Bojkotta Jamba, år 2004s mest irriterande företag!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ojoj, denna reklam har verkligen lyckats :)

Har aldrig sett den själv (ser sällan på tv), men en sån här uppmärksamhet måste vara rena drömmen för ett marknadsföringsföretag.

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
NoicE skrev:
jag imploderar seriøst varje gång jag hør den där grodjäveln, hittar jag inte tvdosan så måste man ju løpa!

w00t?? den ringsignalen har ju jag,,, men jag hade innan jamba så nu blev jag tvungen att byta!

skriver la på också, inte för att det lär hjälpa men ändå,, hatar Jamba... dem tog min signal! nu får jag nöja mig med Kaj & Börje

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag som trodde jag var den enda som helt seriöst hatar jambas reklam! Tack!

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Ojoj, denna reklam har verkligen lyckats

Instämmer, jag hade aldrig hört talas om dom tidigare. Men nu vet jag.

Kan de vara Jamba själva som ligger bakom antikampanjen...

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Sen att det inte räcker med EN sväng per break, ibland 2 efter varann eller en normal reklam emellan......jag blir fan TOKIG bara jag tänker på det.
Å den förbannade jävla rösten som berättar om allt "roligt" man kan beställa!!! :huvet jag skulle utan att tveka sänka alla j**la apor som har med he**etes Jamba R*V sk*it att göra i Bottenhavet!!! Misslyckade jä*vla reklammakare sprugna ur Hin Håles An*s är vad dom är!!!

Fast reklam handlar ju iofs om att väcka känslor..... :gnissla så på det planet har dom ju lyckats...... :huvet

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
nee nu tycker jag att ni överdriver.. dom har ju helt VANSINIGA & HELTOKIGA ringsignaler.. :tungan :gnissla

HATAR JAMBA!!! :huvet :kocko

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
mb skrev:
Ojoj, denna reklam har verkligen lyckats :)

Har aldrig sett den själv (ser sällan på tv), men en sån här uppmärksamhet måste vara rena drömmen för ett marknadsföringsföretag.

Tänkte säga samma sak.
Eftersom det blir disskusion av det så lyckas de ju bara där. Sen är det nog en förbannat stor massa ungdomar som pumpar in pengar i företaget.

Jag blir mer förbannad på 3:s reklam. "Join the friendship" eller vad det heter. Du ska ha vänner och så ska du och dina vänner köpa mobiltelefoner.
De säljer kontantkort med månadskostnad. Nu blommar löken.

I-landsproblem är jobbiga! Grymt jobbiga.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Behövde inte fundera speciellt länge för att skriva på den där.. Jag kan tom tänka mig att abbonera på en tjänst för att slippa skiten...

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
Word!

Precis när jamba började med sina reklamer så råkade jag, vid ett tillfälle när promillehalten var betydligt över det normala, beställa en ringsignal, sen gick jag i 2 månader och funderade på varför pengarna på kontankortet tog slut så satans snabbt hela tiden! :huvet
Sen var det ju inte lätt att bli av me skiten heller...

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Ja den där =(/#%=%# reklamen!

Bifogar en strip som jag hoppas Martin Kellerman ursäktar :yoparty

Bifogat

• jamba.jpg
    jamba.jpg
    118.9 KB · Visningar: 92

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
GuW skrev:
Jag skiter väl i deras jävla reklam, men det faktum att varje gång någon luras att "beställa" en ringsignal registreras den personen som prenumerant, och pröjsar löpande per månad, tills man äntligen får tag i deras jävla kundtjänst.
(man prenumererar på tre signaler i månaden för tretti spänn, och om man inte lyckas få tag på kundtjänst så drar dom det hur länge som helst från den telefonen, oavsett om man hämtar några signaler eller inte)

Det är du som gör att dom har dessa jävlar reklam HELA TIDEN!! Du har skickat dom pengar! :huvet

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Baby ninja
fart freak skrev:
Fan vad trött jag är på dessa satans-skit-reklamer var 5:e minut på MTV som Jamba sänder, är det nån som gillar dem ?
Det går ju inte att se/höra på kanalen längre.. hur mycket betalar dem inte för all denna reklam ? det kan ju inte vara billigt. Bara för att lura en massa fjortisar på en massa pengar .. :censored :kulspruta

http://www.PetitionOnline.com/jambaSWE/

*pling* Dagens I-landsproblem....

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jo jamba suger fan, men det som suger ännu mera är alla som tar ner deras ringsignaler och går omkring på jobbet och spelar dom i tron att dom är "jätteroliga" :mad:

Jag ska fan bilda en anti-ringsignals-rörelse snart.

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Baby ninja
RacerKeld skrev:
Fan vad trött jag är på at någon MÅSTE skriva "Dagens I-landsproblem" i varenda jävla tråd.

Börja grina!

Som någon skrev tidigare i denna tråd. Jamba har ju lyckats, det är uppenbarligen en helt lysande reklam, deras mål med reklamen är att synas och att folk ska lägga dom på minnet, det verkar ju ni ha gjort som sagt...

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
Baby-ninja skrev:
Jag tycker inte det är roligt, det bidrar inget til diskussionen. Vem skulle tycke att det är roligt, bortset från dig som spammar diskussionen?
Baby-ninja skrev:
Som någon skrev tidigare i denna tråd. Jamba har ju lyckats, det är uppenbarligen en helt lysande reklam, deras mål med reklamen är att synas och att folk ska lägga dom på minnet, det verkar ju ni ha gjort som sagt...
Jag fattar din pointe, men jag tror inte det är så.
Målet med reklamen är troligtvis inte att synas, men att folk köper deras ringtoner och annat - det har dom uppenbarligen inte lyckats med iblant folk på detta forum.
Jag tycker MTV är skit även utan Jamba-reklamer, men jag skriver på och hoppas att dom inte börjar reklamera på TV1000 eller TV3 också :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln