Bomber Magazine - Ny motorcykeltidning för extremåka!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
heliac skrev:
Första året omfattar tyvärr bara fem nr. Den finska kommer ut med sex nr. per år men meningen är att det skall bli åtta om året.
Det går nog bra ändå :tummenupp En sådan tidning måste man bara ha :) Nu har jag beställt en prenumeration! Hoppas jag gjorde rätt med alla siffror :gnissla Förresten, jag kommer nog till mässan och hälsar på på fredagen (tror jag det blir)

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Såld
Jag har lagt en order. Hoppas man får den snart. Skulle vara kul om man fick med den där bomber DVD:n

edit: Jag beställde inklusive senaste numret. Så man borde väl få en DVD.

Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Bomber Magazine, en finsk tidning med massa skabbiga brudar och äckliga hemmabyggen?

Jag har sett film från deras träff, det var tillräckligt för mig. Vilka svin! :zpy

Personligen tycker jag att det är den typen av tidningar som ger oss hojåkare dåligt ryckte!

Jag ska iofs inte dömma någon på förhand, utan får man får kika på den svenska utgåvan först och hoppas den är bättre en det finska orginalet...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
JT skrev:
Bomber Magazine, en finsk tidning med massa skabbiga brudar och äckliga hemmabyggen?

Jag har sett film från deras träff, det var tillräckligt för mig. Vilka svin! :zpy

Personligen tycker jag att det är den typen av tidningar som ger oss hojåkare dåligt ryckte!

Jag ska iofs inte dömma någon på förhand, utan får man får kika på den svenska utgåvan först och hoppas den är bättre en det finska orginalet...
Så skabbiga är dom inte. :tungan
Den svenska upplagan kommer inte bli en kopia av den finska. Svenska Bomber kommer att vara svensk. Med mycket svensk material.

Sen att finnar kan festa vet vi redan om.. hehe. Men jag kan intyga att Swedish Bikemeet inte är mycket sämre på den punkten. Är det festival/meet/weekend med flera tusen besökare så är det rejäl fest.
:banana

Att säga att tidningen skulle ge hojåkare dåligt rykte är ingenting jag håller med om.
Det är som att jämföra Teknikens Värld med AutoMobil och hävda att AM med sin entusiastika syn på bilåkandet leder till dåligt rykte medans TV med sin mera politikskorrekta syn är rätt väg att gå.
Det finns plats för båda tidskrifterna eftersom dom inriktar sig till olika människor. Dom som älskar sina fordon och dom som i princip bara kör sina fordon.
Jag tror Bomber Magazine har en plats att fylla på den svenska tidningsmarknaden. Den är till för oss som älskar våra hojar, vi som bygger om dom, vi som rejsar med dom, vi som kör dom för nöjet skull, vi som njuter av dom..
:)

Last edited:

Smallstone

Svart, Snabb, och MIN!
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Hornet -08
Slog till direkt!

Suger tidningen kan man ju alltid hoppas på omslag som ser tuffa ut så kan man lägligt placera dom under glasbordet tillsammans med "guns & ammo" i vardags rummet så folk ser hur tuff man är som läser så tuffa tidningar!! :banana

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Wiseguy skrev:
Så skabbiga är dom inte. :tungan
Den svenska upplagan kommer inte bli en kopia av den finska. Svenska Bomber kommer att vara svensk. Med mycket svensk material.

Sen att finnar kan festa vet vi redan om.. hehe. Men jag kan intyga att Swedish Bikemeet inte är mycket sämre på den punkten. Är det festival/meet/weekend med flera tusen besökare så är det rejäl fest.
:banana

Att säga att tidningen skulle ge hojåkare dåligt rykte är ingenting jag håller med om.
Det är som att jämföra Teknikens Värld med AutoMobil och hävda att AM med sin entusiastika syn på bilåkandet leder till dåligt rykte medans TV med sin mera politikskorrekta syn är rätt väg att gå.
Det finns plats för båda tidskrifterna eftersom dom inriktar sig till olika människor. Dom som älskar sina fordon och dom som i princip bara kör sina fordon.
Jag tror Bomber Magazine har en plats att fylla på den svenska tidningsmarknaden. Den är till för oss som älskar våra hojar, vi som bygger om dom, vi som rejsar med dom, vi som kör dom för nöjet skull, vi som njuter av dom..
:)

Jag håller med att det är svårt för en tidning att hålla en bra balans mellan att vara seriös och rolig. Det finns ju ytterligheter som Bilsport och Teknikens Vä...ZZZ, uräkta jag somnade. :hihi
Jag tycker Bike var bra för en 10-15 år sedan, med bra fakta och lite roliga reportage som Mr X.

