überkill
Guest
År det bara jag som är tveksam till att köpa ny hoj pga bränsleförbrukningen?
Jag är inte snål men jag vill vara förnuftig. Min R1 -07 drog ca 0.6-1.2 och snittade 0.8 (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) hur man än körde.. Min senaste er6 -09 drog 0.42-0.65 och snittade 0.55 (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) hur man än körde.
Borde inte hojarnas förbrukning följa bilindustrins och sänkas rejält nu när de kommit så pass lång? Jag menar en 1000 cc radfyra borde kunna gå runt på 0.4 i snitt (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) och dra runt 0.3-0.7 men inte mer hur man än kör. Som ni vet drar de mycket mer. Ducati är det enda märke idag av vad jag läst i tester som erbjuder både låg förbrukning och höga prestanda. Varför har utvecklingen inom detta område stannat av?
Jag är inte snål men jag vill vara förnuftig. Min R1 -07 drog ca 0.6-1.2 och snittade 0.8 (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) hur man än körde.. Min senaste er6 -09 drog 0.42-0.65 och snittade 0.55 (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) hur man än körde.
Borde inte hojarnas förbrukning följa bilindustrins och sänkas rejält nu när de kommit så pass lång? Jag menar en 1000 cc radfyra borde kunna gå runt på 0.4 i snitt (konstant fart i ca 90 km/h på sexan) och dra runt 0.3-0.7 men inte mer hur man än kör. Som ni vet drar de mycket mer. Ducati är det enda märke idag av vad jag läst i tester som erbjuder både låg förbrukning och höga prestanda. Varför har utvecklingen inom detta område stannat av?