Brno

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
McWilliams kommer köra för Team Roberts på Brno. Och Blatas V6 kommer inte vara färdig. Vem är förvånad? Brno är Biaggis favortibana och jag hoppas såklart att han vinner. Han måste bli näst bäst efter Rossi i sammandraget.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Chris Ash skrev:
Upplys en okunnig, vad har hänt med Shakey?

McWilliams tillbaka är kul som fan.

KTM hade kontrakten med både Shane Byrne och med Michelin och var dom som betalade för båda. Enligt kontraktet så fick Byrne inte köra på något annat som inte hade KTM-motorer. Skulle kunna innebära att han kan få erbjudande om att köra 125 eller 250 för KTM. Men vad jag läst så ska KTM ha sagt att han är fri att köra för vilket team han vill nu. Handlar väl om att kontaktet ska upphöra nu isf. Shane kommer vara på plats på Brno. Hans maneger ska ha haft förhandlingar med Suzuki sen i maj.

Vet inte hur återställd McWilliams kommer vara efter sin olycka nu. KR har inte sagt med vilken förare som dom kommer köra för dom men McWilliams eller Byrne blir det säkert. Kanske båda?

KTM har 9st nya motorer till förfogande om KR vill ha. Men då får dom själva stå för kostnaderna att hålla igång dom och ha med sig egna tekniker. Verkar som att dom kommer välja att köra med sin egna V5:a istället.

Suzuki kommer att köra med 3st hojar denna helgen. Nobautsu Aoki kommer köra tredjehojen med ett wildcard.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
KR-teamet börjar mer och mer bli en pinsam såpa. Dammar de av sin gmal asura V5:a kommer de garanterat vara sist. Trist.

Rossi och Edwards på pallen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
KR-teamet börjar mer och mer bli en pinsam såpa. Dammar de av sin gmal asura V5:a kommer de garanterat vara sist. Trist.

Rossi och Edwards på pallen.

Visst är det tråkigt att det gått som det gjort. Men jag saknar faktiskt att det är fler som försöker göra samma sak som KR. D.v.s bygga en egen hoj och vara med i VM, trots att man inte är en hoj-fabrikant..

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
oFFkeFF skrev:
Visst är det tråkigt att det gått som det gjort. Men jag saknar faktiskt att det är fler som försöker göra samma sak som KR. D.v.s bygga en egen hoj och vara med i VM, trots att man inte är en hoj-fabrikant..

Absolut, och det skulle behövas fler.

Tänk er ett motoGP-startfält med 40 hojar - det vore något.

Hoppas att det går att köra 125 & 250 klasserna för "rimliga" pengar när dom så småningom tvingas över till 4-takt !

/A

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:

Som det var på 500-tiden. Paton,Pulse,Elf,Fior,Modenas,Proton mfl. Tyvärr är det för kostsamt nu, och dessutom har man väl satt en gräns för hur stora grids man vill ha?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Visst är det så. Det är ju tråkigt att det blir färre och färre hojar i den största klassen. Men det visar ju bara på hur mycket dyrare det blir varje år. Iofs rykten om att både Suzuki och Kawasaki ska köra tre hojar nästa år men det återstår ju att se.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Goodstuff skrev:
Jag tycker det är supertrist att team som KR inte kan hävda sig i MotoGP. Det blir alltmer som F1 med ett stort B-gäng som bara är i vägen. :(

Ideliga ändringar gör ju bara att de som är dåliga idag halkar efter ännu mer då de inte har resurser att ta fram helt nya motorer t ex.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Neutral skrev:
Jag tycker det är supertrist att team som KR inte kan hävda sig i MotoGP. Det blir alltmer som F1 med ett stort B-gäng som bara är i vägen. :(

Ideliga ändringar gör ju bara att de som är dåliga idag halkar efter ännu mer då de inte har resurser att ta fram helt nya motorer t ex.

Det gör att jag personligen hoppas på mer kul tillverkare i 125 och 250. I 250 är ju både Fantic och KTM nya för i år och om de lyckas bra så kanske fler följer med. Det hade varit bra mycket roligare att se KR tillverka en vass 250 i samma anda som den gamla trippel 500:an än att se dem åka omkring på den harven de har nu.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Goodstuff skrev:
Men det visar ju bara på hur mycket dyrare det blir varje år. Iofs rykten om att både Suzuki och Kawasaki ska köra tre hojar nästa år men det återstår ju att se.

Suzuki ska köra med 3 i brno iaf! Ska bli kul o se : )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teamens testförare får ju ofta göra ett eller två inhopp i ngt race som bonus.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
I 250cc kommer Zongshen att köra med 2st Kinesiska wildcard, #60 Wang Zhu och #61 Li Zheng Peng.

Varför jag tycker det är intressant är för att det går rykten om att just det teamet sägs vilja komma in i MotoGP med ett Kinesiskt team 2007. Zongshen- Piaggio MotoGP Team. Så det finns en anledning till varför dom är där och kör i helgen. :)

Ska bli intressant att se vad teamet och deras förare klarar av och om det blir dom förarna som kommer att få köra för teamet 2007 om det blir av..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
I 250cc kommer Zongshen att köra med 2st Kinesiska wildcard, #60 Wang Zhu och #61 Li Zheng Peng.

Varför jag tycker det är intressant är för att det går rykten om att just det teamet sägs vilja komma in i MotoGP med ett Kinesiskt team 2007. Zongshen- Piaggio MotoGP Team. Så det finns en anledning till varför dom är där och kör i helgen. :)

Ska bli intressant att se vad teamet och deras förare klarar av och om det blir dom förarna som kommer att få köra för teamet 2007 om det blir av..

Piaggio? Ytterligare en ny tillverkare i 250 alltså? Kul!

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Piaggio? Ytterligare en ny tillverkare i 250 alltså? Kul!

Nej MotoGP skrev jag! :) Aprilia har kört tester på deras MotoGP-hoj hela detta året ifall dom skulle komma tillbaka. Den som aldrig blev färdig att sättas in till race. Skulle gissa att den Piaggio-hojen kommer bygga på aprilian.

Kinesiska teamet kör aprilia 250cc denna helgen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Nej MotoGP skrev jag! :) Aprilia har kört tester på deras MotoGP-hoj hela detta året ifall dom skulle komma tillbaka. Den som aldrig blev färdig att sättas in till race. Skulle gissa att den Piaggio-hojen kommer bygga på aprilian.

Kinesiska teamet kör aprilia 250cc denna helgen.

Aha, vad coolt! Jagb har verkligen saknat Cuben!

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...