Bredbandsbolaget??

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Finns det någon här som har erfarenhet av att ha Bredbandsbolaget som internetleverantör?? Har ni bra eller dåliga erfarenheter av dem?? Tacksam för svar!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hastighet = Mycket bra
Svarstid på supporten = Jag väntar fortfarande...
Pris = Helt ok
Feltid på uppkopplingen sen jag fick BBB = 4 h, totalt, under 2 månader. På ComHem dog uppkopplingen några gånger om dagen.

Skulle väl säga att dom är den bästa internettleverantören i Sverige.
Dom stryper åtminstånde inte ned din lina när dom märker att du kör DC som tex. ComHem gör.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Wiseguy skrev:
Hastighet = Mycket bra
Svarstid på supporten = Jag väntar fortfarande...
Pris = Helt ok
Feltid på uppkopplingen sen jag fick BBB = 4 h, totalt, under 2 månader. På ComHem dog uppkopplingen några gånger om dagen.

Skulle väl säga att dom är den bästa internettleverantören i Sverige.
Dom stryper åtminstånde inte ned din lina när dom märker att du kör DC som tex. ComHem gör.


va ? hur kan Com hem veta de..?? har nämligen dom... o sällan trassel...
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
bissmark skrev:
Finns det någon här som har erfarenhet av att ha Bredbandsbolaget som internetleverantör?? Har ni bra eller dåliga erfarenheter av dem?? Tacksam för svar!

Hastighet = Mycket bra

Svarstid på supporten = Jag får svar ganska så fort via mail & ännu snabbare via telefon, har fått ett par fakturor sänkta oxå pga av lite strul med utskicka av räkningar, men detta var när jag hade nyöppnat abbonemanget

Pris = Helt ok
Feltid på uppkopplingen sen jag fick BBB = ett par minuter sammanlagt när JAG har surfat åtminstone
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
ambulans skrev:
va ? hur kan Com hem veta de..?? har nämligen dom... o sällan trassel...

När jag hade ComHem och var inne på DC och hade en person som laddade ner från mig gick det med normal hastighet. Så fort jag hade 2 pers som laddade ned saker från mig så gick deras sammanlagda hastighet ned till max 5-4 kbit/s. Långt under vad den ska va.
Jag började kolla upp det hela och kom fram till att så fort jag har flera personer/datorer som jag laddar upp/ned till så begränsas bandbredden.

Jag ringde upp supporten och frågade varför det var så och deras kommentar var:
-Använder du fildelningsprogram ?
-Vad har det med saken att göra ?
-Du vet väl att du inte får använda fildelningsprogram för att dela med dig copyrightskyddat material enligt vårat avtal ?
-Ja och jag delar inte ut olagligt material. Är det därför ni stryper uppkopplingen ?
-Vi stryper inte uppkopplingen. Men du vet att du inte får använda fildelningsprogram ?
osv...

Dom visste med andra ord mycket väl om det faktum att uppkopplingen stryps så fort man laddar upp/ned saker från flera användare samtidigt med hjälp av fildelningsprogram.

Har några polare som fortfarande har ComHem och vissa av dom har börjat få samma problem som jag hade medan den andra inte märker av någon strypning.

Nä, tacka vet jag BBB :tummenupp
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Wiseguy skrev:
När jag hade ComHem och var inne på DC och hade en person som laddade ner från mig gick det med normal hastighet. Så fort jag hade 2 pers som laddade ned saker från mig så gick deras sammanlagda hastighet ned till max 5-4 kbit/s. Långt under vad den ska va.
Jag började kolla upp det hela och kom fram till att så fort jag har flera personer/datorer som jag laddar upp/ned till så begränsas bandbredden.

Jag ringde upp supporten och frågade varför det var så och deras kommentar var:
-Använder du fildelningsprogram ?
-Vad har det med saken att göra ?
-Du vet väl att du inte får använda fildelningsprogram för att dela med dig copyrightskyddat material enligt vårat avtal ?
-Ja och jag delar inte ut olagligt material. Är det därför ni stryper uppkopplingen ?
-Vi stryper inte uppkopplingen. Men du vet att du inte får använda fildelningsprogram ?
osv...

Dom visste med andra ord mycket väl om det faktum att uppkopplingen stryps så fort man laddar upp/ned saker från flera användare samtidigt med hjälp av fildelningsprogram.

Har några polare som fortfarande har ComHem och vissa av dom har börjat få samma problem som jag hade medan den andra inte märker av någon strypning.

Nä, tacka vet jag BBB :tummenupp


jaha, ja jag har inte märkt nåt ... o mitt har Com Hem uppgraderat till 1Mb/s...
Så det står allså i avtalet att man inte får använda fildelningsprogram...? de har jag missat att läsa... men vadå, de ska väl dom skita i ... :fakta
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Tackar för svar

Gjorde en beställning av BBB's abonemang 10Mb/s in och 1Mb/s ut. Vekar vara en vettig lösning att byta när Telias abonemang bara är 14 Daler billigare/månad men då med patetisk hastighet som de kallar "bredband"
 

Stranada

Trött på köttfärsen
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
tomt garage
ambulans skrev:
jaha, ja jag har inte märkt nåt ... o mitt har Com Hem uppgraderat till 1Mb/s...
Så det står allså i avtalet att man inte får använda fildelningsprogram...? de har jag missat att läsa... men vadå, de ska väl dom skita i ... :fakta

Det står ingenting om det i avtalet. Det är rent snicksnack.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top