Bra kallingar?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nu har mitt gigantiska lager med favoritkallingar börjat sina. Jag köpte en rejäl hög när jag hittade ett bra märke men nu kommer jag inte ihåg var jag köpte dom. :mad:

Var hittar man bra kallingar som inte tappar formen efter tre tvättar och som sitter bekvämt?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
CK,håller till och med at tumla.

De äldsta jag har är inne på 6:e året med en 20-25 tvättar per år,håller fortfarande formen,bra kvalle om än lite dyra.

Henrik
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dressman har faktiskt bra kallingar. Kostar ok och det står inte Dressman över hela.
De finns i ett svart stretchigt material som inte blir svettigt som bomullsfillingar.

Hade massa märkeskallingar tidigare, men Dressmans är minst lika bra om inte bättre.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
björn borg kallingar!! har haft mina i jag vet inte hur många år nu, men iaf minst 5 år, sitter klockrent fortfarande.

dock så får jag nog börja slänga något par nu och inhandla nya då sömmen börjat släppa.

edit: frank dandy gör rätt bra kalsonger också.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
CK,håller till och med at tumla.

De äldsta jag har är inne på 6:e året med en 20-25 tvättar per år,håller fortfarande formen,bra kvalle om än lite dyra.

Henrik

CK är det sämsta skitmärket jag provat i kalsippsvängen,
satt som en påse skit efter några tvättar.

:)
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Björn Borgs kallingar är bäst. Håller och sitter bra på mig iaf. Kramar om paketet sådär lagom mysigt.
Kan även slå ett slag för Resteröds grejjer. www.resterods.se
 
Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Brukar köpa Kallingar på Brothers eller JC (Adamswear och Marwin). Betydligt billigare än CK men med bra passform och kvalité.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Köpte några som hette Northbrooks på antingen Stadium eller Intersport och de sitter som en smäck. Visst, kanske inte lika hållbara som BB men mina håller bra trots att jag torktumlar all tvätt.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Köpte en hel hög med Björn Borg för säkert 10 år sedan å de håller fortfarande formen.

Man får kasta dem när de blir för slitna i tyget. Sömmar och resår håller fortfarande.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag tjöpte "Björn Borg"-kallingar i Turkiet. Efter cirka tio tvättar säger resåren upp sig på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Den är helt ok när dom går in i maskinen och totalslut när maskinen snurrat färdigt. Men det kan jag leva med när det var 6 par för en hundring. :)
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Jag tjöpte "Björn Borg"-kallingar i Turkiet. Efter cirka tio tvättar säger resåren upp sig på ett sätt som jag inte trodde var möjligt. Den är helt ok när dom går in i maskinen och totalslut när maskinen snurrat färdigt. Men det kan jag leva med när det var 6 par för en hundring. :)


behövs det sägas mer ? :)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Fan att man orkar bry sig om vilka kallingar. HM's funkar perfekt (billiga och enfärgade)och i slutändan handlar det alltid om hur stor doning man har.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top