Borås träning 2011 (gokart och rallycross banor)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Inga som är sugna på att köra söndag?
Simon, kräv ett lass grus och lån av en traktor i nån timme så kan jag bygga ett hopp som är utanför banan...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Inga som är sugna på att köra söndag?
Simon, kräv ett lass grus och lån av en traktor i nån timme så kan jag bygga ett hopp som är utanför banan...

pratade precis med simon.

det blir ingen ombyggnation av någon av banorna i år. minsta lilla ändring av banan kräver nytt byggtillstånd.

däremot skall banorna klassas på nytt 2012. då kan vi nog få till något lite mer seriöst med grusslinga på gokarten.

även kiosken kommer flyttas så betalning skall ske redan när du åker in på området. ingen betalning/uppvisande av årskort = inget åka.

även krav på depåmatta.

tycka vad man vill, men dom vill få ordning på grejerna vilket jag tycker är bra.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
va de inte nåt mer?

kör vi en tävling som kräftrejset utan tidtagning kostar det ju typ nada...

Andra pucken är att få folk att ställa upp. Även om man kör en enklare tävling så har man utgifter som tidtagning, ambulans etc. Vi kan gå igenom vad dom vad posterna i en tävling brukar vara på nästa möte.

Nu låter jag negativ, men det är jag ju inte. Har vi engagerade så kör vi självklart en tävling :banana

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Andra pucken är att få folk att ställa upp. Även om man kör en enklare tävling så har man utgifter som tidtagning, ambulans etc. Vi kan gå igenom vad dom vad posterna i en tävling brukar vara på nästa möte.

Nu låter jag negativ, men det är jag ju inte. Har vi engagerade så kör vi självklart en tävling :banana

på kräftrejset körde vi utan transponder system. korta heat, en stege, först i mål flest poäng osv osv. startnummer skrev vi med tuchpenna på en t-shirt så folk utan/med fel nummer på hojen kunde åka utan problem.

vi måste våga lite. borås finns fortfarande inte på kartan och gör vi ingenting så kommer det förbi så.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

nya förenklade regler för att arrangera tävling är på gång :tummenupp
Håll koll efter uppdaterade reglementet.

Sent from my X10i using Tapatalk

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Men Kerttu då, man får ju ta med första inlägget om träningen, den där jag stod med ;)

1. Patrik
2. Martin
3. Hanna
101. Kolle

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Gött att se att ni blir några som kör!
Glöm inte att anmäla er och betala i kiosken vid crossbanan. Åk dit innan ni åker till gocartdepån.
Hoppas ni får en riktigt fin dag //simon

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
mohah kolle är sååååå lyckligt ovetande :)
dennis har en överaskning hihihi

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Gick finfint. Vi var 6-7 pers, nån gokart o minimoto. Det var också en del gatfolk som kom och hälsade på.

Hur går det med din hoj?

Den offer fortfarande i delar. Har iofs ändå inte tid att köra dom närmaste veckorna. Men får beställa delar snart så jag får ihop den igen n

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Nivå? (nybörjare)

Hur mycket nybörjare kan man vara utan att enbart vara i vägen på banan? Är det enbart tävlingsfolk som dyker upp eller finns det fler glada amatörer med?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hur mycket nybörjare kan man vara utan att enbart vara i vägen på banan? Är det enbart tävlingsfolk som dyker upp eller finns det fler glada amatörer med?

Alla får köra där, har du aldrig ens kört hoj förut är du ännu mer välkommen! :tummenupp

Vi vill gärna få in nybörjare från gatan så att sporten växer, ju fler folk som kör desto roligare är det!

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Körvana

Kört hoj har jag gjort en del, men motard är nytt och med åldern kommer lite feghet som måste köras bort :D

Nu är det tjänsteresor och annat emellan men hoppas kunna dyka upp lite senare i år.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det träning 4/5? Ser ut som jag ska till Borås ändå den dagen o vad vore inte bättre än att kombinera det med lite träning? :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO