Brno

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Melandri, Hayden, Katoh, Nakano (när han körde Yamaha).
Det är fyra stycken. Inte så många direkt.

Nyteknik skrev:
Absolut. Men Ducati hade kunnat lägga ribban högre när man valde en kollega till Capirossi.
Tja. Det är ju inte bara att välja och vraka. Kommer inte ihåg vilka som fanns tillgängliga men så många som är mycket bättre än Checa tror jag inte det var.

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Njae. Biaggi förlorade i prinicp hela marginalen på första varvet, tre sekunder, men var snabbare än Rossi på nio av de sista elva varven. Hade han varit med bättre på första varvet hade han definitvt kunnat utmana Rossi. Förvisso spekulationer men ändå. Han var snabbast på slutet.
Jo, visst är det rena spekulationer men att Biaggi skulle lyckas åka ifrån Rossi igår har jag mycket svårt att tro.
Rossi hade väl bara höjt tempot lite till och vinkat hej då till Biaggi.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Jo, visst är det rena spekulationer men att Biaggi skulle lyckas åka ifrån Rossi igår har jag mycket svårt att tro.
Varför höjde han inte bara tempot och vinkade hej då till Sete lite tidigare då? Om man tittar på förarnas varvtider så hade Rossi och Sete några varv på 1.58 men de hade fler långsamam varv än Biaggi som körde 20 av 22 varv på 1.59.
Tror inte det hade varit så lätt för Rossi att "vinka hej då" på slutet. Vi lär dock aldrig få veta.

Intressant sak om Capirossi också då de svenska kommentatorerna eldade på om hur hans däck var slut och hojen var okörbar på slutet. Loris själv:
"Towards the end of the race my tyres were good and I was faster than the leaders but I didn't have time to attack them.

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
sandstream skrev:

Om det är nån som ska sätta Rossi på plats så är det Mr Mad Max. :Bugar
Unnar honom en vinst... :tummenupp

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Det snackas mycket i nattmössan. Jag undrade också hu de kom till den slusattsen. Capirex var på väg upp.

Goodstuff skrev:
Intressant sak om Capirossi också då de svenska kommentatorerna eldade på om hur hans däck var slut och hojen var okörbar på slutet. Loris själv:
"Towards the end of the race my tyres were good and I was faster than the leaders but I didn't have time to attack them.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Näven skrev:
Capirex var på väg upp.

Han är kung... jag skulle vilja se honom överst på pallen lite oftare... bara en gång sen dom började med fyrtakt...... han vann väl 2st 500cc rejs oxå ?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Undrar hur hårt Valmers bet sig i läppen i Brno när han fick se Max köra ikapp och om Hayden? :banana :banana

/Sleven

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:

Å andra sidan såg det ut som om Capirex körde med stelben, bakelitdäck och lustgas kombinerat med turbo.

Att sen inte kommentatorerna fattat att det är så han kör är ju dock lite sorgligt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Webspy skrev:
Han är kung... jag skulle vilja se honom överst på pallen lite oftare... bara en gång sen dom började med fyrtakt...... han vann väl 2st 500cc rejs oxå ?

Är det bara två? Eastern Creek 95 eller 96 och Mugello 2000 är de två jag kan komma på, nog vann han något mer?

MC Doktorn

Guest
Att cajback hamnade sist är det för han har en dålig hoj eller att dom andra är så mycket bättre??.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Han gjorde en riktigt dålig start tyvärr. Hade han varit med in i förta böj hade han nog kunnat prestera bättre tider men nu fick han jaga hela tiden. Hojen är ju den långsammaste på gridden även om de har lite mer krut jämfört med när Fredde körde för teamet.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Frågan är vem som blir hans teamkompis?

Blir det Capirex börjar jag gråta. Slösa bort hans talang på en Suzuki.....

James Toseland och John Hopkins blir bra. Så länge Suzuki inte kan bygga en riktigt snabb hoj förtjänar de inte bättre.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Goodstuff skrev:
Frågan är vem som blir hans teamkompis?

Kanske skulle bli 3st Suzukis nästa år. Yukio Kagayama näms som en tänkbar förare. Även Kenny Roberts Jr, James Toseland och Shane Byrne. Men vem det blir får vi väll se. :)

Dom övriga som nämts tror jag mer på andra rykten. Tex Max Biaggi var nämd för Suzuki men ryktas tillbaka till Sito Pons och hade tex en Camelmössa på sig i helgen som var..

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Chris Ash skrev:
Blir det Capirex börjar jag gråta. Slösa bort hans talang på en Suzuki.....

James Toseland och John Hopkins blir bra. Så länge Suzuki inte kan bygga en riktigt snabb hoj förtjänar de inte bättre.

Håller med... men det e fan en skam att deras hoj inte går bättre !

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De namn som Axxexs nämner är ju riktiga medelmåttor. Om Suzuki på allvar tror attd e ska ta dem till toppen så har de gruvligt fel. Biaggi ska väl i princip vara klar tillsamamns med Barros i Sito Pons Camel Honda?

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...