Hmmmm.... var skall jag börja.
Vi börjar med en Ghostrider: Det KAN varit PMC som körde den sträckan på den tiden du anger.
När det gäller gena över svängar - det är dumt, och NÅGON gjort det så skämms säkert den personen. Huruvida din uppskattning av vår hastighet stämmer kan jag inte uttala mig om. Det var en öppen körning med ungefär 50-50 potatisar och "civila" (återigen: OM det nu var oss du mötte).
I en av kurvorna på Bogesund ligger det väldigt ofta grus efter att bilar genat. I onsdags var det inget undantag. Jag ANTAR att om det vinglades någonstans så var det där (om det inte var mig ni mötte, för jag vinglar mest jämt.... OM jag nu var där vid den tidpunkt ni anger).
Däremot vänder jag mig starkt emot vissa personers uttalanden i denna tråd. Med det resonemang som förs (på flera fronter) så kör ni aldrig över rådande hastighetsbegränsning och ni är expertförare som ALDRIG driftar eller vinglar till. Det är MYCKET imponerande.
Generellt här på SH så går det fort att diskutera det olämpliga i höghastighetstouring för att i nästa fråga hur man enklast drar upp hojen på slangen i hastigheter över 100. Det finns ett FÅTAL medlemmar som är konsekventa i sin "sågning" av sådant beteende, exempelvis Chrille, Nr.18 m.fl, och deras åsikter inte bara respekterar jag - jag värdesätter dom, just för deras erfarenhet och konsekvens. Andras måste jag säga är mera åt det populistiska hållet för att det är de vindar som råder för närvarande, och sådant har jag inte mycket till övers för.
Slutligen: Var och en ansvarar för sin egen körning. Inom PMC finns det ingen tävling om snabbast på bogesund, utan man kör för att komma fram snabbt och säkert. PMC kan och bör ej heller ta ansvar för utomstående åkare. Vi är rätt snabba på att påpeka för både interna och externa förare när de gör nåt som vi inte accepterar. På
www.potatoesmc.com, under forumet, finns instruktioner om hur körningar går till om nu någon tvekar. Kör efter er förmåga, och inte hur fort andra kör.
/Freppa
PS. Ovan är MIN åsikt, och inget som PMC gått ut med.