Bröllops kostnad ?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Kompisen hade ett budget-bröllop i somras. Ingen alkohol tex:näsblod
De är lite religösa och även deras familjer (kristna), så de dricker helst inte..
Iallafall, det gick på runt 40000kr. Vet inte om brudklänningen var inräknad, men det tror jag.

Trots brist på alkohol, så vart man bröllopets clown:) :yoparty Behöver inte alltid sprit för att vare lite rolig. Räcker ofta med mycket kärlek också:)

Lycka till:tummenupp

Blanco skrev:
2442178 Man skulle vara kurd... Då är det i runda slängar 500 gäster och alla lägger en slant till brudparet, så att man går med vinnst :tomten

Inte bara kurder som gör sånt;) Även turkar m.m.m.
Det är tradition att hänga pengar runt bruden och brudgummens halsar.. Aldrig vart på ett sånt bröllop, så jag vet inte hur mycket det blir.. Men de flesta änger tydligen 500:ar och tusenlappar per person eller familj. Med runt 100+ gäster kan ju alla säkert räkna ut hur mycket det blir;)

Hela tanken är att brudparet ska få en bra start på sitt liv tillsammans. Och det är trots allt inte så mycket pengar man ger bort. Till ovan nämnda kompis la jag, förutom själva bröllopsgåvan, tusen spänn i deras reskassa. Totalt blev det tydligen 4-5000kr på 70+gäster:mad:
Snåljåpar...

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vi har inte räknat efter, men en 65-70 tusen blev det kanske allt som allt. Då betalade vi allt själva och stod för mat och sprit m.m. Vissa saker gjordes enkelt och billigt och andra saker kostade vi på en del (som öl, vin o sprit t.ex. - inget fick ta slut :) ). En av de dyraste utgifterna var inköpet av en hoj som vi körde mellan kyrkan och festlokalen :tummenupp

Mellanstort bröllop med svenska mått mätt, med 55-60 gäster. Man måste bestämma sig innan vad för slags budget man vill ha och så rätta tillställningen och antalet gäster efter det.

Mrs. Laphroaig

Guest
KGK skrev:
2443358 en droppe i havet jämfört med knodd

Sant.. enligt en forskningsstudie så kostar ETT barn från det att du köper första grejen till det (troligen redan när det ligger i magen) fram till att barnet fyller 18 år så har barnet kostar 1,2 miljoner kr !

MC Doktorn

Guest
KGK skrev:
2443358 en droppe i havet jämfört med knodd

Eller en droppe jfr med vad jag kostar i drift
Jo tack men dom ska få betala tillbaks när jag blir gammal

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Vi åkte till Vegas, det kan jag rekomendera.
Jävligt mycket billigare och roligare än att vara i kyrkan med alla släktingar, huuu

:tuttar :arsele :tummenupp

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Själv var jag vigselförättare i fredags. En kille i min besättning som gifte sig ombord.
Så nu har man gjort det oxå, får väl titulera mig som Pastor i fortsättningen:)
Alltså jag till vänster.

Bifogat

• Bröllop.JPG
    Bröllop.JPG
    80.4 KB · Visningar: 137

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Chirre skrev:
2443653 Själv var jag vigselförättare i fredags. En kille i min besättning som gifte sig ombord.
Så nu har man gjort det oxå, får väl titulera mig som Pastor i fortsättningen:)
Alltså jag till vänster.

värsta stekaren :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Blanco skrev:
2442178 Man skulle vara kurd... Då är det i runda slängar 500 gäster och alla lägger en slant till brudparet, så att man går med vinnst :tomten

Är det sant? Jag är halvkord fifaaaan...jog skall gifffta meg noo fifan..tjenna hop ni hoj;)

Last edited by a moderator:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Nursey skrev:
2443800 Nej, jag är det :) och min pappa pratar lite så ;) so jak snakkar erfaränhett allså

hehe okej nu när du säger det så kan man sköönja en viss kurdisk aspekt på din bild (KAN DU?) jo men ja..

nej. he he :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...