Knucklehead
Gillar V-twinnar... ;)
Vad ska man då skaffa för en hoj om man nu som jag ska börja pendla 10 mil tur och retur till jobbet? Vill ju köra båge men köra billigare än min gamla sunkiga golf 2:a som drar 0,6...
Läser en hel del i den engelska tidningen TWO och dom framhåller Kawasaki ER-5 och Suzuki SV 650 som billiga att köra, men av er som skriver här så är ju iaf inte SV:n så mycket billigare än andra...?
Läste oxå snålhetstesten i Bike för några nummer sedan och även om Suzuki DR-Z 400 SM vann med 0,22 liter/mil typ så var det ju inte "riktiga" förhållanden, utan dom hade monterat bort frambromsen, satt på ett löst kåpglas från nån sporthoj, tejpat gasrullen för större friktion för att minska ev. "smågasande" som drar soppa samt legat i typ max 70 km/h... Enligt alla motorprinciper så borde ju inte en stånka vara effektivare än en rad 4:a ju!!?!
Va faen ska ja skaffa för hoj?? Eller ska jag köra me min gamla Suzuki GS 750 å sätta på nån äcklig toppkåpa och snålställa aset...?
Mvh Thomas
Läser en hel del i den engelska tidningen TWO och dom framhåller Kawasaki ER-5 och Suzuki SV 650 som billiga att köra, men av er som skriver här så är ju iaf inte SV:n så mycket billigare än andra...?
Läste oxå snålhetstesten i Bike för några nummer sedan och även om Suzuki DR-Z 400 SM vann med 0,22 liter/mil typ så var det ju inte "riktiga" förhållanden, utan dom hade monterat bort frambromsen, satt på ett löst kåpglas från nån sporthoj, tejpat gasrullen för större friktion för att minska ev. "smågasande" som drar soppa samt legat i typ max 70 km/h... Enligt alla motorprinciper så borde ju inte en stånka vara effektivare än en rad 4:a ju!!?!
Va faen ska ja skaffa för hoj?? Eller ska jag köra me min gamla Suzuki GS 750 å sätta på nån äcklig toppkåpa och snålställa aset...?
Mvh Thomas