Borås träning 2011 (gokart och rallycross banor)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Vi som burnar slut våra bakdäck på söndag :D

1. Bamsegbg
2. Tapper
3. Markus
4. Kolle

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ingen körning i helgen!
Tyvärr så har FMCK hyrt ut banan nu på söndag (15/5).
29/5 är det karting tävling.

Woltrone

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
KTM 690 smc -09
Hmm hinner ju bara upp på söndagar.

1 maj stängt
uthyrt 15/5
Kartingtävling 29/5

Känns lite sådär faktiskt....

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Hmm hinner ju bara upp på söndagar.

1 maj stängt
uthyrt 15/5
Kartingtävling 29/5

Känns lite sådär faktiskt....

Kan inte göra annat än att hålla med...
Har pratat med FMCK men får svepande bortförklaringar. Har även kollat om hyrkarten kan ha tider över på lördagarna men denna månaden är fullspäckad.

Woltrone

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
KTM 690 smc -09
Förra året åkte vi upp en sön då det borde vara träning och enligt dom på Crossen skulle det vara stängt pga uthyrning men ingen körde på Gokartbanan.
Vi propsade på att det skulle minsann vara träning och fick åka in och köra.
Hon som släppte in oss hade nog ingen aning egentligen.

Hyr dom ut hela anläggningen 15/5 eller "bara" crossen?

Förstår att ni gör allt ni kan för att få till träningar men dom känns ganska röriga på FMCK.

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Förra året åkte vi upp en sön då det borde vara träning och enligt dom på Crossen skulle det vara stängt pga uthyrning men ingen körde på Gokartbanan.
Vi propsade på att det skulle minsann vara träning och fick åka in och köra.
Hon som släppte in oss hade nog ingen aning egentligen.

Hyr dom ut hela anläggningen 15/5 eller "bara" crossen?

Förstår att ni gör allt ni kan för att få till träningar men dom känns ganska röriga på FMCK.

Imorgon så har FMCK hyrt ut till BMW klubben och på crossbanan är det VMX tävling. Så denna gången är det dumt att chansa.

Men vi får köra på rallycrossbanan. Den är aldrig uthyrd till skillnad från gokart banan.
För er som inte har varit där innan så är det en rallycrossbana med en extra slinga för motard med asfaltshopp etc.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Imorgon så har FMCK hyrt ut till BMW klubben och på crossbanan är det VMX tävling. Så denna gången är det dumt att chansa.

Men vi får köra på rallycrossbanan. Den är aldrig uthyrd till skillnad från gokart banan.
För er som inte har varit där innan så är det en rallycrossbana med en extra slinga för motard med asfaltshopp etc.

Jag vill bara informera att BMW- klubben denna gång även kör rallybanan. Så hela den delen av anläggningen är uthyrd.

//Simon

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Jag vill bara informera att BMW- klubben denna gång även kör rallybanan. Så hela den delen av anläggningen är uthyrd.

//Simon

Vafan... :mad: den informationen fick jag inte av ordförande. Du får ta ansvar för all information hädanefter. Men snälla, lägg ut mer information i god tid både på FMCK och Sporthoj för som det är nu funkar inte. Vi hade funderingar på att åka upp imorgon ändå men det får man definitivt lägga ner nu. FMCK MÅSTE förstå allvaret i att lägga ut RÄTT information i tid. Jag kanske är gnällig men jag vet ingen som är nöjd om man får åka 22 mil och så visar det sig vara stängt...

Dessutom, vad skall BMW klubben göra på rallybanan med sina betongklossar? Deras försäkringar täcker inte skrapad plast, spruckna allvädersställ och sårade egon :D

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
vad ska man säga? Sånt här får mig att tappa suget fullständigt och tänkta tanken att lägga ner.

får vi köra nånting i veckan?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

hahahahahha. bästa filmslutet jag sett i hela mitt liv :D

jag pratade med simon precis. Vi har fortfarande tillgång till banan på veckodagarna trots att det är gokart on tour. Vi får köra halvtimmespass som vanligt om det är kartar där uppe.

Någon som är sugen imån?

annars kör vi på onsdag.

KÖRNING ONSDAG 18/5
1. Tapper
2. Dennis
3. Kolle

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Jag kommer eventuellt på studiebesök på ons, sugen som fan på att börja köra men hojen måste moddas lite. Redan nu har jag en fråga: är barkbusters samma sak som handguards eller krävs det en metallskena för att kallas barkbuster?

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag kommer eventuellt på studiebesök på ons, sugen som fan på att börja köra men hojen måste moddas lite. Redan nu har jag en fråga: är barkbusters samma sak som handguards eller krävs det en metallskena för att kallas barkbuster?

Från http://www.supermotosweden.se/?page_id=161:

"Handtagsskydd är obligatoriskt över koppling och handbroms. Skyddet ska ha två fästpunkter, en innanför handtaget och en i styrändan. Handtagskydden skall vara tillverkade med metallförstärkning mellan fästpunterna."

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj

Köp på Biltema. Funkar kanon :banana

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Dessutom, vad skall BMW klubben göra på rallybanan med sina betongklossar? Deras försäkringar täcker inte skrapad plast, spruckna allvädersställ och sårade egon :D

för att klargöra detta så är det så att bmw klubben har några fantaster som vill bli bättre på att köra grus med sina "offroad" maskiner. dom använder rallybanan.

senast var dom iallafall ett tiotal som körde grusdelen. så det är inte bara någon enstaka vildhjärna heller.

//Simon

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...