Bortskämda lata jävlar!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nu skyller de på Tyskland också, och för vad dom gjorde mot dom under 2a världskriget.. :skrämd
Snällt med tanke på att Tyskland är det land som lånat mest till dom, har jag för mig.

Skrämmande läsning. Länk

Hittade nån gammal artikel angående de 162 miljarder eurosarna. Undrar om vi kan kräva ryssarna på lite deg för deras härjningar på 1800-talet, fast då kanske vi får pröjsa för våra härjningar på 1600 och 1700-talet, men kan kräva danskarna på deg för 1500-talet :banana

http://www.grreporter.info/en/greece_raises_again_issue_world_war_ii_reparations/3808

Edit: Med ränta påstår grekerna att det är över 1000 miljarder som tyskarna är skyldiga, dvs 650 miljarder eurosar mer än vad dom har i sina nödlån. Kan bli en rolig diskussion det där...

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Som det är idag kan man vara säker med vetskapen att staten kommer att gå in när det uppstår kris i SEB, Swedbank, Nordea och SHB.

Det gäller att välja bank med omsorg. Värt att notera är att SHB är den enda av de nämnda som inte på sant gökungevis skriker om statliga pengar så fort det är dåliga tider i bankvärlden. Ratades för övrigt nyligen som världens näst starkaste bank såg jag nånstans. Förhoppningsvis klarar man sig även igenom nästa kris då konkurrenterna givetvis ånyo kommer att skrika sig hesa i sin iver att lägga beslag på skattebetalarnas pengar.

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det gäller att välja bank med omsorg. Värt att notera är att SHB är den enda av de nämnda som inte på sant gökungevis skriker om statliga pengar så fort det är dåliga tider i bankvärlden. Ratades för övrigt nyligen som världens näst starkaste bank såg jag nånstans. Förhoppningsvis klarar man sig även igenom nästa kris då konkurrenterna givetvis ånyo kommer att skrika sig hesa i sin iver att lägga beslag på skattebetalarnas pengar.

Tänk så konstigt det blir i skrift, det som låter efterblivet i tal.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

SHB ska ha eloge för att de verkar vara den enda av storbankerna som förefaller ha sköt om sin in och utlåning genom de två senaste kriserna. Vill minnas att de stod på egna ben även under 90- tals krisen. Nu senast sade man sig klara sig utan de stödåtgärder som staten ställde upp med.

Mellan kriserna när bankerna gjort vinster borde de få betala tillbaka de stödåtgärder de fått del av. Förefaller inte gälla samma villkor som för alla oss andra som skött vår ekonomi genom åren.

Livet är orättvist :mad:

Det är samma människor då som nu som styr och ställer i näringslivet. De har inte lärt sig ett skit.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
vad gnäller ni om, grekerna är de enda som fattat poängen med eu - människan tar alltid chansen att blåsa någon annan förutom svensken som gillar att betala skatt och plocka upp hundbajs efter sig.

hahahahahahahahahahahahahahahahahaha :lol

losers.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
vad gnäller ni om, grekerna är de enda som fattat poängen med eu - människan tar alltid chansen att blåsa någon annan förutom svensken som gillar att betala skatt och plocka upp hundbajs efter sig.

losers.

Och grekerna har tydligen nåt så in i helvete lite självrespekt så att de vill bli försörjda av nån annan. Fyfan vad jag hade skämts inför mig själv! Påminner lite om sprithoror som inte bjur till. Dessutom verkar de tycka det är mysigt att klampa omkring i hundskit. Civiliserat. :rolleyes:

Kan inte du översätta följande fina svenska ordstäv till grekiska?

1. Bra karl reder sig själv.
2. Man ska mätta mun efter matsäcken.

ps. Jag är trött på att betala ditt frosseri i soltorkade tomater.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Och grekerna har tydligen nåt så in i helvete lite självrespekt så att de vill bli försörjda av nån annan. Fyfan vad jag hade skämts inför mig själv! Påminner lite om sprithoror som inte bjur till. Dessutom verkar de tycka det är mysigt att klampa omkring i hundskit. Civiliserat. :rolleyes:

Kan inte du översätta följande fina svenska ordstäv till grekiska?

1. Bra karl reder sig själv.
2. Man ska mätta mun efter matsäcken.

ps. Jag är trött på att betala ditt frosseri i soltorkade tomater.

helrätt! all heder åt grekerna, vi har mycket att lära oss :mattias

1. Είμαι ένα μικρό αγόρι που παίζει το φλάουτο
2. Μακάρι να ήταν ως ένα νάρθηκα

ps ouzo?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vill minnas att SHB stod på egna ben även under 90- tals krisen.

Det stämmer bra det.

Orsaken tror jag ligger i deras bonussystem Oktagonen som låser in bonusutbetalningarna till främst SHB-aktier. Det ger alltså incitament till ett långsiktigt tänkande istället för kvartalskapitalismen som härskar i den övriga finansvärlden.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ja så går det när man tar in semi-U-länder i EU. Känns som att Estland har bättre koll på ekonomin än Grekland.

Fråga är som sagt hur länge det tar innan Sverige behöver börja hjälpa till på allvar... EU är kanske bra, men kanske vore bäst att lämna ett sjunkade skepp medans vi kan...

Vad händer med ett land som går i konkurs? Bankrutt? Knappast så att en konkursförvaltare tar hand om det, och om ingen vill ha det, lägger ner det...

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Varför kan inte Sverige få deras bidrag så vi som är arbetslösa kan få jobb.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Grekerna har ju krashat rejält en gång förut. Få se nu ....... det var när dom var störst bäst och vackrast och började med navelskådning, palmblad och vin istället för att hålla igång sitt rike. Jag börjar känna dåliga vibbar för "Europa-Nordamerika". Vi lånar, kollar reprissåpor och vill inte anstränga oss.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Grekerna har ju krashat rejält en gång förut. Få se nu ....... det var när dom var störst bäst och vackrast och började med navelskådning, palmblad och vin istället för att hålla igång sitt rike. Jag börjar känna dåliga vibbar för "Europa-Nordamerika". Vi lånar, kollar reprissåpor och vill inte anstränga oss.

Du menar alltså att vi kommer bli omkörda av kineserna?

... Well no shit sherlock:glömdet

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

losers.

Du förefaller inte ha fattat poängen med EU.:D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Klart att dom kravallar om det blir nedskärningar. Tänk om den femte semesterveckan blivit borttagen. Då hade iaf jag knutit handen jääääävligt hårt i fickan, skrivit ett inlägg i "idag är jag förbannad"-tråden och sen muttrat hela vagen till jobbet.

tommi

Guest
PIGS länder som har problem med ekonomin och aldrig skulle fått vara med i valutaunionen:

Portugal
Irland
Grekland
Spanien

sen har vi ju italien med deras jäkla clown till premiärminister... samma med ekonomin där

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Klart att dom kravallar om det blir nedskärningar. Tänk om den femte semesterveckan blivit borttagen. Då hade iaf jag knutit handen jääääävligt hårt i fickan, skrivit ett inlägg i "idag är jag förbannad"-tråden och sen muttrat hela vagen till jobbet.

Vaaääee??!!?!111 Vaddå 5:e veckan? Jag trodde alla hade 6v + 1v ATF i Sverige. Jag vill ha mer semester, för det är jag värd. Och mer lön, mer än alla andrA! Och mer föräldraledighet! För det är jag ju värd. Bara jag. Så det så!

Hur många tycker ärligt annorlunda om sig själv? :gnissla

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...