annan än ägaren kan försäkra det så kan du lsita ut vem som är skenförsäkrare och vem som inte är det. Risken är dock överhängande att du kommer att bli ganska impopulär/åka på smörj. :D

Näheeee..... säger du deeeeee....... ;)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Varför skulle du vilja ha bort dom som är skenförsäkrade???
Stör dom dig???

Själv är jag ägare och försäkrar själv min hoj...DOCK INTE I TRYGGHANSA VILL JAG TILLÄGGA!!!! :zpy

s9d8as0vjk

Guest
Hur ska man veta vem som betalt hojen (dvs är rättsmäktig ägare) och således ska betala försäkringen då ?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Okej, eftersom vissa inte är läskunniga, alternativt inte förstår ordet "ironi", så får jag väl förklara. Läs mitt inlägg igen, och förstå hur imponerad jag är över att den mannen ser att så många är skenförsäkrade bara på att vi kör förbi honom. Slut. Frågor? Framåt!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mr B skrev:
Hur ska man veta vem som betalt hojen (dvs är rättsmäktig ägare) och således ska betala försäkringen då ?
Ur försäkringsperspektiv är det hela mycket enkelt. Endast den som står som registrerad ägare kan försäkra fordonet ifråga. Om någon annan än den registrerade ägaren/försäkringstagaren egentligen äger fordonet så saknar denne det som kallas "försäkrat intresse" och försäkringsbolaget kan utan vidare neka ersättning vid skada. Enkelt uttryckt så måste egentlig ägare och registrerad ägare vara samma person annars är det en skenförsäkring.

I praktiken kollar man väl bågen (turboretta), ägaren 49-årig kvinna (utan A-behörighet), vem som låg på marken vid olyckstillfället (den ohängde 21-årige systersonen) och lägger sedan ihop ett plus ett plus ett -> och utropar: skenförsäkring! :D Så tror jag det funkar i alla fall.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

s9d8as0vjk

Guest
Bingo, det finns INGENTING som säger att en förälder inte får investera i en hoj och sedan låna ut den till sonen. Detta är helt OK om det verkligen är så att föräldern har betalt hojen ...

Obs ! Jag är emot skenförsäkringaroch har nästan alltid haft mina egna hojar skrivna på mig själv ... jag har syndad en gång (ca 1 månad) sedan -98.

*trippel-spegel* och *stjärnstopp*

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
möjligt att folk har dubbelmoral, alla gör väl fel eller rycks med ibland.
Men är det så mycket att sitta o försvara sig om det här?
Vad jag förstår såg ingen vika det var riktigt?
De som körde där körde illa, det är väl det som diskuteras?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mr B skrev:
Bingo, det finns INGENTING som säger att en förälder inte får investera i en hoj och sedan låna ut den till sonen. Detta är helt OK om det verkligen är så att föräldern har betalt hojen ...
Visst är det så - försäkringsbolagen tillåter att andra familjemedlemmar använder bågen. Och då är det heller inte fråga om skenförsäkring. Bolagen brukar dock kräva att alla i familjen är folkbokförda på samma adress.

Notera också att jag sade att det är lätt att räkna ut (man är väl inte dum i huvvet... :D) vem som skenförsäkrar - att bevisa kan te sig betydligt svårare.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Silwer skrev:
möjligt att folk har dubbelmoral, alla gör väl fel eller rycks med ibland.
Men är det så mycket att sitta o försvara sig om det här?
Vad jag förstår såg ingen vika det var riktigt?
De som körde där körde illa, det är väl det som diskuteras?

Mja... Ja och nej.

Ja, det är det som diskuteras för....:
Enligt trådstartaren så körde gänget illa och skar kurvor. Att skära blinda kurvor är idioti - det tänker jag aldrig försöka argumentera emot. Däremot KAN man ju diskutera huruvida trådstartaren är kapabel att bedömma skickligheten hos förarna bara genom ett möte. Den upplevda skickligheten och den faktiska är ju troligen olika saker.

Nej, det är inte det som diskuteras för....:
Många som nu rackar ner på den händelse som trådstartaren skrivit om sätter sig gladeligen och kryssar mellan bilar på motorvägen i 200+, samt dissar en hel klubb utan vetskap om VILKA det var som körde. Just detta att vända kappan efter vinden är nåt som stör mig. Man tar ett beslut och står för det - rätt eller fel. Men att känna av vad som är populärt just nu och sedan följa med strömmen känns inte som om det ger skribenterna någon credit över huvud taget (McB: Särskrivning eller ej? ;))

/Freppa

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
OM man nu är så jävla kåt på att köra kurvigt... känna på lite g-krafter och skrapa sina knäpuckar...

SE TILL ATT KÖRA PÅ BANA....!!!!!!!!!!! :fakta

Där är det bara DU, HOJEN... och du får lov att nyttja HELA VÄGEN...!!! Utan att skrämma slag på mötande.. o riskera livhanken på både dig o andra...

Alltså... OPTIMALA förhållanden som inte tar död på folk i första taget...

På Bogesund räcker det med en hundradels "otur"... sen kan det vara good bye.

Alltsåå.... spara det sista krutet tills du hamnar på bana. Om du kör på allmän väg... TÄNK... o kör med OMDÖME.

Nu kanske vissa som kört med mig... tycker att jag ska hålla truten. :rolleyes: :) Men jag använder omdömet när jag kör...och jag måste inte till varje pris vara först..!!

//Mad... som inte står för galen... ;)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...