Bra fart i Hayabusa 08

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Busan köper man för dess utmärkta prestanda, inte på utseendet. D v s samma princip som för köp av SV1000/650, fast i det fallet slipper man helt störande prestanda :D

Man kan ju ändå inte se hur hojen ser ut. Den är ju helt inplastad. :D
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Man kan ju ändå inte se hur hojen ser ut. Den är ju helt inplastad. :D

Jag önskar att alla HD´s vore inplastade, i en kub på 3*3 meter ungefär :tungan

Ja, nu är SV-gänget enade i alla fall.. :D
SV650 och SV1000 är ju jättevackra motorcyklar.. :rolleyes:

Hmm, du lade inte märke till att han äger samma modell som du kör?


Ontopic, hayabusa har riiiktigt coola prestanda men jag skulle aldrig stå
ut med att ha en hoj som ser ut på det sättet.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag önskar att alla HD´s vore inplastade, i en kub på 3*3 meter ungefär :tungan

Hmm, du lade inte märke till att han äger samma modell som du kör?

Ontopic, hayabusa har riiiktigt coola prestanda men jag skulle aldrig stå
ut med att ha en hoj som ser ut på det sättet.

Javisst har den coola prestanda, helt klart värt en tråd här, likaså den dag då en SV1000 spränger 200km/h vallen så är det också värt en rubrik på sporthoj :FU :tungan
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Förutom topphastigheten, hur skiljer den sig i accelerationen jämfört med GSX-R 1000 k8? Den är ju betydligt tyngre så det borde påverka känslan en hel del...
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Märkligt hur fort trådar övergår till pajkastning....Är ni politiker allihop :)
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Förutom topphastigheten, hur skiljer den sig i accelerationen jämfört med GSX-R 1000 k8? Den är ju betydligt tyngre så det borde påverka känslan en hel del...

Busan är definitvt snabbare än GSX R1000 till 250 km/h. Troligen även hela vägen till GSX R1000s toppfart också. Rent körmässigt är GSX R1000 såklart smidigare på bana (har haft en sådan) men på landsväg är Busan mycket skönare, speciellt i riktigt höga farter. Det beror dels på att den ger bättre vindskydd, dels på att den är mycket stabilare med sin längre hjulbas. Det innebär inte att den är osvängbar, gaffelvinkel och försprång är väldigt lika GSX R. Jag är själv ingen banåkare och kör lungt och fint, men provade på Gelleråsen för ett par veckor sedan. Busan fungerade bra även i kurvor, så det gick fint att köra om många andra nästan var som helst. http://www.youtube.com/watch?v=JLahWDvIfQ8
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top