Don Quixote
Nordic BoTT 2010
Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppaHanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppaHanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Du kan väl köra den i sp?Don Quixote skrev:2678434Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppa
Don Quixote skrev:2678434Näh, kanske inte men allt är ju styvnackat bestämt nu så det är bara att släppa
Mattias skrev:2678471Mja, BoTT-experimentet på B-rejset i somras var väl inte så jävla mångfaldigt och kul. Men jag blir gärna överbevisad i vanlig ordning.
Gustav O skrev:2678485Då måste Donkey Kong klassa ner sig till B-förare eftersom SP from 2007 enbart ä röppen för förare med B-licens.
HanneZ skrev:2678412Inte är väl en er-6 så mkt slöare än en 748?
Don Quixote skrev:2678543ER6an borde man väl få köra med i SuperStock 600 va?
Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?mloren skrev:2678469En undre gräns i BoTT på 748cc är nog ganska vettig ned tanke på bl.a alla små monster (Modellen alltså) som inte är särskilt snabba, och som sagt tar ju SP in de flesta av dom knarrar som inte går in i BoTT.
Det viktiga nu är att detta inte blir en Ducati Cup, det skulle nog vara förödande för klassen.
Nyteknik skrev:2678630Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?
Den gränsen kallas "kval". Om BoTT vill vara något mer/roligare än en klass för Ducati finns det inget skäl att begränsa cylindervolymen nedåt.*Superlight* skrev:2678714...gränsen måste ju dras någonstans för att det inte ska bli för stora fartskillnader.
Utveckla!Gustav O skrev:2678716...reglementet i BoTT är väl genomtänkt...
Nyteknik skrev:2678630Andra stycket i ditt inlägg motsäger det första. Om man vill främja andra märken än Ducati i BoTT ska man förstås tillåta alla 2-cylindriga fyrtaktsekipage som kvalar in oavsett cylindervolym. Vilket trovärdigt skäl finns det att motverka SV650, ER6, MT01 m.fl.?
Tror det var 5-6 st 2007, samma som ERF.Rotorp skrev:2678908Hur m¨nga bott tävlingar går d i svrige då`?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |