Den här tråden är helt värdelös utan bilder på problemet!
Alltså, är just tuttarna ett problem, dottern spelar fotboll, exet spelade volleyboll och det är ju rätt ofta dom stupar/kastar sig och landar på tuttarna, jag har aldrig hört några klagomål på det.
Vid en rejäl vurpa så skulle jag tro att armar och ben är betydligt mer utsatta, höfter definitivt, en söndertrasad femur (lårbenshals?) är inte tvärläkt, blåmärken på tuttarna känns som en mindre olägenhet då...
Hur många får bestående med på sinavarje år i samband med mc-olyckor
![]()
Alltså, tycker detta verkar sjukt obehagligt att ha på sig ? Räcker de inte med vanligt skinnställ för våra kära tuttar ? Fast som sagt de plattar ju till rätt bra .. känns mer som en skönhetsgrej att få rättvisa till Boobsen ! Men då borde de finnas ngt liknande till rumpan ??![]()
Alltså, tycker detta verkar sjukt obehagligt att ha på sig ? Räcker de inte med vanligt skinnställ för våra kära tuttar ? Fast som sagt de plattar ju till rätt bra .. känns mer som en skönhetsgrej att få rättvisa till Boobsen ! Men då borde de finnas ngt liknande till rumpan ??![]()
Du har inte tänkt på att pattarna inte är det de vill skydda utan lungor och revben, men utan rätt form så sitter inte plattan där det ska så då vill man ha nåt som passar brösten. Jag har dainese bröstplatta för att skydda lungor och revben, tror tanken med ts undran är detsamma.
Bullysmile![]()
Vi tjejer som kör racing ska ha samma möjlighet till bröstplatta som Rossi och co om vi vill använda sådan.
Göra egna går. Jag skulle dock inte använda enbart coolfiber.
Hållbart? Ja, men inte alltid. Kolfiberplitter in i bröstkorgen är inge skönt om våldet är så kraftigt.
Skulle göra plattan av kolfiber/kevlar som gör det mer tåligt.
Någon som provat göra egna?
Jag har en hel säck med gips-rullar som blivit över från Akuten.
Anväde sådana till när vi gjorde en gjutplugg till sadeln och det fungerade finfint.
Skräddar-gjutna bröstplattor kanske man skulle börja tillverka.
Inte allt för svårt.
Någon som vill vara försökskanin?
Dal-Mausen
Jag föreslår nåt sånt här.. fast risk för repor i asfalten kanske![]()
Nu kan jag inte svara för andra tjejer. Men om jag skulle ha en platt grej rakt på mina bröst och landa på dem är aj aj inte skönt . Kan jämföras om du får en smäll på pungen inte så skönt va, samma på oss tjejer med brösten så jo de måste ha form för att skydda bra.
Va använder du för några?![]()
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |