Bröstskydd?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
magnus_moss skrev:
Du har säkert rätt, det är ju det enda logiska. Men jag har mailat dom och frågat detta samt om det är ett problem att skicka till Sverige.

Så här svarade dom:

Mangus,

Shipping to Sweden is no problem.

Concerning your side measurements.

Measure the HORIZONTAL from a point 4 inches above the navel across your stomach, from side to side.(center point of each side)

Be sure to include your height, weight, and a contact telephone number. You can either include your credit card info with your e-mail, or, if you'd rather, you can fax the info directly to us at 916 725 2936 phone/fax.

Mangus, I look forward to assisting you with your protection needs.

Regards,
Mike Braxton
Impact Armor

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Åsa #96 skrev:
HW, inga frågor är väl dumma :fatta!

:)

Här kommer en till (i ett försök att inte själva verka dum :) ) "dum fråga" alltså.
Är tanken att man har ryggskydd som vanligt PLUS detta "revbensskydd" :confused:

Det täcker ju en bit nedanför också, så lite extra "bonus-skydd" för lever/mjälte etc.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
oFFkeFF skrev:
Det täcker ju en bit nedanför också, så lite extra "bonus-skydd" för lever/mjälte etc.

.... :va och med det menar du:

a) Nej, det behövs enbart detta "bröstskydd" ELLER
b) Ja, både "bröstskydd" och ryggskena för att ge bästa skydd

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Åsa #96 skrev:
.... :va och med det menar du:

a) Nej, det behövs enbart detta "bröstskydd" ELLER

Man lär väl behöva både och....

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Macke skrev:
Man lär väl behöva både och....
Tack för svaret Macke :tummenupp

Om någon här gör ett inköp hade det varit intressant att höra ett personligt utlåtande.

Hmmm, funderar dock hur det funkar för oss töser... även om man dock inte ligger inne med kupa DD eller så. :tuttar Mossis, är du på det klara över det?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Åsa #96 skrev:
När började ett BRÖSTskydd skydda ryggen??
Vem av oss behöver semester egentligen :tungan

Den ser ut så här fördig som inte orkat läsa atikeln
IMG_7965.JPG

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
WestW skrev:
Hör med Roller om du behöver någon hjälp att göra en avgjutning av dina :tuttar :D

:hihi :hihi tack för tipset, Ja Roller ska visst va en jäkel på avnjutningar - f'låt avgjutningar har jag hört :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja det här är mycket vettigt
har vetat om detta skydd länge, men som den uppfinnarjocke jag är har jag utvecklat ett eget vilket skyddar större yta än det amerikanska.
Ända från ryggskyddet, runt bröstkorgen, upp till halsen.
Troligen är det ett annat material i mitt än detta, nu har jag två lager/material och ska nu lägga till "ett" lager kevlar väv för skydd mot vassa föremål.

bild kommer.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
R2 skrev:
ja det här är mycket vettigt
har vetat om detta skydd länge, men som den uppfinnarjocke jag är har jag utvecklat ett eget vilket skyddar större yta än det amerikanska.
Ända från ryggskyddet, runt bröstkorgen, upp till halsen.
Troligen är det ett annat material i mitt än detta, nu har jag två lager/material och ska nu lägga till "ett" lager kevlar väv för skydd mot vassa föremål.

bild kommer.
Låter intressant, keep us posted!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
CeltaniC skrev:
Låter intressant, keep us posted!

så här ser det ut, ett lager mjuk högreaktiv teamperfoam, ett lager mycket seg/något hård foam.
som sagt ska det dit ett lager med kevlarväv.
funderar dock på att byta material helt mot temperfoam typ det riktigt sega/stela som brukade sitta (sitter?) i Halvarsson ställ, och ett lager kevlar inbakat i typ ett stelt gummi.

Bifogat

• chpro.jpg
    chpro.jpg
    25.6 KB · Visningar: 228
  • chpro2.jpg
    chpro2.jpg
    25.1 KB · Visningar: 177
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
R2 skrev:
så här ser det ut, ett lager mjuk högreaktiv teamperfoam, ett lager mycket seg/något hård foam.
som sagt ska det dit ett lager med kevlarväv.
funderar dock på att byta material helt mot temperfoam typ det riktigt sega/stela som brukade sitta (sitter?) i Halvarsson ställ, och ett lager kevlar inbakat i typ ett stelt gummi.

Trycks det inte upp mer och mer mot halsen om man rör sig mycket, dvs sitter upprätt ena stunden, ligger på tanken andra, o.s.v. Inga problem på bana under 20 varv kanske men om man skulle köra med det även i trafiken?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
jP skrev:
Trycks det inte upp mer och mer mot halsen om man rör sig mycket, dvs sitter upprätt ena stunden, ligger på tanken andra, o.s.v. Inga problem på bana under 20 varv kanske men om man skulle köra med det även i trafiken?
nej fanken, jag har kört med det på gatan också.. och på bana är det ju endurance 1 ->1½timma i sträck, rör sig inte nått.
På ryggen hålls det på plats med kardborre som jag limmat på ryggskyddet.
Uppe vid halsen så löper ryggskyddets axelband över,,, det sitter kanon.
Frågan är kanske hur det amerikanska sitter fast..

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
R2 skrev:
Frågan är kanske hur det amerikanska sitter fast..

Jag ska hålla er informerade!... Men duger det åt mr Hayden och bröderna Bostrom så duger det åt mig med... tror jag! :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
magnus_moss skrev:
Jag ska hålla er informerade!... Men duger det åt mr Hayden och bröderna Bostrom så duger det åt mig med... tror jag! :)

har sett några gånger när edwards tar av och på sitt, ser ut som han snabbt kastar in ett kuvert innanför en jackan vid en störtskur regn.
Men det sitter högst troligen still och har inga krångliga fästanordningar, som mitt har än så länge..

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
R2 skrev:
har sett några gånger när edwards tar av och på sitt, ser ut som han snabbt kastar in ett kuvert innanför en jackan vid en störtskur regn.
Men det sitter högst troligen still och har inga krångliga fästanordningar, som mitt har än så länge..
Finns dessa gjutna i olika storlekar med? ja tror det blir för platt annars.. :va

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!