Bröstskydd för tjejer?

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag har hört att efter en viss ålder kan man använda vanlig bröstplatta....

Men skämt åsido, fick mig en funderare efter den här tråden och kommer skaffa mig bröstskydd jag med, har fuskat med det hittils.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Jag föreslår nåt sånt här.. fast risk för repor i asfalten kanske:va

Passa dig för att köra på Gotland-Ring bara.
Klotar du där lär du få betala för repor i asfalten...
Tydligen är det så där...:huvet

Dal-Mausen

I den här tråden snackas det bröstskydd och man kommer in på egentillverkade/till tjejer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88476
inte för att det blev av men..

Jag kan bara hålla med om att man ska inte bara plasta ihop nått och tro att det endast ger fördelar,
materialval som sagt och även utformning för bra anlägningsyta mot bröstkorgen, utan luftspalt framför bysten, eller inklämda, spelar roll för kraftfördelning mm.

Jag ska kanske springa in på Ortopedteknik som ligger vägg-i-vägg här och spåna lite vad de har för prylar. De gör proteser och annat i skojjiga material.

Dal-Mausen

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har man sådana kanske man ska göra egna av cykelhjälm eller liknande som de kommer in i.

busty.jpg

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
I den här tråden snackas det bröstskydd och man kommer in på egentillverkade/till tjejer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88476
inte för att det blev av men..

Jag kan bara hålla med om att man ska inte bara plasta ihop nått och tro att det endast ger fördelar,
materialval som sagt och även utformning för bra anlägningsyta mot bröstkorgen, utan luftspalt framför bysten, eller inklämda, spelar roll för kraftfördelning mm.

Ja att du vet hur man behandlar tuttar vet vi ju :tungan

Har man sådana kanske man ska göra egna av cykelhjälm eller liknande som de kommer in i.

busty.jpg

med tanke på hon till höger... så tjockskalliga människor finns nog inte? :confused:

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Självklart måste tjejer få tillgång till vettigt bröstskydd.
Varje kille borde köpa det till sin tjej, man vill ju skydda investeringen man gjort. Kan ju användas till annat också, skidåkning, skridskor mm. All där risk för skador kan uppstå.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Självklart måste tjejer få tillgång till vettigt bröstskydd.
Varje kille borde köpa det till sin tjej, man vill ju skydda investeringen man gjort. Kan ju användas till annat också, skidåkning, skridskor mm. All där risk för skador kan uppstå.

Eller dubbel-hjälm till tandem-cykling :)

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Är det bara jag som stör mig på alla mansgrisiga inlägga som dyker upp så fort någon tråd med kvinnlig koppling diskuteras. Har vi verkligen inte kommit längre i "världens mest jämställda land"?

Last edited:

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Är det bara jag som stör mig på alla mansgrisiga inlägga så som dyker upp så fort någon tråd med kvinnlig koppling diskuteras. Har vi verkligen inte kommit längre i "världens mest jämställda land"?

Nej vi blir inte bättre än så här, om det inte är nått medfött. :rolleyes:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Är det bara jag som stör mig på alla mansgrisiga inlägga så som dyker upp så fort någon tråd med kvinnlig koppling diskuteras. Har vi verkligen inte kommit längre i "världens mest jämställda land"?

Hade vart kvinnogrisiga inlägg om de hade vart i ett forum där majoriteten va kvinnor :)

Så är det och kommer alltid vara!

Man kan antingen acceptera det och inte bry sig... Eller störa sig på det i onödan... :)

Kajja

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R 84
Varför kolfiber för.Glasfiber duger lika bra och är starkt om man nu skall gjuta bröstskydd.Skulle nog använda kevlar vilket är mkt starkare men både kevlar/kolfiber kostar.
Skulle kunna gjuta upp en serie i sommar med bra passform och bra/sköna att bära.
Räcker med två tre storlekar. Samtidigt skall priset vara det rätta.
Det här tål att tänkas på.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Varför kolfiber för.Glasfiber duger lika bra och är starkt om man nu skall gjuta bröstskydd.Skulle nog använda kevlar vilket är mkt starkare men både kevlar/kolfiber kostar.
Skulle kunna gjuta upp en serie i sommar med bra passform och bra/sköna att bära.
Räcker med två tre storlekar. Samtidigt skall priset vara det rätta.
Det här tål att tänkas på.

Varför glasfiber? Ska inte tjejer också få ha lite exklusiva material? Eller ska de åka runt med en plast-eka på tuttarna? Vill vi killar se sånt? Poll? Lite HiTech ska väl även de få…
Har pratat lite med Ortoped-Teknik och det skulle inte vara några större problem att göra skräddarsydda sådana.
Frågan är bara vad killarna är beredda att betala för tjejens bröstplatta?

Dal-Mausen

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Det här med bröstplattor för brudar ger ju en helt ny lösning på problemet "Hjälp jag har köpt nytt skinnställ på nätet som är för stort...".

/Fredde

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...