Bortskämda lata jävlar!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Vad förväntade ni er helt ärligt?
Får man lite vill man ha mer, även om dom fått så in i helvetes mycket

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Bättre demonstration av den grekiska viljan har jag svårt att komma på. :D

Den bästa reality show jag sett. Helt makalöst faktiskt. T.o.m deltagarna i Lyxfällan har bättre självinsikt. Dax att slå Vanita en signal så får hon åka ner och lära stackarna hur en slipsten ska dras... :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Strejkar inte Greker jävligt ofta också?

Jämt när jag har varit där så har det varit strejk någonstans, jag har inte ännu lyckats besöka brobyggets museum då jag vid första besöket stöd på fel strand, bron var inte färdig och taxibåtarna strejkade.

Vid nästa försök strejkade personalen på museumet.

Hur vet du det?
När jag varit på grekiska "industrier" har det inte märkts någon skillnad mellan strejk och produktion.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu strejkar idioterna igen. Låt U-landet defaulta någon gång, för bövelen!

Det r väl i princip bara att sparka ut dem ur eurosamarbetet eftersom att de inte visar någon vilja att ta hand om sin egen skit. Gärna ur EU med eftersom att det bara är att kasta goda pengar efter dåliga att ge dem bidrag i någon form tbh.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det är helt otroligt att de inte blir utkastade.

Man kan ju förstå att folket är missnöjda med hur det skötts men hur man, med tanke på läget, får för sig att strejka istället för att hugga i är en gåta för mig och antagligen alla andra med en mätbar intelligens.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Stöd en grek - bli fadder idag!

Hjälp Kostas, Dimitrios och Georgiosodupulopululosos att få det fortsatt bra hemma i Grekland,
de riskerar nämligen hemskheter i sitt hemland som t.ex.
- betala skatt
- behöva gå till jobbet varje dag
- jobba längre om dagarna än 09-15
- inte få sina 14 månadslöner om året
- inte få gå i pension vid 50 års ålder med 96 % av lönen

Ge din gåva redan idag.

SMSa Souvlaki till 72 500
Sms:et kostar 16 000 kr + ev operatörsavgifter.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Skulle inte grekland pissa emu-länderna i ansiktet och gå ur eurosamarbetet? Tyckte mig se något om det på nyheterna...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade Grekland haft sin egen valuta och inte Euro hade de haft några styrmedel. Ex. devalvering.(Iaf enl. Prof. Paul Krugman)

En enda valuta till så många olika länder med olika förutsättningar kan sällan bli bra...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Pratade med en bekant för en vecka sedan och han är grek och jävligt generad över deras beteende. Han har dock bott i Sverige i snart 30 år så han har väl lärt sig lite hyfs under den tiden.
Han hade skällt ut sin syrra efter noter när hon beklagade sig över deras situation som gjorde att de var tvungna att sälja sin 1 år gamla Mercedes i förmån för billigare bil nu när det blir knapert :näsblod

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hade Grekland haft sin egen valuta och inte Euro hade de haft några styrmedel. Ex. devalvering.(Iaf enl. Prof. Paul Krugman)

En enda valuta till så många olika länder med olika förutsättningar kan sällan bli bra...

Så kan man se det. Men problemet uppstod ju eg redan tidigare när dom ljög om sina finanser för sin ansökan.
Skulle dom varit ärliga så skulle dom väl inte ha kommit med, men om dom skulle ha kommit med så skulle det ha skett till en annan växelkurs.

Dvs varje grek skulle ha fått färre euro i sitt lönekuvert varje månad. Och det skulle ha gjort deras läge lite annorlunda idag. Devalvering är ju trots allt en dold lönesäkning för folket.

Visst funkar en valuta om man bara ser till att ha rätt pris på de produkter man exporterar. Vilket mer eller mindre kräver generella lönesäkningar för de länder som inte är konkurenskraftiga.

Politiskt svårt dock att sänka lönerna för ett helt folk. Och grekerna är väl dessutom vana med betydligt högre inflation/löneökningar än vad resten av europa har vilket gör det hela ännu svårare rent politiskt att kanske låsa lönerna under flera år.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Tittar man på vilka yrken som skulle strejka så.. nej..

Journalister, advokater och..... trumvirvel... statsanställda (därmed blev det 90% av befolkningen)

Hmm, om statsanställda strejkar, behöver staten inte betala ut lön, staten sparar pengar, så Grekland kan alltså strejka sig ur krisen!

Vad man sen skall göra med alla hungriga och hemlösa greker vet jag inte, för till arbete verkar de ju inte gå att använda:va

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras