bissmark
Same Shit, different Day...
Finns det någon här som har erfarenhet av att ha Bredbandsbolaget som internetleverantör?? Har ni bra eller dåliga erfarenheter av dem?? Tacksam för svar!
Wiseguy skrev:Hastighet = Mycket bra
Svarstid på supporten = Jag väntar fortfarande...
Pris = Helt ok
Feltid på uppkopplingen sen jag fick BBB = 4 h, totalt, under 2 månader. På ComHem dog uppkopplingen några gånger om dagen.
Skulle väl säga att dom är den bästa internettleverantören i Sverige.
Dom stryper åtminstånde inte ned din lina när dom märker att du kör DC som tex. ComHem gör.
bissmark skrev:Finns det någon här som har erfarenhet av att ha Bredbandsbolaget som internetleverantör?? Har ni bra eller dåliga erfarenheter av dem?? Tacksam för svar!
ambulans skrev:va ? hur kan Com hem veta de..?? har nämligen dom... o sällan trassel...
Wiseguy skrev:När jag hade ComHem och var inne på DC och hade en person som laddade ner från mig gick det med normal hastighet. Så fort jag hade 2 pers som laddade ned saker från mig så gick deras sammanlagda hastighet ned till max 5-4 kbit/s. Långt under vad den ska va.
Jag började kolla upp det hela och kom fram till att så fort jag har flera personer/datorer som jag laddar upp/ned till så begränsas bandbredden.
Jag ringde upp supporten och frågade varför det var så och deras kommentar var:
-Använder du fildelningsprogram ?
-Vad har det med saken att göra ?
-Du vet väl att du inte får använda fildelningsprogram för att dela med dig copyrightskyddat material enligt vårat avtal ?
-Ja och jag delar inte ut olagligt material. Är det därför ni stryper uppkopplingen ?
-Vi stryper inte uppkopplingen. Men du vet att du inte får använda fildelningsprogram ?
osv...
Dom visste med andra ord mycket väl om det faktum att uppkopplingen stryps så fort man laddar upp/ned saker från flera användare samtidigt med hjälp av fildelningsprogram.
Har några polare som fortfarande har ComHem och vissa av dom har börjat få samma problem som jag hade medan den andra inte märker av någon strypning.
Nä, tacka vet jag BBB
ambulans skrev:jaha, ja jag har inte märkt nåt ... o mitt har Com Hem uppgraderat till 1Mb/s...
Så det står allså i avtalet att man inte får använda fildelningsprogram...? de har jag missat att läsa... men vadå, de ska väl dom skita i ...
Stranada skrev:Det står ingenting om det i avtalet. Det är rent snicksnack.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|