Nemesis
FÖRBJUD STARSTRIKER
Förskingrat och förskingrat. Levt med villkor som inte på långa vägar är realistiska i alla fall. Vant sig med bekvämligheten och blivit lata och bortskämda och vill nu med näbbar och klor slippa få det som folk i den vanliga världen ha det. Dvs behöva jobba för sitt uppehälle och lyxliv.
Eller för att de är snea på att politikerna har insett allvaret och vill ta bort en del av deras invanda beteende att leva över sina tillgångar. Vilket faktiskt innebär att alla får hjälpa till. Att inte inse alternativet är vad jag kallar naivt iaf. Hur streetsmarta du och Bettskena än tycker att ni greker är.
Ok, det kan ju diskuteras vem som faktiskt får betala och har betalat ert leverne de senaste 30 åren.
ÄRLIGT talat DU har INTE betalat ett jävla skit av vårat levande de senaste 30 åren...
Som vanligt så drar du ut något från röven och tror veta hur saker ska va.
Eller va tråden bara för att spy galla över grekerna och inte föra en diskussion
Streetsmarta vetefana om jag vill kalla det, försöker bara förmedla en bild av verkligheten jag lever här just nu och som JAG INTE har bidragit till.
Men du har din agenda och kör ditt race.
Att jag kallade Marcus för jude tog bra på dig va...
Med en statskuld på "142.8% of GDP" så kanske de borde känna sig indirekt skyldiga iallafall, och inte skylla på EU och bankerna
Har du läst "Hårdings" inlägg, du valde att kommentera mitt inlägg.
Grekerna vill att politikerna ska stå till svars, det är dom som styrt landet till totalt haveri...
Ta en hantverkare, fråga om ett svartjobb, kommer han acceptera det?
Jag är övertygad om att ca. 90% kommer svara ja.
Sverige och svenskarna är exakt lika dana som greker, italienare, spanjorer, tyskar, danskar mm..
ALLA vill ha extra pengar till sig och sin familj.
Skillnaden är att i dom länderna som har en bra ekonomi, har landet/staten mekanismer samt kontroller som gör det knepigt/svårt att fiffla undan pengar så dom inkasserar sina skatter och avgifter.
JT
Last edited: