CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Däcket är kommet och när jag kikar på det nya som är av samma märke och modell så inser man hur mycket gummi man lämnat efter sig - det här med slitagevarnare verkar vara en bra idé
Då ska jag bara hitta någon som kan kränga på det under morgondagen då...
Kan man kliva in på en vanlig bilverkstad för montering och balansering eller måste jag kolla med hasslarp ;-)
mcdäckonline levererade däcket (Michelin Pilot Power "B" 190x50) på 4 dagar med hemkörning för 1700 spänn - dessutom tillverkat v 38 2007 vilket är ok för ett specialdäck tycker jag
På tal om slitagevarnare så kanske man ska köra touringdäck från typ metzler Z6 de har inget mönster överhuvudtaget i mitten back och därmed inga slitagevarnare alls som kan förorsaka en nekad körning...
Skulle tro att dom flesta däckfirmor kan fixa det till dig så länge du kommer med en lös fälg. Du ska bara hitta nån som har öppet. Däckia i Staffanstorp kanske har? Tipset är väl att ringa först.
Gällande slitage varnare så är vi tillräckligt listiga för att se om däcket är slitet eller inte. Touringdäck är inget jag vill rekommendera på bankörningar dock. När du börjar få upp tempo kan dom vara lömska.
Men med rätt gaskontroll funkar även dom.