BoTT ehh? Hur, vad när?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Don Quixote skrev:
2677238 Trodde inte att det skulle bli nå sprintrejsande nästa år då SP250 blev för B-förare men så dyker Battle of the Twins upp i smyg. Där måste det väl gå att åka ER6? Hur ligger det till med reglerna, är det lika strängt som andra klasser eller skulle ingen ta illa upp om man slängde på clip-on och helkåpor på hojen?
Kan ju bli riktigt festligt det här...

Äh, köp en ktm superduke och var glad! Såg ett rejs av bott förra året och han
lekte med den runt banan och kom iaf först ; )
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nyteknik skrev:
2678844 Den gränsen kallas "kval". Om BoTT vill vara något mer/roligare än en klass för Ducati finns det inget skäl att begränsa cylindervolymen nedåt.

Utveckla!

Det ÄR inte bra med hojar som går VÄLDIGT olika fort rakt fram. De tre gånger då jag blivit riktigt rädd på racerbanan har alla varit när man ligger och slipstreamar en hoj och den viker ut och plötsligt finner man en hoj "backandes" emot sig i HÖG fart!!
Långsamma hojar är luriga i det avseendet, precis som det är livsfarligt med folk (ofta snorsnabba förare) som ligger ute på tidsträning och "väntar" in ett lämpligt tillfälle att sätta ett snabbt varv. Det är också livsfarligt!

Den svenske racerföraren Jo Bonnier körde ihjäl sig på Le Mans just pga detta med fartskillnader på raksträckor...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2678844 Den gränsen kallas "kval". Om BoTT vill vara något mer/roligare än en klass för Ducati finns det inget skäl att begränsa cylindervolymen nedåt.
Det finns vettiga säkerhetsargument att inte ha för generösa gränser för klassen eftersom om man sänker gränsen blir skillnaderna mellan de hojar som skulle klassas in för stor. Tex skulle hojar som Ducati Monster 600, Cagiva Raptor 650 etc köras mot Ducati 999RS och dylikt och det får nog anses vara mindre lyckat. Det finns anledningar till att man i andra länder har två twinklasser, i USA kallase de ofta Heavyweight Twins och Lightweight Twins. Att det bara skulle finnas Duccar att köra med enligt det nuvarande reglemntet är ju inte sant. Två olika twinklasser vore ju en perfekt lösning men det finns det nog inte tid till inom ERFs tidsramar. Att snabba förare på mindre hojar kör ifrån långsamma förare på större hojar gör ju bara skillnaderna mellan ekipagen större.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Nyteknik skrev:
2678844 Den gränsen kallas "kval". Om BoTT vill vara något mer/roligare än en klass för Ducati finns det inget skäl att begränsa cylindervolymen nedåt.

Läs om hela mitt inlägg igen och fundera ordentligt innan du svarar denna gången :pannkyss
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
magnus_moss skrev:
2678936 Det ÄR inte bra med hojar som går VÄLDIGT olika fort rakt fram. De tre gånger då jag blivit riktigt rädd på racerbanan har alla varit när man ligger och slipstreamar en hoj och den viker ut och plötsligt finner man en hoj "backandes" emot sig i HÖG fart!!
Långsamma hojar är luriga i det avseendet, precis som det är livsfarligt med folk (ofta snorsnabba förare) som ligger ute på tidsträning och "väntar" in ett lämpligt tillfälle att sätta ett snabbt varv. Det är också livsfarligt!

Den svenske racerföraren Jo Bonnier körde ihjäl sig på Le Mans just pga detta med fartskillnader på raksträckor...
Du har självklart en viktig poäng. Jag har själv upplevt hur det är att vara både farligt snabbare och långsammare än andra. Men jag har svårt att se att 650-ekipage skulle bli en sådan risk.
 

Boxer

Boxermotorns slav
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
R1100SS, Zundapp 50, 1/3 Bajamaja, TVR Griffith 500
Kraven gäller även för ducce, det ska vara 748cc eller över även för dom.
Prillorna är mer än välkomna :nicka då detta inte är en ren ducceserie.

Hej!

Skulle vara intresserad av eventuella datum och banor för BoTT

Hälsn. Boxer
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja nu kan jag bekräfta iaf! Jag ska köra BoTT! Ska bli kul. Vilket dån det måste bli :D
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Ja nu kan jag bekräfta iaf! Jag ska köra BoTT! Ska bli kul. Vilket dån det måste bli :D

Ska du nu köra ALLA klasser som finns:tummenupp. Eller har du lagt några på is. Men STK, SBK, ERF, SM & BoTT låter som helt underbart, om man har tid...och har lite extra medel..............

Mvh//ZS
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top