Bränsleförbrukning på hoj

Pendla till jobbet - 0,45 l/mil
Inspirerad körning på småvägar - 0,75 l/mil (KN-filter och uppställt sprut)

Jag blev häpen när jag räknade ut 0,75... Jaja kul var det iaf.
 
R1:an drar allt från 0.45 till 1.2l/mil. Laglig fart till bankörning.

Kawan körs runt halvlitern vilket jag är väldigt nöjd med. Vid touring i farter runt 150-160 drar den bara 0.6. Helt fantastiskt men det tyder väl på att förgasare och motor är i gott skick.
 
R1 (förgasarmodell) ca 1 l/mil på bana
Kawa ZX-10R ca 1 l/mil bana

men vem tänker på ekonomi vid bankörning! :)
 
Mjuka stora sidavaskor, tankvaska, 100kg jockey och ratt fullt pa pakethallaren 130-140km/t (GPS fart) pa motorvag mellan 0.6-0.65l/mil (lambdan stalld pa 0.8 vid 1000-4000rpm ) mycket nojd med detta :tummenupp .
Sen har man val fatt den dra 2l/milen och val det nar man ger pa fullt (255l/timma branslepump pump med 252cc orginalspridare+375cc sekundarspridare och dryga 1.3bar ladd):näsblod :confused:
 
0,46 till 0,56 i vanliga fall (hyfsat inspirerad körning på småvägar). Jag har vid ett tillfälle fått hojen att dra bortåt 0,7 i snitt över en tank (mycket motorväg, undersökte om de nya däcken hjälpte bort "headshake" i högre farter - det gjorde de). Har dock inte kört den på bana än.
 
Speed Triple -06 (3600 mil) 1050CC ca 130 bakhjulshästar

0,43 = Echo drive pendling (skittråkigt)
0,55 = Halvaktiv pendling
0,6 = Aktiv nöjeskörning
0,7 = Bana
 
Last edited:
En riktig hoj tar över litern.

Ska du åka snålt får du väl köpa en såndär tjejig 600:a.
 
Last edited:
BMW R1150RS (95 traktorhästar)
Fullpackad(+) och passagerare. Semester med 650 mil mix av byvägar, Autobahn, Autostrade och 4 alppass. Inte racetempo men knappast slökörning!
Medelförbrukning 0,53 l/mil.
Fantastiskt!
 
Min SP1 (som har ett rykte om sig att vara väldigt törstig) drar 0,5-0,6 vid sansad körning och runt litern om man kör inspirerat.

Hojen är original förutom Akra helsystem och har rullat 2400 mil ca
 
98 liter soppa har tagit mig 244,5 mil. Körjournalen i Excel beräknar medelförbrukningen till 0,42 l/mil. :) Jag är nöjd! :tummenupp
 
Hur får ni fram vad era hojar drar vid laglig/lugn körning?
Är det någon komplicerad omräkningsformel?

Att räkna på vad hojen drar är som att kolla hur mycket pengar det har gått på krogen, ju värre det är desto roligare har man haft!
 
Hur får ni fram vad era hojar drar vid laglig/lugn körning?
Är det någon komplicerad omräkningsformel?

Att räkna på vad hojen drar är som att kolla hur mycket pengar det har gått på krogen, ju värre det är desto roligare har man haft!

Jag kör faktiskt mest själv, och då blir det rätt lugnt, då njuter jag av att känna att kraften finns där utan att behöva plocka fram den hela tiden. Det kanske max blir 2-3 dampryck med full muff på en hel kväll. När jag då tankar så har jag roat mig med att dividera med trippräknaren och då hamnat på ca 0,45 l/mil. När jag däremot åker gruppkörningar med sporthojskompisar härifrån, ja då blir det runt litern.

Sprutet har minskat min förbrukning en hel del vid mina solitära turer. Men på full muff drar det lika mycket som gasaren jag hade innan.

När vi bänkade sist drog den i sig 6 liter på 26 pullar i bänken :skrämd
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top