Bra idé! Gruppköp av intercom!

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
1. stoffer
2. SuperMicke
3. kjuze
4. oXydex (2x vid rätt pris)
5. SISU (2x)
6. DaLorD (2x beroende på pris... minst 1 iaf)
7. Yonsson (2st, men bara vid bra pris)
8. Hultan (2st)

(ändrade till 2x)
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
1. stoffer
2. SuperMicke
3. kjuze
4. oXydex (2x vid rätt pris)
5. SISU (2x)
6. DaLorD (2x beroende på pris... minst 1 iaf)
7. Yonsson (2st, men bara vid bra pris)
8. Hultan (2st)
9. Krippa (2st)
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
1. stoffer
2. SuperMicke
3. kjuze
4. oXydex (2x vid rätt pris)
5. SISU (2x)
6. DaLorD (2x beroende på pris... minst 1 iaf)
7. Yonsson (2st, men bara vid bra pris)
8. Hultan (2st)
9. Krippa (2st)
10. Herman (st)
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
hell yeah!

Miss_Orchidee skrev:
Och vem ska jag prata med då??

Nya innetränden är att gruppköpa alltså.... :va Fast fan ,jag har ändå inga pengar....Hojen sörplade åt sig det mesta när ja köpte den :banana


hihi! Du kan snacka med mig ;) *flirt*

Nää men det låter ju som en toppen idé... Säg till när du kommit fram till nån vettig modell ect

mvh Mar
 

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
-
Var i början på sommaren nere på Dialect i linkeboda för att kolla upp just intercom (om det heter inter även mellan två hojar?). Våra krav (jag och lillebror) var röstaktiverad strupmic och hörsnäcka som gick att ha i hjälmen utan problem. Priset vi fick då var (inte exakt dock) c:a 2000-2500 för två st. Dvs 12-1300 per person. (Zodiac hade givetvis också system för dessa funktioner men där låg kostnade snarare på 5000. Per person.)

Kruxet var bara att de var tvugna att löda över PTT-knappen på hörsnäckan/strupmicken för att kunna använda röststyrningsfunktionen som fanns i radion. Han skulle kolla upp om det gick och sen återkomma. Var nere där 3 gånger till under sommaren och fick inget vettigt svar någon av gånger: "Vi jobbar på det".

Dock så tror jag inte att ni behöver räkna med att priset blir speciellt mycket högre än 12-1300. Någon som är hemma i link kan ju åka ner och ge sig på dem igen. (Snackade även med mc-affärerna, men det slutade alltid med att de i sin tur anlitade DialectTornby för att lösa det. Så för att slippa mellanhänderna....)

Triumph-återförsäljaren i lkpg skulle också få in något liknande system framåt hösten (strupmic/röststyrd) så det kan vara värt att kolla.

Mvh
/Oskar
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
1. stoffer
2. SuperMicke
3. kjuze
4. oXydex (2x vid rätt pris)
5. SISU (2x)
6. DaLorD (2x beroende på pris... minst 1 iaf)
7. Yonsson (2st, men bara vid bra pris)
8. Hultan (2st)
9. Krippa (2st)
10. Herman (st)
11. Kamikaze Kid. (2st för övningskörning ursäktar han sig!)
 

Alabama

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
HONDA VTR 1000
Kamikaze kid skrev:
1. stoffer
2. SuperMicke
3. kjuze
4. oXydex (2x vid rätt pris)
5. SISU (2x)
6. DaLorD (2x beroende på pris... minst 1 iaf)
7. Yonsson (2st, men bara vid bra pris)
8. Hultan (2st)
9. Krippa (2st)
10. Herman (st)
11. Kamikaze Kid. (2st för övningskörning ursäktar han sig!)
12. Alabama. (2st vid bra pris)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Qwerty skrev:
Låter riktigt intressant. Men jag vill nog först veta vad vi pratar för pengar samt vad jag får för dom innan jag skriver upp mej.
Detta är ju en intresseanmälan bara. Jag tycker ett tak på 1500kr/enhet låter rätt vettigt, då borde man kunna få bra saker också. Förhoppningsvis tittar väl någon som är inne på intercom mm. in här snart och ger tips! ;)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Ozzie skrev:
Var i början på sommaren nere på Dialect i linkeboda för att kolla upp just intercom...

...Någon som är hemma i link kan ju åka ner och ge sig på dem igen. (Snackade även med mc-affärerna, men det slutade alltid med att de i sin tur anlitade DialectTornby för att lösa det. Så för att slippa mellanhänderna....)

Triumph-återförsäljaren i lkpg skulle också få in något liknande system framåt hösten (strupmic/röststyrd) så det kan vara värt att kolla.

Mvh
/Oskar
Bra, jag ska kolla med dem, jag bor ju i Lkpg.

Jag har fått för mig att Dialect brukar vara duktiga på att ta betalt, men jag kanske har fel? Har aldrig handlat där iofs.

På tal om Inter, borde inte ett som håller sig inne på en MC heta intracom? ;)

Jämför Internationell, internet, intranet. :va
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
yonsson skrev:
Kostar inte strupmick apmycket förresten?
Kommer ihåg att vi hade såna i lumpen och dom hotade med smisk och lera om vi "tappade bort" dom
Verkar inte vara tokdyrt. Nu kollade jag iofs bara upp det på teknikmagasinet, men de vill bara ha 399:- för ett headset + en strupmic.

Borde finnas paket för MC där det ingår Strupmic, hjälmlurar och mobilteleväxel.

http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=580184

*Uppdaterade första inlägget lite.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Vet ännu inte om jag egentligen behöver detta, så jag vill ha någon prisindikation först..

Förresten heter det väl inte intercom? (nu är jag ute på djupt vatten dock)
Intercom är väl när man kan prata med en annan via KABEL, inte via radio?
 

kjuze

Guest
Fråga. För att detta ska vara användbart så måste väl de andra man åker med ha samma system som än själv?
Och då blir det ganska onödigt och köpa med folk man inte känner istället för typ med polarna. Iof kan de ju också vara med på gruppköpet...
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
Samtliga radios som listats i tråden är PMR apparater, dvs. arbetar på 446MHz. Detta är en licensfri standard så ni behöver inte oroa er över kompatibilitet så länge alla köper en PMR radio.
Det finns två typer av licensfria standarder i sverige. (För fritidsbruk) PMR och LPD. LPD arbetar istället kring 430MHz. Dock är den maximala uteffekten på LPD bandet max 0.1W medan den på PMR bandet är 0,5W. Så valet är tämligen självklart, välj en PMR radio.

Om man har problem med kort räckvidd bör man först se över var man har antennen placerad, alternativt kan man skaffa sig lite dyrare radio (amatörradio) med högre uteffekt en de reglerade 0,5W och sända på PMR bandet. Men det är inte lagligt. :rolleyes:

/F
 

Kneedrag

Guest
12. Alabama. (2st vid bra pris)
13. Blue Queen (2st om det är bra pris)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top