Bra prisvärda stövlar med riktigt fotledsledsskydd

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Maverick skrev:
Väntar dock fortfarande på att Göran Duell på Duells AB ska höra av sig angående stövlarna som dom lovat.. har bett att få skicka in stövlarna så dom få kolla upp vad de e som kan hänt..

Har du fått någe svar på detta??

/Lännström som ska köpa nya stövlar..

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har alpinestar sm-x stövlar och jag tycker att dom känns som jumpadojor med höga skaft ungefär. känns inte som att det finns ett enda skydd i dom.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Iceman1975 skrev:
Har du fått någe svar på detta??

/Lännström som ska köpa nya stövlar..

Fortfarande inget svar trotts påpekande.. :mad: o nu förra veckan så skickade jag in stövlarna till försäkringsbolaget istället.. har ju dock fått ha dom här hemma för f-bolaget då jag sagt att jag kanske ska få skicka in dom.. men förra veckan frågade hon på fb hur det gått med stövlarna.. för hon vill ju inte att sånt ska vara ut på marknaden.. så jag skickade in dom till fb istället..

lite riktigt dåligt o inte bry sig om slutkunden.. :huvet

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Maverick skrev:
Fortfarande inget svar trotts påpekande.. :mad: o nu förra veckan så skickade jag in stövlarna till försäkringsbolaget istället.. har ju dock fått ha dom här hemma för f-bolaget då jag sagt att jag kanske ska få skicka in dom.. men förra veckan frågade hon på fb hur det gått med stövlarna.. för hon vill ju inte att sånt ska vara ut på marknaden.. så jag skickade in dom till fb istället..

lite riktigt dåligt o inte bry sig om slutkunden.. :huvet

Ok..
Men om jag fattat det rätt så kan du ändå rekomendera såna stövlar eller råder du mig att köpa nått annat, tex Sidi?

/Lännström

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Iceman1975 skrev:
Ok..
Men om jag fattat det rätt så kan du ändå rekomendera såna stövlar eller råder du mig att köpa nått annat, tex Sidi?

/Lännström
Jag har inget o klaga på över stövlarna.. tror att de e en riktigt bra stövel!! så de e bara o köpa.. blir nog ett par nya för mig igen.. beror lite på dom där supertechen.. hur dom känns.. men om jag förstått de rätt så e dom ganska tunga eller??

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lättare än S-MX... så tunga vet jag inte vart folk har fått det ifrån, dom är inte tyngre än dina gamla. Du ska få känna på mina :fakta

//jaG

Maverick skrev:
Jag har inget o klaga på över stövlarna.. tror att de e en riktigt bra stövel!! så de e bara o köpa.. blir nog ett par nya för mig igen.. beror lite på dom där supertechen.. hur dom känns.. men om jag förstått de rätt så e dom ganska tunga eller??

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Maverick skrev:
Jag tycker de är sköna.. men som sagt, mer lättfotad kan man vara :hihi (med det menar jag att de ÄR tunga) Har inte kraschat i dem än :tungan så DET kan jag inte uttala mig om. De känns klart säkrare än nån touringmodell från Lindstrands (eller Lindströms el. nått liknande :va ), som jag hade innan. De hade säkert skyddat lika bra som ett par Dr Martin kängor vid en vurpa:eek:

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
N[gon med erfarenhet av Daytona stövlar? :confused:

Vilken modell? Vad betalade du? Var?
Rekomenderar du dessa? Bra/Dåligt?

Hur är passformen? Bred som Oxtar och Sidi eller smal som Alpinestars?

Är de stora eller små i storlekarna? Jämfört med Oxtar eller Sidi?

Tackar!

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Jag har haft Sidi Vertebra Race i 2 säsonger, supersköna! :tummenupp

Funkar för mig & till kommande säsong så ligger där ett par nya & väntar på mig! Var inget snack om att det skulle bli samma stövel igen! :D

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Tokas skrev:
N[gon med erfarenhet av Daytona stövlar? :confused:

Vilken modell? Vad betalade du? Var?
Rekomenderar du dessa? Bra/Dåligt?

Hur är passformen? Bred som Oxtar och Sidi eller smal som Alpinestars?

Är de stora eller små i storlekarna? Jämfört med Oxtar eller Sidi?

Tackar!

Jag har en del erfarenhet av dom. Har security evo 2 eller vad den heter.
pröjsade 3500:- fick ett par nya i fjol pga att en hund hade tuggat i kevlaret. priset skulle ha stigit til 4500 eller nått sånt.

Köptes på Mitonga.
Jag rekomenderar dessa. Har vurpat X antal gånger nu med RR cyklen och motarden.. Skyddar bra där kevlaret sitter.

Ända minuset jag kan komma på nu är att jag bröt ett litet ben i lilltån vid en highsider på knutstorp i höstas. Men det hade ingen stövel klarat. Är jag helt övertygad om.

Är nog normala i storleken. kör tll mitonga och prova du bor ju i skåne.
Passformen var ganska tajt i början. kunde knappt gå pga att jag har bredafötter. men det blev mycket bättre efter att ha gått in dom.

Ger dom
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
funderar på Oxtar TCS Gore, har inte kännt på dom men dom ser bra ut till ett pris som passar mig, någon som kan bekräfta?

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
FInns det någon som har provat sidi vertigo corsa? TÄnkte nämligen inhandla ett par.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Verkar som det är mycket modetjafs runt stövlar. Vad är bra egenskaper? Vad skall/bör de skydda mot? Vad är viktigt/viktigast?

Kör f n i läderkängor men funderar på att skaffa något mer skyddande för banåkning.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
#Olsson# skrev:
Verkar som det är mycket modetjafs runt stövlar. Vad är bra egenskaper? Vad skall/bör de skydda mot? Vad är viktigt/viktigast?

Kör f n i läderkängor men funderar på att skaffa något mer skyddande för banåkning.
Det är väl inte helt fel att ha något som skyddar fotlederna eller? Om man kan rädda sig från att krossa foten, så är det väl bara att försöka genom att köpa bra stövlar?

//jaG

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Zeb_Macahan skrev:
Det är väl inte helt fel att ha något som skyddar fotlederna eller? Om man kan rädda sig från att krossa foten, så är det väl bara att försöka genom att köpa bra stövlar?

//jaG

Exakt. Och det är precis det jag avser göra. Vill bara förstå lite bättre vad man skall titta efter för egenskaper. Jag antar att en stövel skall ta upp slag och liknande. Hur är det med vridmotstånd, rörlighet etc. Finns det någon vedertagen standard på hur en stövel <bör> vara konstruerad för att skydda bra?

Ja, många frågor blir det. Det räcker med lite basic så jag inte väljer helt åt H fel liksom. Gärna en enkel och o-dyr, halvful men endå bra konstruktion och ganska bra skydd.

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
okej, hehe, kollade inte datum :rolleyes:
men ingen som har några åsikter om Oxtar TCS Gore?
kör också med kängor nu, iofs Lindstrands Boots men dom sitter inte så himla bra(även om dom är bekväma), saknar känsla, och jag tror inte jag kommer kunna få dom över ett skinnställ...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kay skrev:
Jag ska nog införskaffa mig Daytona's security evo-modell, om inget bättre dyker upp. Den skall tydligen skydda i världsklass, går inte att vrida fel. Ser inte mkt ut för världen men det skiter jag i. 3500.- på mitonga. Satt skönt gjorde den också!

6_secevo_s.jpg

Vet ni fler som skyddar lika bra till samma pris? Tänker kanske inte lägga 5K på bootsen, men upp till 3500.-. Länka gärna då till info och pris.

3500 för Security Evo!? Själv fick jag pröjsa 6000 för mina första sådana med kevlarsko, och nu har jeg beställt ett par till och även de kostade ca 6000.
Är du säker på att det inte är Evo Sports som ni pratat om...!?
Själv tycker jag att de flesta andra stövlar känns som strumpor jämfört med mina Daytona!

Ser nu att tråden var ganska gammal, så detta inlägget kanske kommer lite sent... :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
#Olsson# skrev:
Exakt. Och det är precis det jag avser göra. Vill bara förstå lite bättre vad man skall titta efter för egenskaper. Jag antar att en stövel skall ta upp slag och liknande. Hur är det med vridmotstånd, rörlighet etc. Finns det någon vedertagen standard på hur en stövel <bör> vara konstruerad för att skydda bra?

Ja, många frågor blir det. Det räcker med lite basic så jag inte väljer helt åt H fel liksom. Gärna en enkel och o-dyr, halvful men endå bra konstruktion och ganska bra skydd.

Det svåraste att reparera är ju fotleden. Ju mer stöveln skyddar fotleden, desto bättre. exempelvis med innersko av hårda material.

Supertech från A-stars är dom enda stövlarna till rimligt pris jag har hittat med ett skydd som känns säkert. 2250 betalade jag för mina på superbike.

//jaG

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...