iceice
Gudomlig sporthojare
Kamasa har jag goda erfarenheter av. Bahco har jag dåliga erfarenheter av.Vilken rekommenderar ni av följande hylsnyckelsatser...
Kamasa har jag goda erfarenheter av. Bahco har jag dåliga erfarenheter av.Vilken rekommenderar ni av följande hylsnyckelsatser...
Jag tycker att du skall köpa en 3/8"-sats. 1/2"-satser är enligt mitt tycke klumpiga.Vilken rekommenderar ni av följande hylsnyckelsatser (eller rekommenderar ni någon annan)?...
200 Nm låter mycket. Har du verkligen nå't på hojen som skall dras så hårt?...när det gäller momentnyckel, vilken rekommenderar ni då och med vilka intervaller? Läste att man behöver 2 st, en från 0-40 nm och en från 40-200 nm. Stämmer detta?
Det är uppenbart att din tolerans för dåliga verktyg vida överskrider min.Jag har haft en Biltemas stora hylsnyckelsatser i 10+ år.
Brukar ha sönder bitshylsan typ vartannat år. Clipset lossnar och försvinner.
Har dragit sönder bitsmejseln i skaftet. Så den är limmad några gånger.
Lilla hylsnyckeln brukar jag byta ut vart 5:e år då skruvarna försvunnit någonstans och den ramlar isär.
Locket på lådan sitter inte längre fast i underdelen. Så lådan är ganska fast där den ligger numera, man flyttar den helst inte.
Men annars har den fungerat bra.
Så Biltema fungerar...
Vilken rekommenderar ni av följande hylsnyckelsatser (eller rekommenderar ni någon annan)?
Biltema Hylsnyckelsats, blå, 10 års garanti, 1299 kr
Biltema Hylsnyckelsats, svart, 10 års garanti, 2199 kr
Kamasa K 25015 Hylsnyckelsats, 2 års garanti om man köper här (livstid om man köper hos annan aktör men mot dubbla priset), 999 kr
Bahco S910 Hylsnyckelsats, 2 års garanti, 1290 kr
Och när det gäller momentnyckel, vilken rekommenderar ni då och med vilka intervaller? Läste att man behöver 2 st, en från 0-40 nm och en från 40-200 nm. Stämmer detta?
Den behöver kompletteras med flera blocknycklar.Jag tjaxxade precis det där kittet från Kamasa för 990 pix på Clas Ohlsson. Klart prisvärt. Tack för tipset!
Den behöver kompletteras med flera blocknycklar.
Den ligger ju så bra där på bänken och går bitshållaren sönder så hämtar man bara en nyDet är uppenbart att din tolerans för dåliga verktyg vida överskrider min.
Det är uppenbart att din tolerans för dåliga verktyg vida överskrider min.
Nyttan av tolerans ska inte underskattas.
Ett bra tips vad gäller alla sorters verktyg, köp lagom billigt (inte det billigaste crap du hittar) och det som går sönder ersätter du med kvalitetsprylar för uppenbarligen är det de du använder.
Sen är det dock inte bra att gå på billigaste bits o dyl då det har så lätt att förstöra skruvhuvuden.
Och är det så att ni köper biltemalådan så säkra upp de små svarta skruvarna i spärrskaften med loctight, inte bara mig som de lossnat för.
Jag skickade efter en komplett vagn liknande denna då jag var less på att inte hitta verktygen vid lekande samt att det är lätt att hålla ordning.
https://m.verktygsboden.se/verktygsvagnar/verktygsvagn-med-verktyg-277-delar
Basen i min verktygssamling är en 84-delars sats från Biltema inköpt på -80 talet.
den har sedan kompletterats med "kvalitets märken" och från Biltema , OK och Jula.
Vissa produkter från Biltema och Jula etc är skräp andra är väldigt bra, -välj verktyg med omsorg .
Mina barn fick varsin Biltema-sats när de flyttade hemifrån ..
Köpte verktygsvagn i måndags. Har inte hunnit plocka i verktygen än så jag kan inte uttala mig om hur den är att använda. Men de har bra extrapris på Classes just nu.Den ligger ju så bra där på bänken och går bitshållaren sönder så hämtar man bara en ny
Sen suktar jag egentligen efter en verktygsvagn.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|