Nyteknik
Bannad
McWilliams kommer köra för Team Roberts på Brno. Och Blatas V6 kommer inte vara färdig. Vem är förvånad? Brno är Biaggis favortibana och jag hoppas såklart att han vinner. Han måste bli näst bäst efter Rossi i sammandraget.
Chris Ash skrev:Upplys en okunnig, vad har hänt med Shakey?
McWilliams tillbaka är kul som fan.
Kul som fan. En av få som har hetsat Doohan på en 500. Visserligen lär han knappast vara lika snabb nu som -97 då han slutade trea - 80 poäng före Barros.Axxexs skrev:Nobautsu Aoki kommer köra tredjehojen med ett wildcard.
Goodstuff skrev:KR-teamet börjar mer och mer bli en pinsam såpa. Dammar de av sin gmal asura V5:a kommer de garanterat vara sist. Trist.
Rossi och Edwards på pallen.
oFFkeFF skrev:Visst är det tråkigt att det gått som det gjort. Men jag saknar faktiskt att det är fler som försöker göra samma sak som KR. D.v.s bygga en egen hoj och vara med i VM, trots att man inte är en hoj-fabrikant..
oFFkeFF skrev:Visst är det tråkigt att det gått som det gjort. Men jag saknar faktiskt att det är fler som försöker göra samma sak som KR. D.v.s bygga en egen hoj och vara med i VM, trots att man inte är en hoj-fabrikant..
Visst är det så. Det är ju tråkigt att det blir färre och färre hojar i den största klassen. Men det visar ju bara på hur mycket dyrare det blir varje år. Iofs rykten om att både Suzuki och Kawasaki ska köra tre hojar nästa år men det återstår ju att se.oFFkeFF skrev:Visst är det tråkigt att det gått som det gjort. Men jag saknar faktiskt att det är fler som försöker göra samma sak som KR. D.v.s bygga en egen hoj och vara med i VM, trots att man inte är en hoj-fabrikant..
Jag tycker det är supertrist att team som KR inte kan hävda sig i MotoGP. Det blir alltmer som F1 med ett stort B-gäng som bara är i vägen.Goodstuff skrev:KR-teamet börjar mer och mer bli en pinsam såpa. Dammar de av sin gmal asura V5:a kommer de garanterat vara sist. Trist.
Neutral skrev:Jag tycker det är supertrist att team som KR inte kan hävda sig i MotoGP. Det blir alltmer som F1 med ett stort B-gäng som bara är i vägen.![]()
Ideliga ändringar gör ju bara att de som är dåliga idag halkar efter ännu mer då de inte har resurser att ta fram helt nya motorer t ex.
Goodstuff skrev:Men det visar ju bara på hur mycket dyrare det blir varje år. Iofs rykten om att både Suzuki och Kawasaki ska köra tre hojar nästa år men det återstår ju att se.
Axxexs skrev:I 250cc kommer Zongshen att köra med 2st Kinesiska wildcard, #60 Wang Zhu och #61 Li Zheng Peng.
Varför jag tycker det är intressant är för att det går rykten om att just det teamet sägs vilja komma in i MotoGP med ett Kinesiskt team 2007. Zongshen- Piaggio MotoGP Team. Så det finns en anledning till varför dom är där och kör i helgen.![]()
Ska bli intressant att se vad teamet och deras förare klarar av och om det blir dom förarna som kommer att få köra för teamet 2007 om det blir av..
Chris Ash skrev:Piaggio? Ytterligare en ny tillverkare i 250 alltså? Kul!
Axxexs skrev:Nej MotoGP skrev jag!Aprilia har kört tester på deras MotoGP-hoj hela detta året ifall dom skulle komma tillbaka. Den som aldrig blev färdig att sättas in till race. Skulle gissa att den Piaggio-hojen kommer bygga på aprilian.
Kinesiska teamet kör aprilia 250cc denna helgen.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |