Bra mc-skolor i Stockholmsområdet?

maake

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-
Ber om ursäkt om jag lagt tråden på fel ställe, tyckte iaf att det passade bäst här.

Har planerat att ta A1 kort nu i höst, men har dålig koll på körskolor..

Har du någon körskola du haft bra erfarenhet av (främst i prisnivån) är jag väldigt tacksam för tips!

Jag har hört att sista chansen att köra upp är i slutet på oktober, stämmer det?

Tacksam för (snabba) svar! :)

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Här nere i Skåne kör dem upp ända in i November, enligt min körskola!

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Oktober låter väl rimligt men är det växthuseffekt-väder in i december så borde väl VV tillåta uppkörningar så länge det är möjligt antar jag?

I Stockholm har jag inte kört upp..därefter tagit lektioner för en skola jag definitivt inte var nöjd med..och det var Tule Trafikskola i Sundbyberg.
Men det är min åsikt det.

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
tjena

kul att höra att du vill ta kortet.

Jag kan rekommendera söders trafik skola de har verkligen bra folk som jobbar där!

när det kommer till priset så tror jag det inte skiljer så mycket från skola till skola, fast ifall du hittar något skysst paketpris någonstans så är det en annan femma.

ja det brukar vara där i slutet av oktober, har för mig att vägverkat kan boka in några extra ifall fint väder.

maake

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-
Tack för svaren!

Jag har hört om ett ställe där dom erbjuder hur många lektioner som helst ända tills man klarar uppkörningen för 8000 kr, vad tycker ni om det?
Är 17 år och håller för tillfället på och övningskör bil privat samt pluggar en del teori hemma.
Då jag inte har kört alltför mycket bil, och därmed inte heller fått någon större trafikvana, kanske det vore något som skulle passa mig. Vad tror ni?

Edit: Huddinge erbjuder 110 min körlektioner för 1150 kr, låter helt okej.. De har dock inga paketpris.

En annan sak jag skulle behöva hjälp med när jag ändå håller på..

Hade först tänkt mig att köpa en lätt mc nu i höst, men då säsongen närmar sig sitt slut, och jag blir 18 i maj, kanske det är värt att vänta?
För motorcykel brukar väl körskolor låna ut vid övningskörning?

Det jag hade tänkt mig var då att köpa en mellanklassbåge direkt när jag blir 18 och kört upp för det. Vad tror ni om det?

Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
ja i priset så ingår cykeln. Skulle va lite småsurt att betala så mycket utan att få låna cykel :p

som sagt södermalms trafikskola är något jag kan rekommendera, ni kommer kröa mycket i bromma. De har även nya cyklar, åkte förbi där i veckan och såg deras nya bmw cyklar.. en sån fick man själv aldrig köra :(

tycker du ska vänta med att köpa båge, inte mycket till säsong längre i sthlm iaf..

Trassel

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
Honda Hornet 600 -06
Farsta Trafikskola kan jag rekommendera. De har egen bana ute i västerhaninge. 3 timmar kostar 1200 kr. Då börjar man köra direkt. Alltså körning i 3 timmar och ingen transport till bana osv. Bra lärare var de också. Tider var inga problem inom en vecka. Bra bra!

maake

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-
Farsta Trafikskola kan jag rekommendera. De har egen bana ute i västerhaninge. 3 timmar kostar 1200 kr. Då börjar man köra direkt. Alltså körning i 3 timmar och ingen transport till bana osv. Bra lärare var de också. Tider var inga problem inom en vecka. Bra bra!

Det låter ju ganska billigt.. Hur många lektioner tror du att jag kan behöva ta?
Har allmänt lätt för att lära mig nya saker, framförallt saker jag drömt om hela livet :)

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
Kawasaki zx7r -97
Söder om sthlm, södertälje, lite off kanske, Södertälje trafikskola, riktigt grymma lärare tycker jag, och man övningskör för det mesta på bana. Hyffsat billiga, man får även sitta vid datorer och plugga på frågor dem har, samt kan man ta kurser osv. Och dem försöker verkligen fixa snabba uppkörningar osv, sjysst folk helt enkelt, man saknar nästan stället :p

8-ball

Motardråtta
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
drz 400 sm -07
Vällingby/vinsta, framtidens trafikskola. Ernst håller i de, jobbig gubbe att ha o göra me men bra skola förövrigt tycker jag.

8-ball

Motardråtta
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
drz 400 sm -07
hehe Ernst är ju kunglig, han får 5 :tummenupp av 5 möjliga från mig

haha a menart:D jobbig första lektionen me allt man skulle hålla reda på.
Sen blev han störtskön =) "längre in från början sa flickan" den drog han fan hela tiden när man bromsa=)

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Södermalms/västermalms trafikskola (samma ägare om jag har förstått det rätt) rekommenderar jag. Jag körde med Södermalmstrafikskola, de hyr en del av brommaflygplats så man kan träna ostört vilket är bekvämt.

maake

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
-
Tackar för alla svar! :)

Någon som kan ge mig lite feedback angående idén att satsa på körskolan som körde med 8000 kr i fast pris tills man klarade uppkörningen?

Jag tycker att det känns schysst. Båda parter tjänar på att bli klara med övningskörandet så fort som möjligt, och då slipper man mjölkandet på pengar som jag har hört att trafikskolor brukar hålla på med..

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
i Sthlm håller uppköringarna på till början av oktober
Tror det kan bli svårt att få en tid nu innan de slutar men det är ba försöka!
Kan rekomendera Dalens Trafikskola! Kanonlärare :)

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Bara en vit.
Södermalms, Västermalms och Artrec i Bromma har samma ägare. Riktigt bra, försöker inte blåsa folk. Fixar alltid fram snabba uppkörningstider åt folk också. En kompis började där nu för ett tag sen, behövde ta 2 lektioner (en stadstrafik och en bana) och han har uppkörning imorgon. (Ja, nu va ju han säkert rätt duktig på att köra innan, men dom försöker inte pracka på han en massa extratimmar bara för att..)

För vissa är säkert 8000:- kanonbra, för andra helt värdo. Det beror ju på hur många lektioner du egentligen skulle behöva ta, hur mycket du har kört innan osv. Men vänta istället o ta mellankort i vår.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring