Hej medlemmar i motardsektionen FMCK Borås
Vi har en arbetshelg 15-16/10 då vi skall fixa till banan och närliggande områden.Tanken är att vi arbetar på förmiddagen, kör på eftermiddagen och pratar om tankar, idèer omkring klubben, banan, träning och träningsansvar.
B.l.a röja sly och gräs runt banan, rensa kurbs, laga staket och städa mm.
Ni som kan tag med röjsåg/trimmer, motorsåg, skyffel, spade eller annat som kan tänkas behövas.
Väl mött.
Peder
ps.
Vill påminna om att det hålls en gokartlicenskurs hos Thomas på Gokartcity den 25/10 om det är någon som inte har eller känner någon som vill ta en licens
Det e bra om vi kan åka ett helt gäng från gbg så att det händer något på banan i Borås. Jag kan vara med till kl 1500 på lördag. Om det e intressant så kan jag sätta in säterna i bussen så finns de platts för 8pers.
Hej medlemmar i motardsektionen FMCK Borås
Vi har en arbetshelg 15-16/10 då vi skall fixa till banan och närliggande områden.Tanken är att vi arbetar på förmiddagen, kör på eftermiddagen och pratar om tankar, idèer omkring klubben, banan, träning och träningsansvar.
B.l.a röja sly och gräs runt banan, rensa kurbs, laga staket och städa mm.
Ni som kan tag med röjsåg/trimmer, motorsåg, skyffel, spade eller annat som kan tänkas behövas.
Väl mött.
Peder
ps.
Vill påminna om att det hålls en gokartlicenskurs hos Thomas på Gokartcity den 25/10 om det är någon som inte har eller känner någon som vill ta en licens
Det e bra om vi kan åka ett helt gäng från gbg så att det händer något på banan i Borås. Jag kan vara med till kl 1500 på lördag. Om det e intressant så kan jag sätta in säterna i bussen så finns de platts för 8pers.
Tack för idag. Vi var 5 som röjde upp runt banan och så fick jag tränat lite starter . Vi tittade även på ny bansträckning inför nästa år, ser lovande ut.
Låter gött, finns det några vettiga planer?
Då var de offieciella arbetsdagarna slut och det har blivit mycket finare runt depån och en bit runt banan!
Tackar Patrik, Tapper, Dennis och Anton för era insattser! Med de kan jag säga att motardgänget nog var procentuellt de mest aktiva under helgerna! Alltid nått
Här har Gokart-Kjell kommenterat arbetshelgerna och lagt upp ett par bilder på sin blogg: http://seniorkarting.wordpress.com/
Angående planerna för nybyggen så spekulerar jag lite runt att göra något av rallycrossbanan. Har några saker att kolla upp innan jag kan komma med nått konkret, men planer finns iaf och utredningen är på gång! Angående det, har nån Barretts nummer?
Ingen i Gbg med omnejd som kör is i år?
Funderar på om det är värt några timmar i garaget för att få ordning på isdäck mm...
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|