Någon tidigare på detta forumet tipsade om denna högtalaren, när jag läste recensionen av dom blev jag iaf väldigt lockad. Hifi & Musik är trots allt en respekterad hifitidning.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=19831
Utdrag ur Hifi & Musik(jag har inte själv lyssnat på dom):
"Vi blev mycket förvånade när det visade sig att Dynavoice hade mycket trevliga hifi-kvaliteter i en balanserad kombination med viss partyfaktor. Vi hade helt klart väntat oss en fullfjättrad partyslugger. Ljudet är stort från Dynavoice och klart störst i det här gänget. De är lättdrivna vilket märks på att ljudet hoppar ur dem med en lätthet som ingen av de andra kommer i närheten av, trots att volymratten är måttligt uppvriden. Musiken känns varm och fyllig och väldigt alert och tempostark.
Basen är tydlig och djup och har en bra konturskärpa. Det är smått imponerande att man fått till basen så bra med tanke på både antalet membran och lådstorleken. Hade högtalarna kostat tre gånger så mycket hade man inte blivit lika förvånad, men nu är det ytterst måttliga pengar det handlar om. Den här basen gör det riktigt kul att mangla på med hårdrock på höga volymer. När jag spelade Metallica lät det köttigt och snärtigt med ändå väldigt snällt för öronen. Det fanns inga tendenser till att låta vasst, men andra ord. Mellanregistret ger mycket information och en fyllighet och nyans åt röster som är mycket trevligt. Ljudet på det stora hela är öppet och informativt och oavsett vilken musik som spelas så låter Dynavoice bra. "
"Testens jämnaste och snyggaste frekvensgång!"
Slutsats:
"Den riktiga skrällen stod prisbomben Dynavoice Challenger 6.5 för. Störst låda, flest element och billigast brukar vara en kombination som sänd rakt upp från skärseldens djupa hålor. Men så var alltså inte fallet. En riktigt bra högtalare med både party- och hifi-kvaliteter som vi alla gillade. Dessutom är den väldigt lättdriven och har man en klen förstärkare är den ett glödhett alternativ."
Ljud: 4+
Känslighet: 5
Byggkvalite: 3+
Prisvärdhet: 5+
Fyndas kommentar: Byggkvalite kan närmare beskrivas som Design och utseende.
Byggkvaliten är mycket bra, med 27 kg, 18 mm runt om och riktigt lyxiga terminaler.