BoTT ehh? Hur, vad när?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Trodde inte att det skulle bli nå sprintrejsande nästa år då SP250 blev för B-förare men så dyker Battle of the Twins upp i smyg. Där måste det väl gå att åka ER6? Hur ligger det till med reglerna, är det lika strängt som andra klasser eller skulle ingen ta illa upp om man slängde på clip-on och helkåpor på hojen?
Kan ju bli riktigt festligt det här...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Från VTR sidan o lita ang när osv.. Clip on o helkåpa säkert inga problem...

Saxat från LMS sida från i höstas -06

BoTT är en egen klass.
Reglementet som kommer att gälla är Rookie1000 (601cc till 1250cc fyrtakt) med tillägget att det endast gäller 2-cylindriga cyklar.
 
Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
#space skrev:
2677249 http://www.vtr.nu/viewtopic.php?p=18466

Från VTR sidan o lita ang när osv.. Clip on o helkåpa säkert inga problem...

Saxat från LMS sida från i höstas -06

BoTT är en egen klass.
Reglementet som kommer att gälla är Rookie1000 (601cc till 1250cc fyrtakt) med tillägget att det endast gäller 2-cylindriga cyklar.
748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
LOTTAK skrev:
2677284 748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT

? Ke? Skulle ni ha nått emot att man (jag) är med på en 650? Är reglementet spikat och av vem?

EDIT: Uppenbarligen skulle ni det men ... frågan kvarstår.
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Don Quixote skrev:
2677435 ? Ke? Skulle ni ha nått emot att man (jag) är med på en 650? Är reglementet spikat och av vem?

EDIT: Uppenbarligen skulle ni det men ... frågan kvarstår.


Ska väl börja med att säga att jag inte är 100 säker, men jag tror att reglementet är det samma som det tidigare var i BoTT, sedan handlar det någ inte så mycket om en enskild person tycker et är OK eller inte.
Men det är väl lungt, fixa till ett OD kit på ditt tilltänkta objekt :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
LOTTAK skrev:
2677284 748cc-1247cc 2cyl 4takt är det som går in i BoTT. INGET ANNAT
Varför inte 0-1247 cc eller för den delen öppet för vilken cc som helst? Att sätta en nedre gräns framstår i alla fall som huvudlöst eftersom kval ändå sorterar bort eventuellt hopplöst långsamma ekipage.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ja, det känns som att just BoTT skulle kunna (eller är) en klass där det skulle vara ok att ha lite öppnare reglemente. För min egen del vill jag fantastiskt gärna ha en klass att åka i.

Är det Svemo som bestämmer reglementet? Om det nu inte är det, och man således slipper gå genom denna sirapssega organisation så skulle det kanske med lite lobbying gå att ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Glöm inte att bott är ducceåkarnas egna serie, kunde man slippa apriliorna skulle de säkert vara glada.
Frågan om hur hårda de kommer vara mot cc-kravet på mindre duccar...
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
oFFkeFF skrev:
2677761 Glöm inte att bott är ducceåkarnas egna serie, kunde man slippa apriliorna skulle de säkert vara glada.
Frågan om hur hårda de kommer vara mot cc-kravet på mindre duccar...
Kraven gäller även för ducce, det ska vara 748cc eller över även för dom.
Prillorna är mer än välkomna :nicka då detta inte är en ren ducceserie.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Don Quixote skrev:
2677526 Ja, det känns som att just BoTT skulle kunna (eller är) en klass där det skulle vara ok att ha lite öppnare reglemente. För min egen del vill jag fantastiskt gärna ha en klass att åka i.

Är det Svemo som bestämmer reglementet? Om det nu inte är det, och man således slipper gå genom denna sirapssega organisation så skulle det kanske med lite lobbying gå att ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)

Köp en Aprilia?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Finns det någon chans att ändra reglementet eller är det bara att glömma?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Don Quixote skrev:
2677526...ändra så att ER6/SV650 kommer med? Dom är ju inte märkbart slöare än en gammal sur-ducce och jag tror bestämt att jag skulle kunna läxa upp en och annan på bättre material :)
Om du siktar på den nivån kan du väl köpa en sur gammal TRX? Den har ju kubiken och den är definitivt inte långsammare än en sur-ducce eller SV. Mycket billigare än nån av dem dessutom :tummenupp
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
oFFkeFF skrev:
2677761 blablablabla bla bla bla......


ok.....:va


Hur kul skulle det vara om det bara blir Duccar???
Hoppas själv det blir en rejäl blandning med hojar :yoparty
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
LOTTAK skrev:
2678287 Reglementet är spikat och kommer inte att ändras.
Går d inte att lägga upp reglementet för BoTT -07 med nyheter? Då det inte utgår från Rookie 1000 som det väl gjorde -06 :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
LOTTAK skrev:
2678287 Reglementet är spikat och kommer inte att ändras.

Får man fråga av vem och varför det är omöjligt att ändra det? Det finns en hint om att det kommer komma något på erf.nu men annars är all info från Håkans inlägg på Håkans hemsida.
Bara en vänlig fråga, du behöver inte få någon form av Linköpingsattityd nu.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
#space skrev:
2678326 Går d inte att lägga upp reglementet för BoTT -07 med nyheter? Då det inte utgår från Rookie 1000 som det väl gjorde -06 :tummenupp
Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.

Victor skrev:
2678330 Får man fråga av vem och varför det är omöjligt att ändra det? Det finns en hint om att det kommer komma något på erf.nu men annars är all info från Håkans inlägg på Håkans hemsida.
Bara en vänlig fråga, du behöver inte få någon form av Linköpingsattityd nu.
Det är ett initiativ av min man att dra igång BoTT igen i Sverige och Brånalt och Lodnert nappade på idén att köra ihop med ERF. Så reglerna är satta av dessa 3 herrar.
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
LOTTAK skrev:
2678404 Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.


Det är ett initiativ av min man att dra igång BoTT igen i Sverige och Brånalt och Lodnert nappade på idén att köra ihop med ERF. Så reglerna är satta av dessa 3 herrar.
Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
LOTTAK skrev:
2678404 Reglerna som gäller är samma som Rookie 1000 kör efter. Däremot är det från 748-1247cc 2cyl 4takt som gäller och inget annat. Att blanda in mindre cyklar är inte bra ur fartskillnadssynpunkt.

Oki! Då vet jag hur ni/dom tänkte med den ändringen. Det som slår mig direkt är att det körs ju b-race 600cc o 1000cc tillsammans i samma race o där kan det skilja en hel del i extrema fall med stk 600cc kontra megakittad allt superbike 1000cc. Ett startled med många förare på 2cyllar o verkligen varierade märken skulle ju dessutom säkert öka intresset o få ett bredare gehör, typ kör han den cykeln, fan d ska testas osv osv.. O det som tappas på rakorna tas säkert igen i kurvorna med många härliga o spektakulära omkörningar som krydda i racen :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top