Bröstskydd för tjejer?

Andreas.J

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
-97, Yamaha thundercat
har några års erfarenhet i kampsport där det också förekommer i ganska stor utsträckning med bröstskydd vet dock inte hur pass det skyddar vid en mc vurpa men det kan vara en idè att kolla, har en viss aning om att dom nog är bekvämare än ett i kolfiber...

FreakyFriday

FreakyFriday
Gick med
1 Jun 2008
Hoj
Honda fmx650 -06. Yamaha 250 2t -04
Alltså, tycker detta verkar sjukt obehagligt att ha på sig ? Räcker de inte med vanligt skinnställ för våra kära tuttar ? Fast som sagt de plattar ju till rätt bra .. känns mer som en skönhetsgrej att få rättvisa till Boobsen ! Men då borde de finnas ngt liknande till rumpan ?? :arsele

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alltså, är just tuttarna ett problem, dottern spelar fotboll, exet spelade volleyboll och det är ju rätt ofta dom stupar/kastar sig och landar på tuttarna, jag har aldrig hört några klagomål på det.

Vid en rejäl vurpa så skulle jag tro att armar och ben är betydligt mer utsatta, höfter definitivt, en söndertrasad femur (lårbenshals?) är inte tvärläkt, blåmärken på tuttarna känns som en mindre olägenhet då...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Alltså, är just tuttarna ett problem, dottern spelar fotboll, exet spelade volleyboll och det är ju rätt ofta dom stupar/kastar sig och landar på tuttarna, jag har aldrig hört några klagomål på det.

Vid en rejäl vurpa så skulle jag tro att armar och ben är betydligt mer utsatta, höfter definitivt, en söndertrasad femur (lårbenshals?) är inte tvärläkt, blåmärken på tuttarna känns som en mindre olägenhet då...

Du har inte tänkt på att pattarna inte är det de vill skydda utan lungor och revben, men utan rätt form så sitter inte plattan där det ska så då vill man ha nåt som passar brösten. Jag har dainese bröstplatta för att skydda lungor och revben, tror tanken med ts undran är detsamma.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Hur många får bestående med på sina :tuttar varje år i samband med mc-olyckor:confused:

En väldigt stor del av alla dödsolyckor är pga våld mot bröstkorgen..

Alltså, tycker detta verkar sjukt obehagligt att ha på sig ? Räcker de inte med vanligt skinnställ för våra kära tuttar ? Fast som sagt de plattar ju till rätt bra .. känns mer som en skönhetsgrej att få rättvisa till Boobsen ! Men då borde de finnas ngt liknande till rumpan ?? :arsele

Jag kör alltid med bröstskydd. Nej, jag tänker inte på pattarnas form :D

Last edited:

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03

2008_Alpinestars_Womens_Stella_Bionic_2_Protection_Jacket_Black_VIolet.jpg

Kör med denna ovan när det är enduro/cross.
Nu ser man inte från sidan men de är tamejfan Madonna över tuttarna!
Dessutom verkar urholkningen inuti helt obefintlig.
Som att de inte fattar att det är en tjej ( alt. homo) som kommer körandes i rosa/lila... :2cool Helt klart för alla andra att se, inte för en själv eller för att det på ngt sätt skulle skydda. Känner mig som en idiot då de är "spetsiga" och man skulle kunna likna det med ett par styva :tuttar under tröjan.... Så jävla upphetsande är det inte när man kört in i två träd och ligger med nyllet i lera. Men man kanske får hjälp upp snabbare................

Kneedrag

Guest
Du har inte tänkt på att pattarna inte är det de vill skydda utan lungor och revben, men utan rätt form så sitter inte plattan där det ska så då vill man ha nåt som passar brösten. Jag har dainese bröstplatta för att skydda lungor och revben, tror tanken med ts undran är detsamma.

Bullysmile :tummenupp
Vi tjejer som kör racing ska ha samma möjlighet till bröstplatta som Rossi och co om vi vill använda sådan.

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Lelles har bröstskydd...

Bygg eget av silvertejp och glasspinnar a`la McGyver-style annars :D

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Bullysmile :tummenupp
Vi tjejer som kör racing ska ha samma möjlighet till bröstplatta som Rossi och co om vi vill använda sådan.

Göra egna går. Jag skulle dock inte använda enbart coolfiber.
Hållbart? Ja, men inte alltid. Kolfiberplitter in i bröstkorgen är inge skönt om våldet är så kraftigt.
Skulle göra plattan av kolfiber/kevlar som gör det mer tåligt.

Någon som provat göra egna?
Jag har en hel säck med gips-rullar som blivit över från Akuten.
Anväde sådana till när vi gjorde en gjutplugg till sadeln och det fungerade finfint.

Skräddar-gjutna bröstplattor kanske man skulle börja tillverka.
Inte allt för svårt.

Någon som vill vara försökskanin? :D

Dal-Mausen

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Göra egna går. Jag skulle dock inte använda enbart coolfiber.
Hållbart? Ja, men inte alltid. Kolfiberplitter in i bröstkorgen är inge skönt om våldet är så kraftigt.
Skulle göra plattan av kolfiber/kevlar som gör det mer tåligt.

Någon som provat göra egna?
Jag har en hel säck med gips-rullar som blivit över från Akuten.
Anväde sådana till när vi gjorde en gjutplugg till sadeln och det fungerade finfint.

Skräddar-gjutna bröstplattor kanske man skulle börja tillverka.
Inte allt för svårt.

Någon som vill vara försökskanin? :D

Dal-Mausen

I den här tråden snackas det bröstskydd och man kommer in på egentillverkade/till tjejer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=88476
inte för att det blev av men..

Jag kan bara hålla med om att man ska inte bara plasta ihop nått och tro att det endast ger fördelar,
materialval som sagt och även utformning för bra anlägningsyta mot bröstkorgen, utan luftspalt framför bysten, eller inklämda, spelar roll för kraftfördelning mm.

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
bröstskydd känns så 2025.
det va väl ingen som klagade på utbudet 2002 när det inte fanns öht.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Jag föreslår nåt sånt här.. fast risk för repor i asfalten kanske:va

Bifogat

• imagesCAPPYQX2.jpg
    imagesCAPPYQX2.jpg
    7.5 KB · Visningar: 585

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Nu kan jag inte svara för andra tjejer. Men om jag skulle ha en platt grej rakt på mina bröst och landa på dem är aj aj inte skönt . Kan jämföras om du får en smäll på pungen inte så skönt va, samma på oss tjejer med brösten så jo de måste ha form för att skydda bra.

Kan garantera dig att en smäll på brösten inte kan jämnföras med en pungsmäll.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...