BRAT- cb 500

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag lackade motorn på mitt bygge med etsande grundfärg (Acid) samt lackade motorn med Opel Rallye svart (sidenmatt). 2k lack naturligtvis.
Inga problem som helst med släpp eller liknande.
All lack inköptes hos Lackman i Göteborg som grossar till lackeringsverkstäder så det var inget skräp. Dom laddar sprayburkar på plats med den lack du vill ha.

Men grundarbetet är naturligtvis det viktigaste i processen.

Lycka Till!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag håller fullständigt med inga sidokåpor. Annars ser det bra ut.
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Jag lackade motorn på mitt bygge med etsande grundfärg (Acid) samt lackade motorn med Opel Rallye svart (sidenmatt). 2k lack naturligtvis.
Inga problem som helst med släpp eller liknande.
All lack inköptes hos Lackman i Göteborg som grossar till lackeringsverkstäder så det var inget skräp. Dom laddar sprayburkar på plats med den lack du vill ha.

Men grundarbetet är naturligtvis det viktigaste i processen.

Lycka Till!

allright tack för infot! då ska jag inte tänka på speciell motorlack förutom grunden som skall på. men synd att jag inte bor i gbg då:p

men hört att man kan köpa färdigblandad på sprayburk? skulle detta fungera?? har nämligen inte tillgång till färgspruta här jag bor :(
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Googla och du kommer att finna liknande företag i Stockholm.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det är burkar som dom laddar med 2k lack medan du väntar och jag pyntade 200:-/burk.
Grundlacken hette Acid om jag inte minns fel?
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Det är burkar som dom laddar med 2k lack medan du väntar och jag pyntade 200:-/burk.
Grundlacken hette Acid om jag inte minns fel?

allright! skitbra då letar jag och hoppas jag hittar ngt här i stoclholm! tack!

letat lite och verkar som etsande grundfärg även kallas för washprimer?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur lång är orginaldämparna då? jag har nåra med gaffel på hyllan men dom är mer touring än sportig och kan finnas nån rostfläck..
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
hur lång är orginaldämparna då? jag har nåra med gaffel på hyllan men dom är mer touring än sportig och kan finnas nån rostfläck..

original är väl 33,3 cm eller 13 1/8 tum. hål till hål är de 31,8..

jag letar lägre så att man får ner bakhjulet i samma nivå som denna.


659hondagravelcrew.jpg
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Angående färg till motorblock. Jag körde 1K motorlack från Autoexperten på motorblock. Ingen grund. Funkat kalas för min del så här långt iaf. Lätt att lägga på, snyggt och har hållit bra några hundra mil i ur & skur + bensinspill.

Körde även en annan färg till cylindrarna. Fäste inte så bra men det kan bero på att jag strulade med härdningen... Ska eventuellt göra nytt försök i vinter... (Luftkylt = varmt)

My 50 cents... :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Smit in till MC varuhuset. De har någon utrensning på delar, och vill minnas att det fanns ett par dämpare där som inte var skitlånga.. För småpengar också.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tyvärr va dom för lång, hade för mig dom va kortare.
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Angående färg till motorblock. Jag körde 1K motorlack från Autoexperten på motorblock. Ingen grund. Funkat kalas för min del så här långt iaf. Lätt att lägga på, snyggt och har hållit bra några hundra mil i ur & skur + bensinspill.

Körde även en annan färg till cylindrarna. Fäste inte så bra men det kan bero på att jag strulade med härdningen... Ska eventuellt göra nytt försök i vinter... (Luftkylt = varmt)

My 50 cents... :)

mmm alright får kika närmare på det! tack för tipset:)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
allright tack för infot! då ska jag inte tänka på speciell motorlack förutom grunden som skall på. men synd att jag inte bor i gbg då:p

men hört att man kan köpa färdigblandad på sprayburk? skulle detta fungera?? har nämligen inte tillgång till färgspruta här jag bor :(

Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel.

Han blandar och trycker i sprayburk.

Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.
 

hulten

#29 r1000
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Alinge-Texas
Hoj
yama r1 räser
åh synd! tack för att du kolla iaf! får jaga vidare:) alternativ modifiera min sving så att jag kan slänga på de från jula..

Jag känner att jag måste flika in.....

Dämparna som sitter på Suzuki Savage 650 är väl de kortaste man kan hitta tror jag. Kolla med Bike Trollhättans demontering, har för mig att jag sett en hel drös med sådana där.

MVH Alex
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Jag brukar handla all min lack av en grossist här ute på landet (Bålsta). Han har humana priser om du berättar att du är hobbymeckare som håller på med en motorcykel.

Han blandar och trycker i sprayburk.

Lubeca Ab (Bålsta. Han säljer Debers sortiment. Ring innan du åker ut.
men tack få tipset!

snygg cafe racer du har!
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Jag känner att jag måste flika in.....

Dämparna som sitter på Suzuki Savage 650 är väl de kortaste man kan hitta tror jag. Kolla med Bike Trollhättans demontering, har för mig att jag sett en hel drös med sådana där.

MVH Alex

tack för tipset! kikade dock på dessa och får isf ändra hur man fäster dessa dämpare. Då på savage är inte "y" fästning som jag har på cb:n.
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
jaha då har man pillat lite till.. gav mig på att rengöra förgasarbryggan och det var fan i mig inte vackert.. tidigare ägaren tyckte det var skitsnyggt att snabblacka förgasarbryggan med svart färg..verkar som om denne har bara sprutat på färgen utan någon grund och har förmodligen gjort det när förgasarbryggan suttit i hojen :huvet såg skit ut iaf men med thinner och tålamod så fick jag förgasarhusen helt ok! sen så öppnade jag förgasarna en efter en och den första såg ju hemsk ut...verkar som om aluminiumet fräts eller nåt för massa toppar av materialet var väck så det huset får nog bytas ut. har nog några liggandes så det löser sig väl...resten så väl bättre ut..en var rostig som fan...en var någorlunda fin och den tredje hade massa beläggningar..låter bilderna tala för sig..se hur länge man pallar hålla på:dummer
IMG_3133.jpg
IMG_3135.jpg
IMG_3127.jpg
IMG_3120.jpg
IMG_3119.jpg
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Idag så gjorde jag klart förgasarbryggan. Sket i förgasarbryggan jag la upp sist och rengjorde en annan istället då den mådde lite bättre. Plocka lite delar från den andra dock så nu är den komplett och klar. Testmonterade trattarna för att se helheten och åååååh va jag vill se denna i motorn sen:kär Så nu ska jag påbörja rengöra motordelar och börja sätta ihop det där då, förhoppningsvis stöter jag inte på alltför mkt problem :crash

IMG_3153.jpg

IMG_3151.jpg
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top