Bra pendlarbil?

Snorfen skrev:
En sån här rackare då?
http://www.blocket.se/view/5907666.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

Enda felet är att det är en FIAT....folk flinar bakom ryggen på en men det skiter jag i! :tungan
Gav 12000kr för min 95:a....
Betydligt bättre än man kan tro...för den som vågar!!
Räkna dock med att ngt med det elektriska kan spöka,annars inga bekymmer!Billiga delar är det iaf...
Kul bil för den som vågar som sagt...

Shit!

Man måste nästan bli lite skeptisk till att en bil från 1995 kostar runt 20 000:-. Det är iofs en liten bil men kolla på VW Golf. Där får man minsann ingen frisk 95:a för under 30 000:-. Men detta var ett hett tips när jag ska köpa bil till sambon. :tummenupp

Foss skrev:
Jag sitter och pendlar 16 mil om dagen till jobbet så jag skulle behöva en bil man kan pendla slut på för en liten peng. De krav jag ställer

*Inget som tokrostar
*Någorlunda säker för mig som kör
*Gärna soppasnål
*Inga grisdyra delar
*Driftsäker
*Pris Max 15´

Komfort är väl inte så tokviktigt inte utseende heller.

Vad ska man köpa? Motivera gärna.

Enkelt!

Kolla in min sjysta kadett från -89. Duger till allt och går billigt, 0,63 om man kör i 120-130.

Bifogat

• kadetten.jpg
    kadetten.jpg
    37.7 KB · Visningar: 91
M.G.F skrev:
Shit!

Man måste nästan bli lite skeptisk till att en bil från 1995 kostar runt 20 000:-. Det är iofs en liten bil men kolla på VW Golf. Där får man minsann ingen frisk 95:a för under 30 000:-. Men detta var ett hett tips när jag ska köpa bil till sambon. :tummenupp

Förstår dig!
Men Fiat har ju så inrotat dåligt rykte så man kan göra riktigt fina affärer på såna här bilar. Men rosten har dom kommit åt på nyare iaf,men tjejen blir säkert nöjd om ni får tag på en till bra pris.Min var visserligen lite "storstadsbucklig"men med full service bok,11000mil, så kan man säga att det var ett hyggligt pris. Listpriset är för en 95:a ca 18000kr. Sen kostar den ju inget att försäkra heller,och soppasnål.
Den på bilden heter ju 55,dvs 55hk,min heter 75,så då är det...voila..75hk!
Rekommenderar en sån...

Last edited:
Köp dig en skoda pickup diesel, 8-9hundra i skatt och drar 0,5L/Mil.
Man får en -98 för ca 30 000:- lite över din budget kanske men den är nog driftsäkrare än de andra alternativen också.

mina 5c...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...