Bostad i skåne, Lunds kommun?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Tjenare, eftersom jag blivit antagen till en utbildning mitt ute i den skånska lantbygden (Revinge) så behöver jag en bostad lite närmare än Linköping. Om nån har något tips om hyreslägenhet eller liknande, även del i lgh och rum intressant så får ni gärna höra av er.

Är väl främst Lund och området runt Revinge som är intressant, t.ex. S.Sandby, Harlösa, Flyinge och Skatteberga.

Pris jag kan betala är lite varierande för vad som ingår, men jag kommer att leva på CSN-bidrag och studielån, och ev. lite extraarbete. Smärtgränsen går väl ungefär vid en totalkostnad av 4000:- per månad skulle jag tro.

Jag börjar utbildningen den 23:e Januari 2006, så innan dess skulle det vara bra med lgh, funkar även senare, men jag föredrar att inte inkräkta hos syster min för länge :näsblod

Hjälp som leder till najs boende belönas med häftig pryl, typ datorhögtalare med subwoofer eller gyroboll!
:banana

Ehm, okay, jag fattar!

Ni kan få en bok också, "arne dahl - Dödsmässa" Pocket, från månpocket, riktigt bra! ;)

(bump)

stoffer skrev:
Tjenare, eftersom jag blivit antagen till en utbildning mitt ute i den skånska lantbygden (Revinge)...

Hjälp som leder till najs boende belönas med häftig pryl, typ datorhögtalare med subwoofer eller gyroboll!

På revinge håller militären till också. Du verkar vara trevlig och bör inte ha några problem att snacka till dig ett tält med kamin...

Ja vill ha gyrobollen!!! :banana :banana :banana

Kolla lägenheter i Södra Sandby. En polare köpte iofs en lägenhet där för några månader sedan men en tvåa på 50-någonting kvadrat för 125 000:-.

Tipset är dock södra sandby. Det ligger mellan revinge och lund kan man säga.

http://www.hemnet.se/search/maklaru...//www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

Vet inte om det går att länka till den så jag skriver infon här om det går bra.

Kommun: Sjöbo
Område: Centrum
Adress: -
Rum: 2
Sovrum: 1
Boarea: 54 kvm
Avgift: 2 597 :- inkl. värme, vatten och kabel-tv
Pris: 85 000 :- eller högstbjudande
Våning: 1 / 3

Bostadsrättslägenhet
Förening: HSB Brf Smeden.
Lägenhetsnr: 305 0108.
Andelstal: 4,91581 %

Beskrivning
Välvårdad 2-rumslägenhet i omtyckt bostadsrättsförening nära centrum.
Byggnadstyp: 3-plan med källare.
Byggnadsår: 1949.
Kabeltv: Ansluten till kabelnät.

Planlösning
Ljus, luftig 2-rumslägenhet innehållande vardagsrum med vackert parkettgolv, sovrum intill gårdssida, kök med matplats (elspis, fläkt, kylskåp, frysskåp), hall, badrum med toalett-tvättställ-badkar. Elöppnad dörr till trapphus.

Fastigheten
I föreningen finns det 19 st lägenheter/lokaler.
Det finns tvättstuga, cykelförråd och källarförråd.

Ljunggrens i Sjöbo
Marknadsvägen 1, Box 21, 27521 Sjöbo
Tel. 0416-10019
Fax 0416-18739
För mer information kontakta Percy Ljunggren:
auktionshallen@ktv-sjobo.se

Nr 2:

Föreningsgatan 40 A, Sjöbo
Sjöbo

Typ: Bostadsrätt
Kategori: Bostadsrättslägenhet
Rum: 2
Våning: 3 av 3
Boarea: ca 52,5 kvm
Mån.avgift: 2760 kr
Begärt pris:
85 000 kr eller högstbjudande

Beskrivning
En genomgående och trivsam bostadsrättslägenhet. Ligger på tredje våningen med bra planlösning. Man kommer först in i hallen. Rakt framför sig har man sovrummet med ett härligt trägolv. Till vänster har man det väldisponerade vardagsrummet med ekparkett. Toalett med dusch och handdukstork. Rejält kök med matplats och generöst med skåp. Även här finns det fräcka trägolvet. Gemensamhetsutrymmena förefaller välskötta.

Planlösning
Hall. Golv: plastmatta. Väggar: målad tapet.

Sovrum. Golv: trägolv. Väggar: målad tapet.

Kök. Golv: trägolv. Väggar: bröstpanel, målad tapet. Utrustning: spis (årtal okänt), fläkt (årtal okänt), kombinerad kyl/frys (årtal okänt).

Hygienutrymme. Golv: plastmatta. Väggar: våtrumstapet, tapet. Utrustning: dusch, toalett, tvättställ och handdukstork.

Vardagsrum. Golv: ekparkett. Väggar: målad tapet.

