Ja, jag hade ont som fan efter vurpan, men ett par dagar efter kändes typ ingenting, det är nog därför man inte tog det på så stort allvar i början. Det som inte gjort svin-ont kan ju inte vara farligt tänkte man...
Ja, jag hade ont som fan efter vurpan, men ett par dagar efter kändes typ ingenting, det är nog därför man inte tog det på så stort allvar i början. Det som inte gjort svin-ont kan ju inte vara farligt tänkte man...
Jag fick en ny runda rejäla domningar igår kväll, så jag har tllbringat hela dagen på akuten idag med en ny röntgen. Obehagligt eftersom det kändes likadant i mina armar och ben som det gjorde när frakturen gick från stabil till instabil och flyttade på sig. Men röntgen visade att frakturen var oförändrad, men väntar på att doktorn ska ringa upp min då plåtarna blev skickade på länk till lunds sjukhus för en andra bedömning. Det har lättat lite under dagen med domningarna, men man blir ju så jävla stirrig och orolig i kroppen så att man spänner ryggen o nacken och antagligen förvärrar symtomen istället.
Det är skitsvårt att sova, man kan inte slappna av pga oron man har i kroppen. Sen har jag åkt på en runda med förkylning ocg rethosta, håller på att hosta sönder mig själv strax innan jag somnar, och som om inte det var nog så har jag jagat myggor i sovrummet halva natten ovanpå det. Jag är ett fucking nerv-vrak snart! Tur att man inte har barn att ta hand om samtidigt.
Shitt alltså!
Haha vad äre för nåt vi råkat ut för?
BLev sjukt förkyld också för 2 dagar senn jag med.. Måste vara någon slags demon som spökar med oss.
Hej!
Bröt nacken den 8e Juni i år på 2 ställen och 2 kotor hoppade ur led. Opererades 2 dagar efter olyckan och har sedan dess Haloväst och ska ha den i ca 2 månader. Du är som sagt inte ensam om att spendera sommaren med en bruten nacke! Och halskrage är inte lika stelt som halo antar jag. Det är inte lätt att sova in en sån här ska jag säga dig
Lycka till och krya på dig!!!!!!
Så en liten update då.
Jag är åter i arbete på fulltid, men det är jobbigt och svårt pga ångest och stresssen jag utvecklat pga nackfrakturen, svårt att sova, svårt att äta och har tappat tio kilo i vikt. Jobbigast är nog att ögonen inte hänger med riktigt och gör mig illamående och lite ostadig i balansen och som kranförare är det näst intill katastrofalt. Det domnar fortfarande i höger ben, arm och ansiktshalva och jag får riktigt spännande rysningar över huvdet i mellan åt.
Man kan bli psyksiskt sjuk för mindre, det kan jag lova. Jag har inte särskillt ont men ibland känns det lite grann och en viss stelhet finns kvar i nacken än. Läkare påstår att det kan ta upp till ett år att bli symptom-fri, OM man blir det. Jag hoppas på det bästa iallafall och försöker att stå ut så gott jag kan, trots det så är det svårt att försöka leva som man gjort tidigare nu när kroppen inte lyder en längre. Det är jobbigt att hela tiden vara medveten om att man har ett högerben och en högerarm och att man har två ögon i skallen, för dom känns hela tiden...på ett sätt som inte går att förklara.
Veckans tips är att köra med huvet, men inte som jag
Har du provat att kontakta vården för något annat än brutna ben eller förkylning? Jag har själv varit inne några svängar och det är fan skrämmande hur stor del av läkare och sjuksköterskor som är totalt råpuckade. Man får ta sig förbi 15 st för att hamna hos någon vettig. Så har statistiken trillat in för min del iaf.
!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |