e4jägaren skrev:Om vi säger att jag åker landsväg i typ 130 km/h, hur mycket drar en sporthojj då? Skiljer det sig jättemycket mellan motorstorlekarna och modellerna?
Nexor skrev:Jag har ingen sport, men vad jag vet så är det nog runt 0,5-0,6 på en 600. Sen drar den såklart mer ju mer man gasar men nu pratar vi väl lungt tempo?
blom skrev:har lyckats köra en r1a på nästan litern
Tiger302 skrev:Min SP1:a tar runt litern om jag kör "normalt", går säkert att köra snålare men hur kul är det?
Richard C skrev:Min Mille R drar 0,85 till vardags och 1,25 till fest
FZ1 skrev:R1-03 (med insprut)
Vardagskörning (hastbegr +30) ~0,5
Snabbare körning på landsväg =0,60-0,70
Bana =0,8-1,0 beroende på bana och humör
Hightuned skrev:Läste om en kille som tog sin trimmade och nerdrevade gsx1100r på semestern och den realtivt örstiga hojen drog 0,3 i 120 blås.
Bearing skrev:Verkar som att liters-v-twinnarna är törstigare än radfyrorna. Vad kan det bero på?
Bollox skrev:Av samma anledning som att en 1000cc V-2 har lägre effekt än en 1000 R-4
Större smällar / lägre verkningsgrad... pga mer vibrationer = tyngre balansaxlar...
Bearing skrev:Låter rimligt.
Jag har alltid trott tvärtom eftersom stånkorna verkar snåla och farsans custom går på 0,35 l/mil.
Hightuned skrev:Läste om en kille som tog sin trimmade och nerdrevade gsx1100r på semestern och den realtivt örstiga hojen drog 0,3 i 120 blås.
e4jägaren skrev:Om vi säger att jag åker landsväg i typ 130 km/h, hur mycket drar en sporthojj då? Skiljer det sig jättemycket mellan motorstorlekarna och modellerna?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|