Dock har jag aldrig förstått vad nakna brudar, fylla och tatueringar har med motorcyklar och bilar att göra :confused:

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
rSEXa skrev:
Jag har lagt en order. Hoppas man får den snart. Skulle vara kul om man fick med den där bomber DVD:n

edit: Jag beställde inklusive senaste numret. Så man borde väl få en DVD.

Eftersom första numret inte finns ute än så spelar det ingen roll vilket alternativ man väljer. Detta kommer endast att ha betydelse efter första numret finns ute.

Alla som beställer prenumeration innan den 30:e januari får alla nummer (5st) och en full-DVD från Bomberweekend 2005.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
JT skrev:

Har du ens tittat i en Bomber Magazine?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
290 kronor tycker jag låter billigt.
Jag skulle beställa direkt även om jag inte hade läst den.
Jag tror att det den svenska blir en hel del olik den finska, iallafall det lilla jag har sett. Dessutom en roadracingdel som just nu inte finns i någon av de svenska Mc-tidningarna. Ser fram emot att se slutresultatet på mässan.
Kom förbi å titta i Bombers monter så jag och Swedie blir underhållna hela helgen.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
JT skrev:
Dock har jag aldrig förstått vad nakna brudar, fylla och tatueringar har med motorcyklar och bilar att göra :confused:

Tja det finns ju tatuerade killar som skryter om sina motorcyklar på fyllan för att skaffa brudar för att sen klä av dom nakna....
Kan finnas samma samanhang innom bilvärlden.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ska jag prenumerera på tidningen så blir det enbart för roadracing delen, så hur stor blir den ?Och vad kommer den innefatta?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur många sidor e den på ungefär..som en "vanlig" tidning typ bike o likn?
mycke annonser eller? är den läsvärd?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
ozeo skrev:
hur många sidor e den på ungefär..som en "vanlig" tidning typ bike o likn?
mycke annonser eller? är den läsvärd?

Första numret är på bortåt hundra sidor. Än så länge inga köp/sälj annonser om det var det du menade. Lite anonnser från annonsörer finns det dock, men det är inte lätt att sälja annonser till en tidning som inte finns :mad:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
JT skrev:
Har du ens läst mitt inlägg?

Japp, utan tvekan.

Frågan kvarstår alltså. Har den ens tittat i en Bomber Magazin tidning?

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Jaha...

Då har man fallit för ännu en prenumeration.
Jag som precis avslutade Bike efter massor av år..... :D
Hoppas Bomber är bättre än Bike, då jag saknat en bra tidning på svenska med bra reportage och mycket bilder på modifierade hojar.

:tummenupp så länge.

JT

Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Liwa1 skrev:
Japp, utan tvekan.

Frågan kvarstår alltså. Har den ens tittat i en Bomber Magazin tidning?

Suck...

Jag bläddrade av misstag igenom ett ex av Finska Bomber Magazin...

En halvnaken brud på en överstylad fighter :tummenner

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så har jag INTE läst Svenska Bomber Magazine, hoppas för deras skull att den är bättre :hihi

RR avdelning låter iofs intressant!

Last edited:

vobbla

0 landskamper
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
ingen(tidigare:XV750, zx12a naken, hornet 600, järnsportster-65a)
nu blir det BOMBER istället för BIKE :4skrika

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Låt säga att man bor i en insnöad stad som västerås
och har lust att bläddra i ett nummer av BM. Finns det
någon möjlighet att hitta den i butik här?

// AA - nyfiken på nya saker

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...