Bostadsrättigheter.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kollade på matrix reloaded igår med dubbla baslådor på, 3 förstärkare, frontar med dubbla 10" i och filmen slutade runt 00:30 :D Har två pensionärer under mig men de har itne sagt något hittils och jag hoppas de pratar med mig först innan de skickar efter polisen. Men jag frågade dem i somras om jag störde när jag spelade musik på dagarna men det gjorde jag inte, även om en av dem tyckte jag hade dålig musiksmak :)
Men nog tycker jag att man ska få spela på dagarna. När jag dammsuger så har jag på halvvolym på stereon och då rör sig alla tavlor i lägenheten :D Och städa måste man väl få göra?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
En del lägenheter är väldigt lyhörda, en del grannar är miffon. Men som sagt att prata med dom kan ju inte sabba er relation mer än den redan är sabbad ? Du har inget att förlora på att prata med dom. Sen kan man faktiskt göra som jag gör, tryck upp en massa party lappar o lägg i brevlådorna till dom närmsta grannarna om du ska ha fest, den funkar kanon! Inga av mina gammel grannar har klagat när vi gjort så, dock har dom klagat (med all rätt) dom gånger vi inte gjort det men fortsatt spela musik eft kl 22. Sen kan du faktiskt bli vräkt om du upplevs som störande av grannar, detta även fast det är en BRF. O du vet ju hur miffon fungerar, dom pratar ju med all agrannar ang dig o din musik o kan få andra grannar på sin sida osv efter ett tag är risken att det tas upp på nästa styrelsemöte osv osv, trist men så kan det vara med känsliga personer.

Jag tycker gott du kan gå o prata med dom, ge dom ditt telnr så kan dom ringa nästa gång dom vill du skall sänka musiken lr vad det nu kan vara. Det kommer du tjäna på i längden. Aja för mycket babblande från mig nu värkisarna får det o bubbla i skallen.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vissa (dina grannar kanske) ska inte bo i bostadsrätt. Man får räkna med lite ljud men det ska ju inte vara så att man hör vad de säger på nyheterna genom väggen/taket när grannarna kollar på TV direkt. Knacka på och prata med dem. Det kan nog underlätta om de vet vem ni är. Eller är de totalt offside?

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Zana: Varför öppnade du inte dörren första gången de ringde på?
Klart de "polis bankar" för de trodde att du inte hörde..

Och bor man i lägenhet får man INTE spela hur högt som helst trotts att det är bostadsrätt och man äger sin kvart...

Jag vet hur tjuriga grannarna kan bli.. Som ungtupp med ett par Cerwin Vega VS15.. :rodnar

Har DU sånt behov av att spela högt bör nog DU flytta..
Man måste respektera andra människor... Köp hörlurar om du måste spela högt..

Men att bli vräkt från en bostadsrätt som man själv har köpt är nästintill omöjligt...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Många bra svar...

Bör tilläggas att dom var på oss på vår inflyttningsfest. Klockan var inte ens 22 och lapp på dörren fanns. Dom ringde på mobilen, ringde på dörren.. Det var skrämmande faktiskt...

Och varför ska jag öppna dörren och slicka röv varje gång dom står där med stetoskåpet i hand...?

Jag har inget 'behov' av hög musik, men nån gång ibland vill man ju kräma på lite...

Bör tilläggas att vår lägenhet inte är lyhörd, man hör inte ens deras steg ovanför...

Bör tilläggas att dom ogillas starkt av styrelsen, dom är en ''problemfamilj'', kan väl tänka mig att dom hänger på telefonluren varje dag så fort det händer någonting utanför deras ramar på gården eller annan stans inom föreningens inhägnad... Dom är med andra ord helt offside...

VARFÖR SKA DETTA ALLTID HÄNDA MIG? Borde finnas öppet köp när man köper bostad.... :fakta

Bodde tidigare inne på södermalm, och grannarna under flyttade ut och in flyttade fruktansvärda grannar in... Dom kom i princip upp och klagade när man dammsög klockan 14... Dom drog dit föreningen flertaler gånger, och vi pratade faktiskt skit om dom med föreningen... Det gick så lång att dom ville dra dit kontrollanter för att kontrollera så att golvet inte var isolerat tillräckligt, detta kostade förmodligen multum och det fick dom stå för helt själva... Psycho neighbours dvs... Testerna visade givetvis att golvet var av rätt standard och att det inte fanns någonting att klaga på... Jävla idioter det finns.......

/Zana

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Zana, urban! get a room!! :whip ;)

övrigt kan jag bara tipsa om "the Osbourns" där kan man lära sig mkt om hur grannar ska hanskas :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
kajlyl skrev:
Zana, urban! get a room!! :whip ;)

övrigt kan jag bara tipsa om "the Osbourns" där kan man lära sig mkt om hur grannar ska hanskas :D

Me like urban a lot.

The Osbournes är en klockren familj... ;)

If I had the money, I would live my life large... Scarface style... =)

L8R.....Z

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Zana skrev:
Me like urban a lot.

The Osbournes är en klockren familj... ;)

If I had the money, I would live my life large... Scarface style... =)

L8R.....Z

hoppas att ni två känner varandra och bara skojar, för det låter liiite illa ibland...

Zana: om aldrig styrelse folket kom in till dig efter att dom pratat med dina grannar betyder väll det att dom snarast ser dina grannar som ett problem? Eller var det styrelse-nissarna som polisknackade?

Snacka med dom är inte fel, men går det inte så måste man ju tillslut sluta öppna dörren när dom ringer.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
triple skrev:
hoppas att ni två känner varandra och bara skojar, för det låter liiite illa ibland...

Zana: om aldrig styrelse folket kom in till dig efter att dom pratat med dina grannar betyder väll det att dom snarast ser dina grannar som ett problem? Eller var det styrelse-nissarna som polisknackade?

Snacka med dom är inte fel, men går det inte så måste man ju tillslut sluta öppna dörren när dom ringer.

<<<<<<<<<<<Urban & jag är inte bekanta>>>>>>>>>>>

Triple: Styrelsenissen är en kontorsnisse, och han stog nog mest och skämdes i tumulten. Det var förtids-kärringen som knackade, förmodligen med hjälp av sina ungar... :p

Kom på att vi har en annan hysterisk person med tvivelaktig psykisk verksamhet här på gården. Hon brukade komma och ringa på för hon var så orolig över våra katter... Hon stog och grinade över att våran 16veckor gamla katt fick vara ute över huvudtaget, hon menade att den var alldeles för liten och ung... Tills en dag när vattnet kokade över och vi gav henne en regelmässig utskällning... Hon hade nämligen kommit och ringt på dörren mitt under en släktmiddag då katterna fick sitta parkerade på uteplatsen i ett varmt mysigt katthus... Då får ni kanske lite grepp om vilken sorts människor som befinner sig här....

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
UrbanTiger skrev:
Skulle vara mina hålfotsinlägg isåfall för jag är jävligt plattfotad ska du veta :fakta

Oj, beklagar sorgen isåfall... kan inte vara kul å ha hål istället för fötter... eller nåt....................................................................................................................................................................................................................
tror inte jag skrivit så här mycket sen specialarbetet i trean... =)

Last edited:

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Nu kommer jag fan inte ihåg, men har tittat närmare på ämnet med störande grannar, då jag hade en granne för några år sedan som inte kunde låta bli att spela bongotrummor klockan 0700 på helgerna... Allvarligt alltså! Detta var dock ett antal år sedan... Men fick då reda på nånstans ( kommer tyvärr inte ihåg vart ) att det finns faktiskt bestämmelser i Db, då mätt från den som anser sig vara störd... Har för mig att vanlig dagtid är det ett skapligt högt (allting relativt) Db antal... Ska försöka kolla upp detta!!!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
loop skrev:
Nu kommer jag fan inte ihåg, men har tittat närmare på ämnet med störande grannar, då jag hade en granne för några år sedan som inte kunde låta bli att spela bongotrummor klockan 0700 på helgerna... Allvarligt alltså! Detta var dock ett antal år sedan... Men fick då reda på nånstans ( kommer tyvärr inte ihåg vart ) att det finns faktiskt bestämmelser i Db, då mätt från den som anser sig vara störd... Har för mig att vanlig dagtid är det ett skapligt högt (allting relativt) Db antal... Ska försöka kolla upp detta!!!

Jorå, det känner jag till... Men det kan knappast röra sig om många db från en boomblaster... Jovisst den är kung över bärbara bandare men ändå...

products%5Cprodimg%5CjvcRVB550.jpg

Och det handlar ju inte om sju på morgonen, utan sju på kvällen... Då sover för i helvete inte ens en ettårig bäbis.... :fakta

Och UrbanTurban, för sista gången> Det är ingen myndighet inblandad... Get it? :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
UrbanTiger skrev:
Efterssom du uppenbart inte vet vad ett hålfotsinlägg är kan jag upplysa dig om att det används för att korrigera för låga fotvalv :fakta

Dessutom har jag simhud mellan tårna så man kan nästan säga att jag har ankfötter :rofl

Bra med simhud mellan tårna, det jobbigaste som finns är ju annars när det samlas ludd mellan tårna... Det kan väl inte hända på dina fötter... :tummenupp

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Zana skrev:
<<<<<<<<<<<Urban & jag är inte bekanta>>>>>>>>>>>

Triple: Styrelsenissen är en kontorsnisse, och han stog nog mest och skämdes i tumulten. Det var förtids-kärringen som knackade, förmodligen med hjälp av sina ungar... :p

Kom på att vi har en annan hysterisk person med tvivelaktig psykisk verksamhet här på gården. Hon brukade komma och ringa på för hon var så orolig över våra katter... Hon stog och grinade över att våran 16veckor gamla katt fick vara ute över huvudtaget, hon menade att den var alldeles för liten och ung... Tills en dag när vattnet kokade över och vi gav henne en regelmässig utskällning... Hon hade nämligen kommit och ringt på dörren mitt under en släktmiddag då katterna fick sitta parkerade på uteplatsen i ett varmt mysigt katthus... Då får ni kanske lite grepp om vilken sorts människor som befinner sig här....

Det är inte så att du köpt bostadsrätt på ett gruppboende? :confused: :p :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Grannar som klagar stup i kvarten är störande - se till att få dem vräkta. Klart man ska få poppa musik dagtid om det sker med hänsyn och måttlighet. Man får föra normalt "oväsen" utan att behöva drabbas av skit från grannarna. Ljud från kringboende är liksom en del av nackdelarna man få leva med om man bosätter sig i lägenhet.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
:fakta :fakta
TomK skrev:
Grannar som klagar stup i kvarten är störande - se till att få dem vräkta. Klart man ska få poppa musik dagtid om det sker med hänsyn och måttlighet. Man får föra normalt "oväsen" utan att behöva drabbas av skit från grannarna. Ljud från kringboende är liksom en del av nackdelarna man få leva med om man bosätter sig i lägenhet.
:fakta :fakta

Yeah baby, thats what I was thinking!

Tycker det sätter punkt för den här tråden... Tack Tom!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy