Brexit

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
The generation who claimed the older generation ruined their future by voting Brexit are the generation currently chasing imaginary Pokemon.

:D:D:D:D

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Är nog dags att EU drar in uppehållstillståndet för Storbritannien och avvisar dem med bestämd hand ut ur Europa.
:tungan

Haller med. UK kommer aldrig dra sig ur pa egen hand, dom fega politikerna kommer kommer dra ut pa det till det ar totalt kaos. Det sista vi behover just nu ar ingenmanslandet vi sitter i, in eller ut hade varit att foredra. Kvittar vilket, det hade varit battre an nu.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nearly half of Germans want to follow the UK and hold a Brexit-style referendum on their EU membership
Survey found 42 percent of citizens want a similar vote that led to Brexit
Two thirds of population believe the EU 'is heading in the wrong direction'
It will be seen as a blow to Chancellor Angela Merkel's immigration policy
Respondents said Germany's migrant crisis is top of the list of challenges
http://www.dailymail.co.uk/news/art...membership.html?ito=social-twitter_mailonline

elektronikfreak

fd stoner & bootlegger
Gick med
3 Jun 2012
Hoj
2001 Yamaha XV535
Det ryktas att även Holland/Nederländerna snackar om att även dom vill ha folkomröstning om ev utträde. Sedan är det väl bara en tidsfråga innan Portugal, Spanien och Irland följer efter. Personligen tror jag att EU är upplöst eller i vart fall totalt omstrukturerat år 2030.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dags att ta en review på denna fråga, hur gick det för Britterna?

Ganska bra skulle jag säga. Fler åsikter?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Dags att ta en review på denna fråga, hur gick det för Britterna?

Ganska bra skulle jag säga. Fler åsikter?
Britterna själva verkar inte lika övertygade (förvisso från 2023)
1725357870334.png

I olika undersökningar brukar man landa på 50-60% som tycker det i stort var fel att lämna, och trenden är att folk blir MER missnöjda med tiden. Men visst, kring 30-40% tycker fortsatt att det är bra på det hela så alla är inte missnöjda.

1725357928477.png

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Britterna själva verkar inte lika övertygade (förvisso från 2023)
View attachment 503168

I olika undersökningar brukar man landa på 50-60% som tycker det i stort var fel att lämna. Men visst, kring 30-40% tycker fortsatt att det är bra på det hela så alla är inte missnöjda.

View attachment 503169
Nej men hur gick det? I Sverige kunde man läsa att deras finansiella sektor skulle falla samman tex.
Läge att reducera EU till handelsregion och skippa överstyrande fantasi som en Europastat.
Verkligen, vi behöver väldigt lite av resten.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nu vet jag inte om jag kan svara i denna tråd då jag inte bara kört motorcykel i Storbritannien och resten av Förenade kungadömet utan även kört i delar av samväldet och även i republiken Irland. Dessutom har jag vänner där och har även pratat med flera andra från den delen av världen. :rodnar

Debbie O'Loughlin lives in Leafield in Oxfordshire and voted to leave in the referendum.
She said she feels "disappointed".
"It isn't quite what I thought it was going to be. I thought we were going to be more independent - we seemed to have gained nothing and lost a lot," she added.
Would she vote differently if she had to vote now?
Debbie said: "Probably, knowing what I know now."

1725398027547.png

1725398194297.png

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nej men hur gick det? I Sverige kunde man läsa att deras finansiella sektor skulle falla samman tex.
Falla samman tror jag få att sagt, men att det skulle kosta en ganska rejäl slant var en vanlig åsikt som också verkar vara utfallet.

De absolut mest försiktiga estimatet jag kan hitta sätter BNP till 2-3% under vad de hade haft utan Brexit, medan de flesta ligger betydligt högre upp emot 10%. Det blir tom i det milda fallet en rejäl förlust givet att BNP nu ligger på ungefär 2800 miljarder euro.

Både Exporten och importen beräknas gå ner kring 15% vilket är svårt att kalla för något annat än en katastrof. Just finansiella sektorn skadas speciellt hårt när företag flyttar stor del av sin verksamhet till änder innanför marknaden.

Som jag länkade tidigare så verkar inte ens de som röstade för Brexit ha tyckt att det har gått bra eller var värt det, Nigel Farage var ju för tusan "mr Brexit" men gnäller idag på att det blev skit. De som röstade för brexit var ju lovade att det hela inte skulle kosta någonting alls, tvärtom skulle man spara in på medlemsavgiften till EU utan ökade kostnader och handeln skulle ju ÖKA till resten av världen.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka