Bråkat hela helgen

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Jahapp.
Från fredag kväll till måndag morgon - bråkat med sambon hela helgen.
Tårar, höga röster, hon sov på soffan, you name it.
Bråken blir bara värre och mer frekventa.

Skit också! :4skrika
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
ITZHAK skrev:
Jahapp.
Från fredag kväll till måndag morgon - bråkat med sambon hela helgen.
Tårar, höga röster, hon sov på soffan, you name it.
Bråken blir bara värre och mer frekventa.

Skit också! :4skrika
kanske dags o prata ut? ta reda på varför ni bråkar så ofta men det är inget kul när det håller på en helhelg :(
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Kleiv skrev:
Bra skrivet, dags för ett lång samtal.


ett bra tips är att så fort man tenderar till att tjafsa så kastar man sig i varandras armar och kramas istället...

alternativt så får man rensa luften och diskutera ordentligt, men det är så lätt att man tjafsar av gammal vana, kramas och hånga lite istället!
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Vårt förhållande har alltid varit ganska stormigt.
Vi är runt 30, men hon är äldre än mig.
Vi är på något vis ämnade för varandra, men saknar helt och hållet gemensamma intressen.
Jag är den händiga typen som älskar när något händer.
Jag tar för mig av livet och ordnar allt jag vill ha ordnat.
Tidigare levde jag ett mycket utåtriktat liv och jag har alltid jobbat sex dagar i veckan.
När jag träffade henne så bestämde jag mig för att skippa vännerna och nattlivet som DJ.
Jag la också mitt helgjobb på hyllan och bytade vardagsjobb mot ett annat för att slippa gammalt groll.. Jag ville börja på nytt.
Jag sålde min "ego-bil" till förmån för att sanera gamla lån.
Vi flyttade ihop rätt fort i hennes lägenhet och jag skar navelsträngen till min gamla, slitna lägenhet.
För att spendera mer tid ihop la jag också styrketräning 4 ggr i veckan på hyllan. Styrketräning för mig nu är att hämta öl i kylen och gå ut med hunden.

Sedan ett halvår har jag haft ny arbetsgivare och jag har mycket ansvar kombinerat med konflikt, vilket gör mig lite dränerad på energi.
Varje dag när jag kommer hem från jobb så är jag ganska pigg.
Min sambo vill givetvis (tur för mig) mysa rätt mycket så vi brukar alltid hamna i soffan framför TV:n förr eller senare.
Det är där som problemen börjar träda in.
Jag SOMNAR direkt.
Det är inte en vanlig "natti-natt sömn" utan en aggressiv jävla instant-sleep variant som gör mig omtumlad och disorienterad.
Jag pratar i sömnen om allt möjligt skit och när hon väcker mig så är hon irriterad över att jag somnar mitt i en konversation med henne.
När jag vaknar till så hoppar jag rätt in i konversationen igen, men pratar så jävla mycket skit att jag får torka mig kring munnen med dasspapper.
Det är inte så att hon är ointressant, men jag kan verkligen inte hålla ögonen öppna... Inte ens om jag läser en intressant tidning.
Jag älskar henne utav bara fan och vill verkligen inte sabba detta.

Hennes situation är tuff.
Hon förlorade sitt jobb för drygt ett år sedan och har inte hittat ett nytt sedan dess.
Arbetsmarknaden för henne är ansträngd, men hon höll huvudet högt ett bra tag.
Nu är hon på snudd ett nervvrak och sitter hemma varje dag.
Någon "hänga med väninnorna på café" är hon absolut inte.
Misantrop - jovisst.
Hennes största intressen är hennes dotter, mig och hushåll.

Till råga på allt så är vi förlovade och har precis köpt villa (med stort garage).
Villan är tyvärr i så dåligt skick och vår ekonomi räcker inte riktigt till alla renoveringsjobb.

Jag ser hela skiten rasa framför mina ögon.

(Gå till doktorn angående sömnen? Been there, done that. Svensk läkarvård kör hellre upp ett finger i röven på dig än skriver ut mediciner.)

:död
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni behöver kommunicera mera och vara ärliga mot varandra, lyckan ligger inte matriella saker, sälj huset och se inte det som ett misslyckande utan tvärtom att ni ger allt för varandra, ni har för många saker högst upp på listan, prioritera vad som är viktigast för erat förhållande.
 

falo

Hojen som klädhängare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hade en gammal FZ600, drömmer om en monster när barnen är lite större.
Håller med GSXR1100R med ett litet tillägg; ta upp din träning igen. Du kommer först kanske att bli ännu tröttare men sedan när kondition och styrka ökar kommer du bli mycket piggare, att träna är också ett bra sätt att tömma huvudet på sådant man retar sig på.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
ITZHAK skrev:
Tidigare levde jag ett mycket utåtriktat liv och jag har alltid jobbat sex dagar i veckan. När jag träffade henne så bestämde jag mig för att skippa vännerna och nattlivet som DJ.

Jag la också mitt helgjobb på hyllan och bytade vardagsjobb mot ett annat för att slippa gammalt groll.. Jag ville börja på nytt.

Det är såklart bra om man vill börja om på nytt, och att vilja anpassa sig till sitt nya liv.

Men på bekostnad av gamla vänner?? Och intressen?? Att försöka anpassa sig så till den milda grad att man glömmer bort sig själv.

Om jag får gissa så kan det vara omedveten frustration som ligger till viss grund för grälen. Det går inte att ändra på sig hur mycker som helst, även om man vill. Man är ju som man är.!!! Och personen man träffar får gilla en som man är, med tillhörande vänner.

Äh, skitknepigt sånt där. Prata bör man såklart, men det är inte alltid man kan göra det heller.

Lycka till, och hoppas att livet löser sig till det bästa.

//Madelene
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Min tjej vart ett nervrak efter en tids arbetslöshet oxå vilket knappast är ovanligt när man går hemma en tid. Lider precis som du av trötthet men min är på vinterhalvåret då jag helt enkelt kan somna när fan som helst. Blir bättre nu framåt våren.. Se till att få alla vitaminer å skit och att du får ca 7 timmars sömn varje natt. Men mellan mig och min sambo kom skiten när hon gick hemma. löste sig när hon fick nått att göra.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Börja med dina gamla intressen och helgjobb. Ingen idè att sitta hemma och lyssna på kärringen när hon tjatar, när man istället kan tjäna lite extrapengar på jobbet eller ta sig ett par öl med goda vänner.
Och vad e det frågan om, lätt för henne att sitta vaken hela kvällarna som slipper jobba på dagarna. :mad:
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
låter som ni spenderar lite för mycket tid tillsammans ochså ta upp träningen igen tex kanske 2-3 ggr i veckan. låter som du har offrat väldigt mycket för att va med henne vänner gym osv vad har hon offrat för dig är min fråga även om man blir tillsammans med någon ska man aldrig byta bort sitt gammla liv helt.
 

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Mina två senaste tjejer har haft mycket fritid den första natt jobb 3 nätter för att sedan vara ledig i 7 dagar och den jag har nu är sjukskriven, bägge två verkade tycka att jag efter jobbet skulle komma hem och roa dom när man själv bara ville skjuta sig för man var så jävla trött vi hade mycket bråk vi också.
Tycker kanske inte att det är du som ska till gymmet utan hon eller någon annan aktivitet hon kan syssla med om dagarna.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
Det är såklart bra om man vill börja om på nytt, och att vilja anpassa sig till sitt nya liv.

Men på bekostnad av gamla vänner?? Och intressen?? Att försöka anpassa sig så till den milda grad att man glömmer bort sig själv.

Om jag får gissa så kan det vara omedveten frustration som ligger till viss grund för grälen. Det går inte att ändra på sig hur mycker som helst, även om man vill. Man är ju som man är.!!! Och personen man träffar får gilla en som man är, med tillhörande vänner.
Ja precis så är det, man försöker att anpassa sig och till sist så lever man ett liv i komprimisser, visst kanske man kan klara av ett sådant liv men det kommer alltid att mynna ut i bråk förr eller senare.

Att vara sig själv slutar oftast med att man blir just det om man inte träffat den rätte, att leva ensam är bättre än att leva i konflikt med sig själv och andra.

Våga vara dig själv och måla inte upp någon fasad att du är någon annan än du är.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Arbetslöshet och komprimisser är elakt mot ett förhållande, men du verkar ju ändå ha huvet över vattenytan och vara medveten om att du faktiskt älskar henne och vet att ni har problem. Vet hon det oxå, eller är hon helt nerkörd i arbetslösheten så hon bara hatar allt, alla och sig själv?

Mitt råd är att ni lugnt o sansat sätter er ner och pratar om sittvationen. Att du har fått gett upp saker som du gillar är inte bra. Att hon endast sitter hemma är inte bra. Hur kan ni lösa det? Ni kanske kan ta och gå till gymmet tillsammans? Eller om ni behöver lite egentid så går ni till varsitt gym. Träning gör ju underverk för egot och man blir ju dessutom piggare, något du behöver bli.

Lycka till!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gumman din behöver något att göra. En hobby eller ännu hellre ett arbete som dessutom kan bidraga till ekonomin (så att ni sedan har råd att ägna er åt husrenovering o.d.). Tacka sjutton för att hon känner sig frustrerad och dessutom vill prata när du kommer hem från jobbet. Det behöver ju inte vara något som hon är direkt utbildad för, utan kan räcka med att jobba halvtid på ICA, bensinmack eller vad sjutton som helst som ger lite inkomst och kontakt med folk.

Du själv måste också ha mer än bara familjen och arbetet att sysselsätta dig med. Ta med sambon till gym ett par kvällar i veckan, så har ni något gemensamt och som dessutom gör att ni blir lite piggare...

Se lösningar - inte problem (floskelvarning :D ) :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hold hands. :)
Många som glömmer det efter ett tag.

Och som sagt; hjälp henne skaffa en hobby. Försök även sedan att vara intresserad av vad hon sysslar med. Bäst vore förstås ett jobb...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top