Bröllops kostnad ?

MC Doktorn

Guest
Vad kostar ett normalt bröllop jag tippar på 150000 :- det är ju hiskeligt dyrt men har någon erfarenheter ??

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MC Doktorn skrev:
2441819 Vad kostar ett normalt bröllop jag tippar på 150000 :- det är ju hiskeligt dyrt men har någon erfarenheter ??

Det dyra är inte bröllopet utan när ni skiljer er och hon tar hälften. :tummenupp

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
herrejösses, o allt för tjejens skull såklart...

killen vill lätt hellre ta dom cashen och göra något roligt istället (ihop med bruden såklart) enkla bröllop och okonstlade är de fina...
som pheobe och mike i friends, när de gifter sig slutet på sista säsongen... okej det är tv iofs... :)

korvgubbe skrev:
2441829 Det dyra är inte bröllopet utan när ni skiljer er och hon tar hälften. :tummenupp

haha denna tråd spårade ur innan ett ända vettigt svar :)

Last edited:

MC Doktorn

Guest
korvgubbe skrev:
2441829 Det dyra är inte bröllopet utan när ni skiljer er och hon tar hälften. :tummenupp

Eller jag tar hälften :arsele

smallsocks skrev:
2441832 herrejösses, o allt för tjejens skull såklart...

killen vill lätt hellre ta dom cashen och göra något roligt istället (ihop med bruden såklart) enkla bröllop och okonstlade är de fina...
som pheobe och mike i friends, när de gifter sig slutet på sista säsongen... okej det är tv iofs... :)

De e ju värsting party som gäller 5V jobb i lapphelvetet genererar phet

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Räkna på minst en tusenlapp per skalle så är det nog inte så långt ifrån verkligheten.

Men det beror ju lite på hur svulstigt det ska vara. Blir det herrgådsbröllopp inklusive boende och liknande för alla så drar det iväg ganska mycket.

Bara maten blir en ganska saftig kostnad. Först lite plockmat till minglandet efter vigseln innan middagen, minst en trerätters middag, snacks och liknande till baren, vickning...

Kia

Guest
Har du otur kostar det dig hela din frihet, all din fritid och allt ditt tålamod....

Förälska dig ofta, förlova dig ibland men gift dig för helvete så sällan du kan... :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kia skrev:
2441869 Har du otur kostar det dig hela din frihet, all din fritid och allt ditt tålamod....

Förälska dig ofta, förlova dig ibland men gift dig för helvete så sällan du kan... :tummenupp

SÅ jävla sant som det är sagt!

Sen kan man göra ett motdrag till tösen om det tjatas om att bröllopet inte är tillräckligt dyrt:
"Får du mer av personen MIG bara för att bröllopet kostar 200 000 än om det kostar 20 000?"
Troligtvis inte.....

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
MC Doktorn skrev:
2441819 Vad kostar ett normalt bröllop jag tippar på 150000 :- det är ju hiskeligt dyrt men har någon erfarenheter ??
Allt vad du får för kåken:D .....
Bröllopsresan kan vi bjuda på: En weekend i depån på Sviestad i ett 3x9m Rustatält inkl kupévärmare & engångsgrill:hihi

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
MC Doktorn skrev:

Var 50 pers på mitt bröllop. Kommer inte ihåg exakta siffran men det landade på runt 50 000:-. Då hade vi lite tur med maten; vi känner en kock som fixade hela cateringbiten till riktigt bra pris. Jag & frugan hyrde kläderna, finns ingen anledning att köpa för att sedan hängas in i en garderob & ruttna. Lokalkostnad runt 1500:-, spriten var inte så blodigt dyr den heller. Tänk på att det inte handlar om vad man spenderar på ett bröllop, det är vad man gör det till. Man måste inte köra med små larviga chockladbitar per gäst som kostar 50:- styck (ett exempel av många).

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Är du bara lite eftertänksam kan du få väldigt rimliga kostnader.

Ring bortser jag från eftersom det beror så mycket på tycke och smak.

Brudklänning, sy om farmors för 2000 kr eller liknande.
Lokal, kyrkan är gratis.
Fika efteråt i församlingslokalen....kostar inte mycket om du ber farmor/mormor på båda sidor släkten att baka
Fest i trädgården hemma, dvs hyr tält för cirka 5000 kr
mamma/pappa på båda sidor får fixa smörgåstårtor, rostbiff + potatissallad och annan mat som är lätt att fixa stora volymer av. Cirka 50 kr per skalle.
Vin...1 flaska per 2 vuxna cirka 30-50 kr per skalle beroende på egen smak. Du kan börja dyrt och gå över till billigare dryck när alla ändå redan är berusade.

Du fattar nog principen nu. Ta hjälp av nära och kära och håll dig på hemmaplan. Dyrt är inte alltid samma sak som trevligt. Det viktigaste är din fru och att nära och kära finns på plats eller hur?

Om du inte lejer ut precis allting kan du komma undan med 20-30'000 utan att det är plastkoppar och skorpor, lägg sedan de andra 120'000 på något annat. Till exempel en weekend resa i månaden för dig och din fru under fyra års tid.

MC Doktorn

Guest
LOTTAK skrev:
2442066 Allt vad du får för kåken:D .....
Bröllopsresan kan vi bjuda på: En weekend i depån på Sviestad i ett 3x9m Rustatält inkl kupévärmare & engångsgrill:hihi

Nej kåken är rena förlusten köpte ut exet kvar är bara massa lån som jag försöker få ihop om jag har tur så ...., gastarbeiter in da wood är ger klöver.

Rusta tält och engångsgrill och en bandag och galne gunnar möbler i plast kan skapa stämning fifan säger jag bara de e phet.

SSB skrev:
2442093 Är du bara lite eftertänksam kan du få väldigt rimliga kostnader.

Ring bortser jag från eftersom det beror så mycket på tycke och smak.

Du fattar nog principen nu. Ta hjälp av nära och kära och håll dig på hemmaplan. Dyrt är inte alltid samma sak som trevligt. Det viktigaste är din fru och att nära och kära finns på plats eller hur?

Om du inte lejer ut precis allting kan du komma undan med 20-30'000 utan att det är plastkoppar och skorpor, lägg sedan de andra 120'000 på något annat. Till exempel en weekend resa i månaden för dig och din fru under fyra års tid.

Se där börjar det likna något en hemma kille gör det själv :tummenupp de e sant pengar gör inte grejen men det är personerna som skapar stämningen :)

Valen skrev:
2442068 Var 50 pers på mitt bröllop. Kommer inte ihåg exakta siffran men det landade på runt 50 000:-. Då hade vi lite tur med maten; vi känner en kock som fixade hela cateringbiten till riktigt bra pris. Jag & frugan hyrde kläderna, finns ingen anledning att köpa för att sedan hängas in i en garderob & ruttna. Lokalkostnad runt 1500:-, spriten var inte så blodigt dyr den heller. Tänk på att det inte handlar om vad man spenderar på ett bröllop, det är vad man gör det till. Man måste inte köra med små larviga chockladbitar per gäst som kostar 50:- styck (ett exempel av många).

Jag kanske överkalkylerar vilket jag ofta gör så blir jag positivt överraskad, hatar nämligen neg överraskningar :argpådato

Biturbo skrev:
2442060 De är fula och bittra bara... (Dumma, ointressanta och illaluktande med säkert)

Ja herregud varför skapade jag denna tråd förutsättningarna var ju givna .

Last edited:

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Man skulle vara kurd... Då är det i runda slängar 500 gäster och alla lägger en slant till brudparet, så att man går med vinnst :tomten

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Du har ju ett yrke som genererar en del, så frågan är hur mycket du vill spendera!

Jag tycker att det är tom. ok att tacka nej till alla presenter och ta en kuvertavgift på säg 200 pix istället, och be att få ett hejdundrans party i present istället!

Alternativ två angående budget, är att sälja öl och grogg till självkostnadspris på festen. Jag skulle inte sura för att ge en tia för en grogg.

Det kan ju trots allt vara kostnaden som gör att man inte kan bjuda alla man vill.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag har lyckats förhala mitt länge nu, och nu ska vi ha knådd också:tummenupp . så några pengar till Bröllop finns det inte på länge, vilket passar mig utmärkt. Lobbar lite försiktigt på att vi drar utomlands och gifter oss och länger pengarna på oss själva istället.

/Pajje

Kia

Guest
Biturbo skrev:
2442060 De är fula och bittra bara... (Dumma, ointressanta och illaluktande med säkert)

Är inte alls ful och bitter... luktar väldigt gott också faktiskt....Dum?? hmmm tjaaa nåt nobelpris lär de väl inte bli i år heller antar jag... :va

Gabor

Guest
Kia skrev:
2442452 Är inte alls ful och bitter... luktar väldigt gott också faktiskt....Dum?? hmmm tjaaa nåt nobelpris lär de väl inte bli i år heller antar jag... :va
:pannkyss ...söt, nöjd å glad ??

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...