Boom boom i Boston.

Vem vare?!

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så här ser nog framtiden ut i en globaliserad värld. Vi har nog varit väldigt beskonade över senaste årtioendena (även 9/11 inräknat). Problemet jag anser med sådant här är att det föder hat och segretionen mellen kulturer växer än mer, smått ogrundat egentligen då det är baserat på extremisters utåtagerande. Alla kan inte tycka lika. Någon blir till slut undanskuffad tillräckligt långt att man går till extremer för att berätta att man finns och inte gillar läget. Extremerna blir liksom värre och med mer uppsått än någonsin.

Bombningarna i USA tror jag faktiskt kan tillhöra grupper inom USA som vill bevisa att USA är sårbart och att man vill spä på folks skräck och vilja / behov att bära vapen. Det KAN vara så. Samtidigt så vem f-n kan skydda sig mot bomber med handvapen, oavsett storlek. Den debatten inom USA är rätt sorglig att se på.

Vi lär väl inom några dagar få olika teorier om vem, varför och hur. Hur verkar ju redan vara klart. Kan tänka mig att det är anfo / pulver-form på bomberna. Ser man på någon av bilderna så ser man glödande splitter som en sfär runt explosionsområdet.

Men man märker ju hur media fungerar när det nästan dagligen dör mångfalt fler i bombningar i mellanöstern och ingen rycker på axlarna längre. Vi kommer göra likadant snart för terroristattacker inom "väst". Vill nog anse att vi redan gör det. Man har redan börjat vänja sig att det är så här det är och kommer se ut framöver.

Nä, ska nog göra något annat än se på nyherna framöver. Bara negativt skräp. Blä

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Så här ser nog framtiden ut i en globaliserad värld. Vi har nog varit väldigt beskonade över senaste årtioendena (även 9/11 inräknat). Problemet jag anser med sådant här är att det föder hat och segretionen mellen kulturer växer än mer, smått ogrundat egentligen då det är baserat på extremisters utåtagerande. Alla kan inte tycka lika. Någon blir till slut undanskuffad tillräckligt långt att man går till extremer för att berätta att man finns och inte gillar läget. Extremerna blir liksom värre och med mer uppsått än någonsin.

Bombningarna i USA tror jag faktiskt kan tillhöra grupper inom USA som vill bevisa att USA är sårbart och att man vill spä på folks skräck och vilja / behov att bära vapen. Det KAN vara så. Samtidigt så vem f-n kan skydda sig mot bomber med handvapen, oavsett storlek. Den debatten inom USA är rätt sorglig att se på.

Vi lär väl inom några dagar få olika teorier om vem, varför och hur. Hur verkar ju redan vara klart. Kan tänka mig att det är anfo / pulver-form på bomberna. Ser man på någon av bilderna så ser man glödande splitter som en sfär runt explosionsområdet.

Men man märker ju hur media fungerar när det nästan dagligen dör mångfalt fler i bombningar i mellanöstern och ingen rycker på axlarna längre. Vi kommer göra likadant snart för terroristattacker inom "väst". Vill nog anse att vi redan gör det. Man har redan börjat vänja sig att det är så här det är och kommer se ut framöver.

Nä, ska nog göra något annat än se på nyherna framöver. Bara negativt skräp. Blä

Ja, vi har haft ett par årtionden som varit förhållandevis lugna i Europa och USA, sett till terrordåd.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Ah, några hundra biljoner då. ;) Men med tanke på det allmänna militära skicket i NORK så hoppas jag att amerikanerna lyckas få till ett billigare krig där. ÄR väl lite avhängigt exakt just hur hjärntvättad befolkningen är.

ja och det i dollares.

bush/cheney & co sa att det skulle gå på typ 20 miljarder eller så, nu är det uppe i fyr-eller femsiffrigt belopp.

hursom - jag anser att nordkorea bör invaderas och avveckla diktaturen. det behövs inte fler kärnvapenmakter.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Den här typen av dåd skrämmer mig mer än allt annat...

Det är pga att hjärnan är primitiv. Det är ofantligt mycket större risk att du dör av dålig kosthållning än av terrordåd, tex.

ja och det i dollares.

bush/cheney & co sa att det skulle gå på typ 20 miljarder eller så, nu är det uppe i fyr-eller femsiffrigt belopp.

hursom - jag anser att nordkorea bör invaderas och avveckla diktaturen. det behövs inte fler kärnvapenmakter.

Jaa, fast i de där summorna börjar valutan nästan bli ointressant, sålänge det inte är någon låtsasvaluta i fritt fall dvs... De värdena har sedan länge passerat det ens religiöst försvarbara och är uppe i det absurdas yttre tassemarker... Imho ofc. ;)

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Det är pga att hjärnan är primitiv. Det är ofantligt mycket större risk att du dör av dålig kosthållning än av terrordåd, tex.

Det är inte rädslan för att hamna mitt i ett terrordåd själv som jag tycker att det är skrämmande, snarare tanken vad människor är kapabla till...

Väl medveten att liknande saker sker varje dag på olika håll i världen så blir det ändå så påtagligt när det sker i en kultur som är mycket liknar våran i stora drag...

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Luktar false flag som vanligt.
Vem invaderas för att "hitta de skyldiga" denna gången...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är inte rädslan för att hamna mitt i ett terrordåd själv som jag tycker att det är skrämmande, snarare tanken vad människor är kapabla till...

Väl medveten att liknande saker sker varje dag på olika håll i världen så blir det ändå så påtagligt när det sker i en kultur som är mycket liknar våran i stora drag...

Aha, du menade så.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
De kommer att komma fram till att det är kommunistiska exilkubaner som handlat på order från nordkorea.
Om några år kommer det fram att det är NRA som låg bakom.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja jag tror inte på att det skulle vara något anordnat av NOK iaf för med hans track record skulle det ju redan kommit en fantasinyhet om hur KJU själv startat sist i sagda maratonlopp för att springa om och ifrån samtliga deltagare och sedan likt en MacGyver-ninja smitt ihop bomber och placerat utmed vägen, bara för att fortsätta loppet och gå i mål på ny världsrekordtid.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Gjorde en lite osmaklig poll, har inte tid just nu.
Både rubriken o pollen är väl sisådär, Moderator!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping