Bostadsrättigheter.

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Jag har jävligt svårt att förstå varför du inte öppnade när dom knackade på????!!!!!

Förlåt men, är du så feg att du inte vågar möta grannarna och ta
ett snack med dom så förstår jag inte varför du gnäller....?

Pröva iaf att prata med dom, går det inte att resonera med
dom så bör du prata med föreningen, snarast!
För musik ska man väl få spela kl19.00, om det nu inte är så
att du pumpar jordens BAS varje dag, då förstår jag grannarna!

my 2cents...

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Hamnade i en liknande situation i min förra lägenhet. Det hela började när en polare kom på besök och hade sin MD med sig. Vi kopplade in den till stereon och gick in i köket för att laga mat. Musiken stod på i bakgrunden, inte högre än "radiohögt". Så där lite sorl i bakgrunden.

Plötsligt ringer det på dörren och en äldre herre står utanför och ursäktar att han stör och frågar om vi kan skruva ner musiken "för basen dånar så"...

Eh, visst, vi skruvade ner så gott det gick. Typ två "hack". Hade vi skruvat ner mer hade vi inte haft något ljud överhuvudtaget.

Sedan kom denna herre åtskilliga gånger och knackade på och bad mig sänka musiken. Han var VERKLIGEN känslig. Högtalarna till datorn med obefintlig bas hörde han igenom väggarna.

Det var smått irriterande att hela tiden behöva tänka så extremt mycket på hur högt man hade TV'n eller sterion. Jag menar, tittade jag sent på TV och det blev reklam (á la TV4) så fick jag panik för att få ner ljudet.

MEN, vi hade bra kontakt och jag sa flera gånger att så fort han blev störd skulle han antingen ringa eller komma och knacka på.

Och i gengäld sa han att "Om jag tycker det blir för högt någon gång kan jag ta en promenad istället för att sitta inne".

Han VAR överkänslig och det VAR irriterande, men vi hamnade i någon form utav balans. Heldre det än att HGF dras in i bråket.

Sen hade jag kanske bara tur.

Nu bor jag i egen villa med grannarna bra långt bort så nu kan jag spela tills färgen lossnar från eternitplattorna (eller tjejen lackar ur och vrider om kulorna på mig :rolleyes: ).

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
ZpiX skrev:
Hamnade i en liknande situation i min förra lägenhet. Det hela började när en polare kom på besök och hade sin MD med sig. Vi kopplade in den till stereon och gick in i köket för att laga mat. Musiken stod på i bakgrunden, inte högre än "radiohögt". Så där lite sorl i bakgrunden.

Plötsligt ringer det på dörren och en äldre herre står utanför och ursäktar att han stör och frågar om vi kan skruva ner musiken "för basen dånar så"...

Eh, visst, vi skruvade ner så gott det gick. Typ två "hack". Hade vi skruvat ner mer hade vi inte haft något ljud överhuvudtaget.

Sedan kom denna herre åtskilliga gånger och knackade på och bad mig sänka musiken. Han var VERKLIGEN känslig. Högtalarna till datorn med obefintlig bas hörde han igenom väggarna.

Det var smått irriterande att hela tiden behöva tänka så extremt mycket på hur högt man hade TV'n eller sterion. Jag menar, tittade jag sent på TV och det blev reklam (á la TV4) så fick jag panik för att få ner ljudet.

MEN, vi hade bra kontakt och jag sa flera gånger att så fort han blev störd skulle han antingen ringa eller komma och knacka på.

Och i gengäld sa han att "Om jag tycker det blir för högt någon gång kan jag ta en promenad istället för att sitta inne".

Han VAR överkänslig och det VAR irriterande, men vi hamnade i någon form utav balans. Heldre det än att HGF dras in i bråket.

Sen hade jag kanske bara tur.

Nu bor jag i egen villa med grannarna bra långt bort så nu kan jag spela tills färgen lossnar från eternitplattorna (eller tjejen lackar ur och vrider om kulorna på mig :rolleyes: ).

Nästa fest hos Zpix.. :fakta :rolleyes:
*Lastar in Cerwin Vegerna i bilen och kommer.*

:rock

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Precis, människorna ovanför klagade en gång på för hög musik minns jag och då var det mina obefintliga datahögtalare som retade dom...

Men förresten, sa inte jag PUNKT!!! ;)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Om en månad flyttar jag till radhus, jag får en granne på var sida, jag tänker såga 4 cirklar genom bägge angränsande väggar, i den ena cirkeln fäster jag min 30 tums super mega woofer bas och det andra hålet ska vara öppet så att varmluften ifrån grannen pressas med ljudvågorna över till mig, på det viset får jag stans fetste basljud och dessutom slipper jag ha elvärmen på, om dom klagar lär jag inte höra ett skit iaf :rock

Nej jag hade en granne som spelade jazz.... klockan 3-4 på natten slet han fram saxofonen och brölade :mad:

Kolla med dina grannar hur mycket det hörs när du spelar, respekterar man varandra så slipper man bråk.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ta inte illa upp nu bara, men jag vill slippa bli påmind mer nu... ;)

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Min granne där ja bodde förut klagade på min lilla klockradio som gick igång varje vardags morgon 7:30, då kunde hon minsann inte vistas i sitt sovrum för allt oväsen.

jag löste problemet med att flytta........................

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
GSXR1100R skrev:
Om en månad flyttar jag till radhus, jag får en granne på var sida, jag tänker såga 4 cirklar genom bägge angränsande väggar, i den ena cirkeln fäster jag min 30 tums super mega woofer bas och det andra hålet ska vara öppet så att varmluften ifrån grannen pressas med ljudvågorna över till mig, på det viset får jag stans fetste basljud och dessutom slipper jag ha elvärmen på, om dom klagar lär jag inte höra ett skit iaf :rock

:tummenupp :rofl :rofl :rofl

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Iceman1975, UrbanTiger, Silwer: Det är bra, ta med det skattefria och försök lura med Fluppen också, han brukar bjuda på fin-fin dunköl! Jag står för oskenerat läge och hästrodeo på småtimmarna. Finns ett halvblod och en nordsvensk som älskar att kasta av folk :D Efter det kan vi ta monkey-biken och köra endurance race i hagen runt hästskiten. Flest vurpor på 20 minuter vinner!

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
ZpiX skrev:
Iceman1975, UrbanTiger, Silwer: Det är bra, ta med det skattefria och försök lura med Fluppen också, han brukar bjuda på fin-fin dunköl! Jag står för oskenerat läge och hästrodeo på småtimmarna. Finns ett halvblod och en nordsvensk som älskar att kasta av folk :D Efter det kan vi ta monkey-biken och köra endurance race i hagen runt hästskiten. Flest vurpor på 20 minuter vinner!

Ok.. Datum.. :hej

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer: Har köpt mig en gård, så ny kan hyresvärdar och grannar och allt vad det heter fara all världens väg...

Ice: Datum kommer :tummenupp

Skickar med en bild så att ni hittar dit. Blev tvungen att offra köket för ljudanläggningen men det är smällar man får ta:

Bifogat

• cervin_vega-hus.jpg
    cervin_vega-hus.jpg
    67.9 KB · Visningar: 109

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Muhahahha
ta en vattenpistol och fyll på med bensin, öppna hans brevinkast och spruta lite och tutta på!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
har en polare som bodde i bostadsrätt, pga av att han inte hadde något garage så hade han crossen i lägenheten.

en gång när han hade fest så var han jävligt orolig att grannarna skulle väckas av musiken.. efter ett tag slocknade han. och polarna fortsatte att supa å dunka musik..
vid 5tiden på morgonen vaknar han av ett jävla liv. grabbarna stod och råvarvade med crossen i vardagsrummet.. gissa hur det lät!!!! :crash :bow :crash

pinsamt att möta grannarna dagen efter.. .han frågade om dom blev väckta av musiken .. men det var ingen fara.. han var mest orlig av den gamla tanten som bodde brevid honom.. men det visade att hon hade dött för ett tag sedan.. :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy