Bokad och klar 11/05/2008

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
ARGH....:huvet :mad:

Der var 2 pladser kvar i vit... Jag fixad ett backdäck...och, väk var dom platsar :mad:

Stupid me... Nogen som alligevel inte kan komme til Sturup ?? Röt eller vit grupp

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
Ja, det vet jag... Men, kanske der var en som inte kunne komme til sturup, men som hade booket...

Der var 2 platsar kvar igår... :huvet

Just nu är det läge på att boka Anderstorp o Knutstorp. Nästa Sturup öppnar bokningen den 19/5.

Vill bara förtydliga du kan inte ta över en plats här. Det måste gå via bokningen på ssemse hemsidan.

/gamle

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Akut problem inför söndag: Bakdäck slitet bara på mitten efter vintern och helt fräscht på kanterna (pinsamt jag vet!) - nere på indikatorerna på mitten och det nya bakdäcket på väg från mcdackonline...

Vad gör jag?
1. Hoppas att däcket dyker upp och att jag hittar någon som kan montera innan söndag? - tips på någon som kan montera löst däck på lös fälg emottages tacksamt!
2. Chansar att heldag på sturup sliter bara sidorna och att mitten håller?
3. Tar fram stora plånboken och köper ett extradäck imorgon?

Vad säger ni?

Robz

Guest
Akut problem inför söndag: Bakdäck slitet bara på mitten efter vintern och helt fräscht på kanterna (pinsamt jag vet!) - nere på indikatorerna på mitten och det nya bakdäcket på väg från mcdackonline...
Vad gör jag?
1. Hoppas att däcket dyker upp och att jag hittar någon som kan montera innan söndag? - tips på någon som kan montera löst däck på lös fälg emottages tacksamt!
Vad säger ni?

Kravet är 1,6mm - är indikatorerna "slitna" eller "kvar"?
Är de slitna hade jag bytt - hör med Piffes... han kanske t o m har begade racedäck hemma.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Vad gör jag?

Vad säger ni?

När det gäller däck är det väldigt svårt att ge dig råd över nätet men min erfarenhet gällande däck är att man oftast är dumsnål.

Du får garanterat mer ut av dagen om du har ett bra däck. Ett nytt däck är runt o fint och inte kantigt som ditt verkar vara.

Det är också väldigt surt om det skulle visa sig att du får ditt däck utdömt på besiktningen på morgonen. Då står du där med skägget i brevlådan.
Jag hade fixat ett däck snarast. Det du får ifrån Däckonline kanske du kan kränga iväg för samma peng du gett om du har lite tur. Det är ju rätt bra priser därifrån.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6

Vad gör jag?

Vad säger ni?

Vad har man för dimension på bilar nu för tiden?:rolleyes:

Last edited:

Canoly

Guest
Bilden är tagen på Sturup Raceway 2003.

Vem kör ?

Föraren är anmäld i vit grupp på Sturup sön 11 maj 2008.

Bifogat

• vem.jpg
    vem.jpg
    38.2 KB · Visningar: 83

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bilden är tagen på Sturup Raceway 2003.

Vem kör ?

Föraren är anmäld i vit grupp på Sturup sön 11 maj 2008.

Hmmm... han ser ganska galen ut... och är säkert dansk. Frågan är, vad får man då? :)

(jepp, nu såg jag honom i listan, celebert besök minsann... men numera brukar han väl köra R6a på bana?)

Canoly

Guest
Hmmm... han ser ganska galen ut... och är säkert dansk. Frågan är, vad får man då? :)

(jepp, nu såg jag honom i listan, celebert besök minsann... men numera brukar han väl köra R6a på bana?)

Bra ! Jag trodde möjligen att det skulla vara svårt.

Man får en valfri digital bild i högsta upplösning.

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike

Vad gör jag?

Vad säger ni?

:7peta

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Bra ! Jag trodde möjligen att det skulla vara svårt.

Man får en valfri digital bild i högsta upplösning.

Coolt, jag menade mer vad man "får" ut av den informationen. :tummenupp

Kan man spara bilden till ett senare tillfälle? Pga bröllop på lördag så kör jag inte på nu på söndag...

(om någon mot förmodan inte fattade vem jag refererade till med ordleken så var det SMC's generalsekreterare, Jesper "Galne Dansken" Christensen)

Canoly

Guest
Coolt, jag menade mer vad man "får" ut av den informationen. :tummenupp

Kan man spara bilden till ett senare tillfälle? Pga bröllop på lördag så kör jag inte på nu på söndag...

(om någon mot förmodan inte fattade vem jag refererade till med ordleken så var det SMC's generalsekreterare, Jesper "Galne Dansken" Christensen)

Helt O.K.
Risken är dock stor att du får nöja dig med en gammal bild.

Anledning: På STCC förra hösten fick jag uppsöka "läkarhuset" på Knutstorp p.g.a. yrsel. Noggrann genomgång på sjukhuset i Lund visade inget fel.
Jag testade på nytt på STCC Knutstorp nu i vår hos Jan Hansson Pro Superbike.
Återfick yrseln och tvingades lägga kameran åt sidan. Läkarna tror nu att det har kopplingar till min sjukdom ( Morbus Bechterew ) d.v.s. någon nerv i nacken klarar inte av att jag bär 2,5 kg kamera runt halsen.

Jag skall testa på söndag utan att bära kameran runt nacken och se om problemen kvarstår, kanske har jag blivit allergisk mot kamera och motorcyklar i kombination, vi får se hur det går.

// Jan

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Tråkigt att höra Canoly... hoppas det löser sig.

Robz. Det är 1mm på MC... bil 1,6mm

Robz

Guest
Tråkigt att höra Canoly... hoppas det löser sig.

Robz. Det är 1mm på MC... bil 1,6mm
OK, men slitagevarnaren - är den 1mm eller 1,6mm på MC-däck? (Förmodar isf 1mm - så när den börjar bli slipad börjar det bli tveksamt med ett godkännande väl? (Själv har jag slitagevarnare + 0,5mm för tillfället :gnissla )

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Anledning: På STCC förra hösten fick jag uppsöka "läkarhuset" på Knutstorp p.g.a. yrsel. Noggrann genomgång på sjukhuset i Lund visade inget fel.
Jag testade på nytt på STCC Knutstorp nu i vår hos Jan Hansson Pro Superbike.
Återfick yrseln och tvingades lägga kameran åt sidan. Läkarna tror nu att det har kopplingar till min sjukdom ( Morbus Bechterew ) d.v.s. någon nerv i nacken klarar inte av att jag bär 2,5 kg kamera runt halsen.

Mycket tråkigt att höra, det har alltid varit kul att se dig stå där utefter banan (samt självklart även att se resultaten efteråt). Hoppas det ordnar sig!

Exakt samma som jag har :tungan
Fast det är nog tur för min lilla leksak behöver omvårdnad

Mn den 30:e hoppas jag på Sturupspremiär :tummenupp

Den missar jag också. :huvet

Många körningar på vardagar och det är inte jättelätt för mig att ta ledigt just nu. sitter och funderar om man ska prioritera Anderstorp 2008-06-12 eller Knutstorp 2008-06-19. Samma pris och färre grupper på Anderstorp ger mer faktiskt körtid där, men så måste man ju fixa det där med boendet också och frågan är om jag inte egentligen tycker Knutstorp är roligare, lite "knixigare". Fast det är klart, det har man ju ännu mer på Sturup :va

Fast Sturup 08-06-06 torde man ändå vara ledig :tummenupp, får bli årets premiär för mig på den banan.

Last edited:

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Däcket är kommet och när jag kikar på det nya som är av samma märke och modell så inser man hur mycket gummi man lämnat efter sig - det här med slitagevarnare verkar vara en bra idé :tummenupp

Då ska jag bara hitta någon som kan kränga på det under morgondagen då...

Kan man kliva in på en vanlig bilverkstad för montering och balansering eller måste jag kolla med hasslarp ;-)

mcdäckonline levererade däcket (Michelin Pilot Power "B" 190x50) på 4 dagar med hemkörning för 1700 spänn - dessutom tillverkat v 38 2007 vilket är ok för ett specialdäck tycker jag

På tal om slitagevarnare så kanske man ska köra touringdäck från typ metzler Z6 de har inget mönster överhuvudtaget i mitten back och därmed inga slitagevarnare alls som kan förorsaka en nekad körning...

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...