Föreningens namn
HSB Muraren

Ekonomi
Begärt pris: 85 000 kr eller högstbjudande
Avgift/hyra: 2 760 kr/mån. I månadsavgiften ingår värme, vatten och kabel-TV.
Inre reparationsfond är 4 368 kr. Andel i föreningen är 4,5369 %. Förmögenhetsvärde 71 274 kr.

TV/Internet
Ansluten till kabelnät.

Vägbeskrivning
Från Gamla torg kör norrut på norregatan tag höger vid föreningstorget in på föreningsgatan. På vänster sida ligger 40 A.

Ref nr
H39-JS-000219

http://www.hemnet.se/search/maklaru...//www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/

Sen hittade jag en massa i Eslöv, det ligger relativt nära, det var så många så jag klistrar bara in dessa så kan du kolla på hemnet.se och se om du hittar nån du gillar.

Kommun Område Adress Rum Boyta Avgift Pris Bostadstyp

Eslöv Eslöv - Bryggeriet Odengatan 3 B 2 60.5 2 265 350 000 Bostadsrätt
Eslöv Eslöv - Vångavägen Vångavägen 38 3 66.0 2 422 375 000 Bostadsrätt
Eslöv Eslöv - Trollsjögatan Trollsjögatan 2 B 2 65.0 2 447 450 000 Bostadsrätt
Eslöv Eslöv - Stallgatan Stallgatan 4 D 2 57.0 2 603 275 000 Bostadsrätt
Eslöv Centralt Gröna Torg 1B, 3 vån 2 56.0 2 702 290 000 Bostadsrätt
Eslöv Centralt Föreningstorget 1 D, 3 vån. 3 72.0 2 753 300 000 Bostadsrätt
Eslöv Centralt-Väster Enskiftesvägen 1C 3 83.0 2 787 575 000 Bostadsrätt
Eslöv Eslöv Centrum Västerlånggatan 39 A 2 62.5 3 864 295 000 Bostadsrätt
Eslöv Eslöv Rönnebergavägen 23 B 3 82.0 3 870 295 000 Bostadsrätt

Det är dyrt att bo i Lund, om man inte får tag på något som ligger på Kobjer eller Klostergården, sen ligger dem i fel ände av Lund så man måste först åka genom hela Lund eller runt för att kunna ta sig till Sandby för att sen fortsätta mot Revinge.

Solid snake skrev:
Det är dyrt att bo i Lund, om man inte får tag på något som ligger på Kobjer eller Klostergården, sen ligger dem i fel ände av Lund så man måste först åka genom hela Lund eller runt för att kunna ta sig till Sandby för att sen fortsätta mot Revinge.
Sjöbo verkade ju intressant, men går det bussar däremellan? Det är 2.5 mil till skolan i Revinge från Sjöbo. Och att pendla med bil varje dag kan bli dyyyrt. :)

blacktriple skrev:
På revinge håller militären till också. Du verkar vara trevlig och bör inte ha några problem att snacka till dig ett tält med kamin...

Ja vill ha gyrobollen!!! :banana :banana :banana
Åfan, blir det det alternativet så är bollen din! :banana

Som sagt glöm lund, det är alldeles för dyrt!

Har du bil?
Att bo i t ex harlösa är ett helvete så fort du ska nånstans, och inte har bil.

Sandy tror jag är ganska schysst. Bra kommunikationer om jag inte minns fel

Jo, från Sandby är det hyffsat lätt att ta sig till Revinge. Det går ett par turer på morgonen och ett par på kvällen. Sen om man vill till Lund är det också lätt. Går buss varje kvart på kvällen om jag inte har fel för mig.

/fredrik, äkta sandbybo :hihi

stoffer skrev:
Sjöbo verkade ju intressant, men går det bussar däremellan? Det är 2.5 mil till skolan i Revinge från Sjöbo. Och att pendla med bil varje dag kan bli dyyyrt. :)

Åfan, blir det det alternativet så är bollen din! :banana
Det gick bussar emellan när jag bodde i Harlösa iaf, ser ingen anledning till att de skulle sluta gå där. :)

Edit: här tog jag lite busstider från Sjöbo till Revinge en vardagsmorgon

2005-12-05 05:00 06:23 01:23 2 48,00 SEK
2005-12-05 05:55 06:56 01:01 2 48,00 SEK
2005-12-05 06:30 07:35 01:05 2 48,00 SEK

Datum, avgång, ankomst, restid, byten, pris.

Last edited:
stoffer skrev:
Tjenare, eftersom jag blivit antagen till en utbildning mitt ute i den skånska lantbygden (Revinge) så behöver jag en bostad lite närmare än Linköping. Om nån har något tips om hyreslägenhet eller liknande, även del i lgh och rum intressant så får ni gärna höra av er.

Är väl främst Lund och området runt Revinge som är intressant, t.ex. S.Sandby, Harlösa, Flyinge och Skatteberga.

Pris jag kan betala är lite varierande för vad som ingår, men jag kommer att leva på CSN-bidrag och studielån, och ev. lite extraarbete. Smärtgränsen går väl ungefär vid en totalkostnad av 4000:- per månad skulle jag tro.

Jag börjar utbildningen den 23:e Januari 2006, så innan dess skulle det vara bra med lgh, funkar även senare, men jag föredrar att inte inkräkta hos syster min för länge :näsblod

Intresserad av att vara inneboende i en större lägenhet i centrala Lund för 3 300 i månaden ? Fetlina för SH-missbruk ingår. Tillträde 1/2 i så fall.

RedBaron skrev:
Intresserad av att vara inneboende i en större lägenhet i centrala Lund för 3 300 i månaden ? Fetlina för SH-missbruk ingår. Tillträde 1/2 i så fall.
Lite mer info skulle vara intressant, lite högt pris kanske för att bo kollektivt, men lund är kanske dyrt? 12 eller 10 månaders hyra?

Äh, du har PM ;)

Solid snake skrev:
Det gick bussar emellan när jag bodde i Harlösa iaf, ser ingen anledning till att de skulle sluta gå där. :)

Edit: här tog jag lite busstider från Sjöbo till Revinge en vardagsmorgon

2005-12-05 05:00 06:23 01:23 2 48,00 SEK
2005-12-05 05:55 06:56 01:01 2 48,00 SEK
2005-12-05 06:30 07:35 01:05 2 48,00 SEK

Datum, avgång, ankomst, restid, byten, pris.
Blir ju dyrare än att ta bilen det där, och eftersom man passerar så många zoner så kostar månadskortet 750 pix :(

Jag ska ju vara student juh, ge mig studentpriser dumma skånetrafik :)

Bor man i lund kan man väl iaf försöka ordna samåkning med min bil, borde ju vara fler som bor där som ska till skolan, men hur många som bor i sjöbo pluggar vid revinge? Sjöbo är väl en ganska liten ort, eller?

Liten och liten, den är väl inte liten men inte jättestor.

Veberöd kanske kan vara ett alternativ isf, eller Marieholm.

Loy skrev:
Jo, från Sandby är det hyffsat lätt att ta sig till Revinge. Det går ett par turer på morgonen och ett par på kvällen. Sen om man vill till Lund är det också lätt. Går buss varje kvart på kvällen om jag inte har fel för mig.

/fredrik, äkta sandbybo :hihi
Kära bulle.. ehm.. Fredrik, äkta Sandbybo.

Håll ögonen öppna efter en lägenhet i Sandby, antingen bostadsrätt eller hyresrätt, och tipsa mig så kanske 3 Jongleringsbollar(!!!) blir dina! ;)

:banana :banana

stoffer skrev:
Någon som vet någon mäklarfirma eller privat hyresvärd i S.Sandby?

Jag kan kolla runt här i byn efter ngt. Bor ju själv här i byn så jag kan kolla typ lokala anslagstavlan på centrum osv. Där har jag sett tidigare. I så fall skickas ett pm senare. För övrigt e det grymt bra kommunikationer mot Lund o sen vidare, 15 minuterstrafik, som ngn nämnde tidigare.

PGH skrev:
Jag kan kolla runt här i byn efter ngt. Bor ju själv här i byn så jag kan kolla typ lokala anslagstavlan på centrum osv. Där har jag sett tidigare. I så fall skickas ett pm senare. För övrigt e det grymt bra kommunikationer mot Lund o sen vidare, 15 minuterstrafik, som ngn nämnde tidigare.
Det låter tokbra :)

Jao, S.Sandby låter som ett bra ställe att bo på, det står nr.1 på önskelistan just nu. Förhållandevis billigt (jämfört med Lund) och nära till Revinge.

Tack du, hittar du nått så slänger jag med, förutom valfri pryl, 1kg CHIPS(!!!) :banana

stoffer skrev:
Det låter tokbra :)

Jao, S.Sandby låter som ett bra ställe att bo på, det står nr.1 på önskelistan just nu. Förhållandevis billigt (jämfört med Lund) och nära till Revinge.

Tack du, hittar du nått så slänger jag med, förutom valfri pryl, 1kg CHIPS(!!!) :banana

Får man fråga vad du skall plugga för ngt, vad finns i REvinge som inte finns på annan ort?!?

PGH skrev:
Får man fråga vad du skall plugga för ngt, vad finns i REvinge som inte finns på annan ort?!?
Klart man får!

I Revinge finns Räddningstjänstens skola, och jag ska studera till brandman. :)

Fast det finns på andra orter också, Stockholm, Skövde och Kramfors, men eftersom jag har syrran i Skåne och inte känner nån på de andra orterna så valde jag Revinge.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick