Boom boom i Boston.

Vem vare?!

• Antal röstningar
    0

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Går man på statistiken över vilken gruppering som sprängt flest bomber i USA så torde abortmotståndare ligga bakom även detta attentat...
Nu har jag aldrig trott på statistik så jag gissar fortfarande på inhemsk medlem av tea-party rörelsen eller någon modern hitte-på-milis som försöker kalla sig minutemen.

De har ju gått ut med att de nu undersöker bilder med en man som bär på 2 stora väskor innan attentatet. Skall bli intressant att se bilderna på denne sen.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
FBI håller presskonferens har precis släppt bilderna på de två misstänkta

2vv6u0j.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
En död misstänkt, en på fri fot.

Frågan är om det var den nakne gripne mannen som mystiskt dog hos polisen :hihi

Man kan ju hoppas att man lyckas fånga den andra personen levande så att man kan få klarhet i motiven. Fast utvecklingen pekar inte åt det hållet.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
USA attackerar Ryssland? :gnissla

Enligt nyhetsbyrån AP ska de misstänkta männen för Bostonbombningen vara från en rysk region nära Tjetjenien, och har bott i USA i minst ett år. Denna information är ännu obekräftad, skriver BBC.
12:52, 19 April 2013

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Behöver nog inte veta varför, tror det är rätt uppenbart typiskt "hat" mot USA och vågliga nog att genomföra det. Det galna och fula är ju att de gör det mot civilbefolkning, och på så sätt är dom definitivt terrorister, troligen vill dom vara martyrer enligt nån tro.

Vore nog ingen olyckligt slut om det vore så att de båda "fimpas" utan en förklaring. Det sänder en bättre signal om att man inte tillåter sånt skit mot ett civilsamhälle.

I Sverige skulle vi säkert dadda med dom och köra lite stockholmssyndrom på det hela genom att tycka synd om stackarna som inte såg nån annan utväg.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det finns ju en annan dimension i det hela och det är nog att försöka få reda på vilka ytterligare kopplingar som eventuellt finns till terrornätverk eller terrorcell. Det är nog ändå önskvärt att fånga honom levande om möjligt. Fast väldigt lite pekar på att han kommer att låta sig fångas levande.

Funderade just på hur effektivt polisen/säkerhetspolisen hade hanterat ett likartat fall i Sverige.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Undrar om det här räcker för att invadera ett u-land? Hade dom bara stoppat lite uran och nervgas i bomberna också så. Och nej, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om amerikansk administration gör nåt sånt här mot sin egen befolkning för att kunna fortsätta kriga.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Undrar om det här räcker för att invadera ett u-land? Hade dom bara stoppat lite uran och nervgas i bomberna också så. Och nej, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om amerikansk administration gör nåt sånt här mot sin egen befolkning för att kunna fortsätta kriga.
Jag har väldigt svårt att tro att någon amerikansk administration, alla republikanska inräknade, skulle ens fundera på att invadera Tjetjenien.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det är så galet CP-mycket poliser, FBI-nissar och militärer i boston just nu... Minns när det var någon galning i Frankrike (i en lägenhet, som de tillslut bara sköt, så var den sagan slut)... Känns så 'MERICA!!! över hela skiten.
Det är ju inte ett land dom håller på att invadera just nu, det handlar om 2-4 personer...

paK3lGJh.png

(högerklicka och visa bild i ny flik så blir den större och lättare att läsa)

Sen måste jag säga att det är ju väldigt intressant att man redan i måndags kunde hitta ovanstående meddelande på 4chan, bara några timmar efter attentatet.

I nuläget är det visserligen inte singular/en GM (gärningsman) utan plural/flera, men dag stämmer, kön stämmer, utseende/ras stämmer, åldern stämmer... återstår att se vad som kommer hittas när deras hem väl har genomgått en razzia.

Lilla "Fox Mulder" inom mig njuter av såna här konspirationer såhär på fredagskvällen :3freak:hihi

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det är rätt spännande att följa livesändningarna, värsta manhunt. Inget Hollywood.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping