Brno

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Hopper måste vara den mest överskattade ryttaren i MotoGP,
inte ett podium på 4 säsonger och igår tog han stryk av Sur-Kenny igen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Testtider från igår.
Intressant är att Xaus inte har ngn tid. Han verkar ha kommit på kant med teamet/hojen eller så hade han ingen transponder.

1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 57.602secs
2. Valentino Rossi ITA Gauloises Yamaha Team 1min 58.969secs
3. Colin Edwards USA Gauloises Yamaha Team 1min 58.972secs
4. Troy Bayliss AUS Camel Honda 1min 58.981secs
5. Sete Gibernau SPA Team Movistar Honda 1min 59.00secs
6. Carlos Checa ITA Ducati Marlboro Team 1min 59.043secs
7. Alex Barros BRA Camel Honda 1min 59.142secs
8. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 1min 59.175secs
9. Max Biaggi ITA Repsol Honda Team 1min 59.387secs
10. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 1min 59.461secs
11. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1min 59.515secs
12. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1min 59.654secs
13. Marco Melandri ITA Team Movistar Honda 1min 59.656secs
14. Toni Elias SPA Fortuna Yamaha Team 1min 59.769secs
15. Kosuko Akioshi JPN Team Suzuki MotoGP 1min 59.900secs
16. Alex Hofmann GER Kawasaki Racing Team 1min 59.911secs
17. James Ellison GBR Blata WCM 2min 0.577secs
18. Nobuatsu Aoki JPN Team Suzuki MotoGP 2min 1.089secs
19. Roberto Rolfo ITA D'Antin Ducati Pramac 2min 1.161secs
20. Franco Battaini ITA Blata WCM 2min 2.507secs
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Efter att ha sett MotoGP live för första gången, är intrycken många. Man förstår varför det fokuseras så mycket på MotoGP-klassen framför 125/250, när man ser denna fantastiska klass live.

Då jag räknar mig själv som RR-nörd ser jag givetvis alla klasser, men 125/250 bleknar ännu mer i jämförelse med MotoGP när man ser det live. Visst har 125 täta race, och 250 kanske har högre kurvhastighet mitt i kurvorna, men ljudet, farten, atmosfären, bling bling-faktorn, hypen och totalupplevelsen i MotoGP är helt enkelt fantastisk, gåshuden är nästan kvar än. Det är på plats man ska höra Ducatins skjutande, Suzukins gurglande, Hondans snörvlande och Blatans ylande motorljud, och Yamahas smackande quickshifter.

Under racet gick vi runt lite nere kring 180-gradaren innan banans lägsta punkt. Häftigaste upplevelsen var att stå vid bromspunkten på rakan innan 180-gradaren; helvetes jävlar vilken fart, vilka inbromsningar, vilket ljud! Hayden är en mycket sjuk människa; då de allra flesta valde att "enbart" bromsa stenhårt från 200+, lade han samtidigt ut bakändan i en låååång slide in i kurvan. Såg helt vansinnigt ut när man såg det från en position snett bakifrån!
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
valmers skrev:
Efter att ha sett MotoGP live för första gången, är intrycken många. Man förstår varför det fokuseras så mycket på MotoGP-klassen framför 125/250, när man ser denna fantastiska klass live.

Då jag räknar mig själv som RR-nörd ser jag givetvis alla klasser, men 125/250 bleknar ännu mer i jämförelse med MotoGP när man ser det live. Visst har 125 täta race, och 250 kanske har högre kurvhastighet mitt i kurvorna, men ljudet, farten, atmosfären, bling bling-faktorn, hypen och totalupplevelsen i MotoGP är helt enkelt fantastisk, gåshuden är nästan kvar än. Det är på plats man ska höra Ducatins skjutande, Suzukins gurglande, Hondans snörvlande och Blatans ylande motorljud, och Yamahas smackande quickshifter.

Under racet gick vi runt lite nere kring 180-gradaren innan banans lägsta punkt. Häftigaste upplevelsen var att stå vid bromspunkten på rakan innan 180-gradaren; helvetes jävlar vilken fart, vilka inbromsningar, vilket ljud! Hayden är en mycket sjuk människa; då de allra flesta valde att "enbart" bromsa stenhårt från 200+, lade han samtidigt ut bakändan i en låååång slide in i kurvan. Såg helt vansinnigt ut när man såg det från en position snett bakifrån!

Var du nöjd med att du valde just det racet? Vad kostade det totalt?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
valmers skrev:
Efter att ha sett MotoGP live för första gången, är intrycken många. Man förstår varför det fokuseras så mycket på MotoGP-klassen framför 125/250, när man ser denna fantastiska klass live.

Då jag räknar mig själv som RR-nörd ser jag givetvis alla klasser, men 125/250 bleknar ännu mer i jämförelse med MotoGP när man ser det live. Visst har 125 täta race, och 250 kanske har högre kurvhastighet mitt i kurvorna, men ljudet, farten, atmosfären, bling bling-faktorn, hypen och totalupplevelsen i MotoGP är helt enkelt fantastisk, gåshuden är nästan kvar än. Det är på plats man ska höra Ducatins skjutande, Suzukins gurglande, Hondans snörvlande och Blatans ylande motorljud, och Yamahas smackande quickshifter.

Under racet gick vi runt lite nere kring 180-gradaren innan banans lägsta punkt. Häftigaste upplevelsen var att stå vid bromspunkten på rakan innan 180-gradaren; helvetes jävlar vilken fart, vilka inbromsningar, vilket ljud! Hayden är en mycket sjuk människa; då de allra flesta valde att "enbart" bromsa stenhårt från 200+, lade han samtidigt ut bakändan i en låååång slide in i kurvan. Såg helt vansinnigt ut när man såg det från en position snett bakifrån!


Härligt o läsa! :tummenupp
Måste se omöjligt ut att se så sjuk akrobatik live.

Som sagt, vad kostar biljetterna och hur långt är det ner dit? Sov ni på hotell eller i tält på campingen vid banan?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Magnus-Sthlm skrev:
Var du nöjd med att du valde just det racet? Vad kostade det totalt?
Ja, Brno är en fantastisk bana, och det finns mycket bra publikplatser. Man behöver inte köpa läktarbiljett, för det finns gigantiska slänter att sitta i.

Biljetten (läktarplats) kostade cirka SEK 600, men det finns biljetter för SEK 350 som duger gott. Vi åkte till Wien med SAS och bodde där (bonusresa med hotell, betalade endast flygskatt). Hyrbil med möjlighet till inträde i Tjeckien kostade SEK 1200 fredag e.m. till måndag f.m. plus soppa. Några hundra till för käk och tjeckisk bira på banan. :tummenupp
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Någon som har och kan lägga upp racet från Brno vore kul att se det eftersom man var där. MOTOGP ROCKAR :yoparty :yoparty Fy fan vilket underbart ljud. :Bugar :Bugar
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Biaggi och Sete testade aldrig den nya "rest of the season" versionen av RC211V. Tydligen hade dom hittat fel på den, som kunde riskera förarnas säkerhet, när dom körde ett test i Japan med den.


http://www.speedtv.com/articles/moto/motogp/19215/




Intressant utalande där av Sete och intressant reaktion av Honda:

"Sete was furious after the race and angrily told a large group of reporters that he would not get back on a Honda again until he had received an explanation from Honda.

A Honda spokesman, when informed of Sete´s remarks, became visibly angry and hurried off to inform HRC President Suguru Kanazawa, according to the race coverage in Spain’s Motociclismo magazine."
 
Last edited:

Mattan

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm, norrort
Hoj
KTM 520SX Suzuki RMZ450
valmers skrev:
Efter att ha sett MotoGP live för första gången, är intrycken många. Man förstår varför det fokuseras så mycket på MotoGP-klassen framför 125/250, när man ser denna fantastiska klass live.

Det är på plats man ska höra Ducatins skjutande, Suzukins gurglande, Hondans snörvlande och Blatans ylande motorljud, och Yamahas smackande quickshifter.

Håller med fullständigt. Jag va oxå där. Min absoluta favorit va Yamahans växlingar. Den lät lugn jämfört med dom övriga, men så jävla coolt när det bara smällde till vid växlingarna. :yoparty
 
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Top