Boots - tufft eller bonnigt?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det finns en juvel i mina uppväxttrakter, som alltid är klädd i boots, slitna jeans, bälte med megasuperduperstort spänne, vit skjorta uppknäppt till magen för att visa ryamattan, uppkavlade ärmar och skinnväst. Långt hår som klipptes någon gång på hösten -75. Äkta hårdrockarkropp; stor överkropp och pinnben. Tänk om jag hade en bild!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Pga uppenbara missförstånd..

Klargörande:
Boots -
boots.jpg
Fuck, orden räcker inte till. Finns det verkligen folk som går omkring i såna :confused:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Fuck, orden räcker inte till. Finns det verkligen folk som går omkring i såna :confused:

Boots är en rätt kul grej. De ska aldrig vara nya. ..

Hur de ska bli gamla?? vettefan, men detär som när Lasse Bosson säger att man aldrig ska köra med nya mc-stövlar...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jalle skrev:
De är ju underbara!

Even The President got a pair:
Ja, till en snygg kostym ja. Men Chrille snackar ju om att ha dem till jeans :kocko

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Jag har tänkt att köpa boots men har inte hittat nått ställe som säljer nå sjyssta i Sthlmstrakterna......E väl jag som har dålig koll....Ingen som har lite tips på ställen???

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
RGmaniac skrev:
Jag har tänkt att köpa boots men har inte hittat nått ställe som säljer nå sjyssta i Sthlmstrakterna......E väl jag som har dålig koll....Ingen som har lite tips på ställen???

Sko-Uno på Gamla Brogatan gällde på min tid.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
RGmaniac skrev:
Det stämmer, Sko Uno, är ganska välsorterade. Men ska du ha de sjysstaste, mest klassiska bootsen, ska du köpa av märket Frye<http://www.fryeboots.com/> . Och Sko Uno brukar tyvärr bara ha några exemplar av deras boots, om ens det, i lager. Du kan dock prova ut storlek där, och sen beställa stöveln via Chase Harper <http://www.chaseharper.com/>.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Men vf*n, boots är alltid på. Har bara ägt ett par en gång i livet, och då var jag riktigt liten, men jag skulle inte tveka på att köpa ett par idag. Men det går ju inte att bara kränga på sig ett par boots till vadsomhelst, måste ju backa upp med resten av kläderna samt en lagom attityd, sen är det :tummenupp
kan hålla med om att det bara blir fel om fel person har de på sig, kan bli riktigt nördigt/bonnigt.

Sen var det nån som nämde att byxorna nedstoppade i strumperna var 80-tal, sov du i somras? tyckte det kryllade av folk med det stuket ( iofs ofta kombinerat med låg ålder och stora brallor ) :hihi

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Chrille skrev:
¨
Ni som gillar Ducce gillar Fiat också?
Javisst, Fiat Abarth är dödscool.
Jag försökte inte vara spydig - det var en seriös fråga. Jag förknippar boots med cowboyhattar, rodeo, Texas, countrymusik, sqauredance osv. Rätt så bonnigt mao (IMO). Intressant att höra om svenska bootsbärare också skulle kunna tänka sig cowboyhatt... Jag menar, om boots är "hårdrock" så kanske ni tycker att cowboyhattar också är det, fan vet jag. :)

EDIT: Men jag förstår på ditt svar att du inte tycker det ena har med det andra att göra.

Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag har ganska precis köpt nya boots.
Svarta med en vit Alpinestars stjärna på :banana

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
rerell skrev:
Javisst, Fiat Abarth är dödscool.
Jag försökte inte vara spydig - det var en seriös fråga. Jag förknippar boots med cowboyhattar, rodeo, Texas, countrymusik, sqauredance osv. Rätt så bonnigt mao (IMO). Intressant att höra om svenska bootsbärare också skulle kunna tänka sig cowboyhatt... Jag menar, om boots är "hårdrock" så kanske ni tycker att cowboyhattar också är det, fan vet jag. :)

Andy McCoy har boots och hatt, 'nough said. :tummenupp
amccoy.jpg

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
rerell skrev:
Ni som gillar boots, gillar ni cowboyhattar också?

Jajemen. Jag äger två stycken stetson hattar, har också ett stort försilvrat bältesspänne.

CamaroR1

Däckbrännare
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R1
rerell skrev:
Ni som gillar boots, gillar ni cowboyhattar också?

Ska köpa boots, men det blir nog ingen cowboyhatt för mig, inte riktigt mitt stuk... Jeans + boots med en snygg skjorta eller t-shirt är helcoolt ju :yoparty Inga grabbar som har boots i Norge då?

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Ni som tycker Boots är bonnigt får väl tycka det jag tycker allafall det är manligt!...Och appropå bonnigt...Tur att man bor i en bonnhåla då :D

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha