Goodstuff skrev:....och Carlos stannar.
Goodstuff skrev:Ryktena säger ju att det bara blir tre Yamah nästa år, alla fabrikare, med Rossi i ett eget team och en ny teamkompis till Edwards. Tech 3 utan Yammor således. Detta är inte bekräftat.
Roberts ut från Suzuki.
D´Antin ska köra Kawasaki i ett satelitteam nästa år.
Barros och Biaggi hos Camel Honda Pons.
Hayden kvar i Repsol. Pedrosa ska in hos antingen Repsol eller Telefonica. Gibernau inte under kontrakt ännu.
Bayliss ut.
Nyteknik skrev:Hallå där! Citera gärna mina smarta och själfulla inlägg - men inte som egna inlägg..
Han imponerade många när han kom till 500 från 250. Doohan trodde att Checa skulle bli en ny världsmästare och han är inte känd för att smickra. Att han är en av två spanska förare (värda namnet) i MotoGP gör honom till en mer eller mindre permanent deltagare.Macho Woman skrev:Checa har inte gjort något vettigt i hela sin karriär. Jag har aldrig haft något till övers för honom. Han är som bäst en medelmåtta om han inte kraschar sönder materialet. Kan inte förstå hur någon vill ha honom i sitt team.
Kanske för att han 10 år i rad varit i topp-10 i roadracingens kungaklass ?Macho Woman skrev:Kan inte förstå hur någon vill ha honom i sitt team.
Det duger inte eftersom det finns gott om förare som efter sitt första eller andra år äri MotoGP lika snabba eller snabbare än Checa. Jag har inget emot att han kör MotoGP. Men det är lite löjligt att han "profileras" som en toppförare och bedrövligt att han fick plats som Capirossis teamkompis.RedBaron skrev:Kanske för att han 10 år i rad varit i topp-10 i roadracingens kungaklass ?
Mackz skrev:Är det någon som sitter på en fil men gårdagens GP i Brno? Hade inte möjlighet att se det.
Om man de säsonger man kört i VM kommit 8, 8, 4, 7, 6, 6, 5, 7, 7 så undrar jag vilka de förare är som efter sitt första eller andra år är snabbare än Checa är? De är inte så många varje år som synes. Carlos är underskattad. Ingen som vinner VM men han är ju konstant topp tio i den hårdaste klassen så han är ju definitivt bättre än många andra förare som hyllas här till och från.Nyteknik skrev:Det duger inte eftersom det finns gott om förare som efter sitt första eller andra år äri MotoGP lika snabba eller snabbare än Checa. Jag har inget emot att han kör MotoGP. Men det är lite löjligt att han "profileras" som en toppförare och bedrövligt att han fick plats som Capirossis teamkompis.
Njae. Biaggi förlorade i prinicp hela marginalen på första varvet, tre sekunder, men var snabbare än Rossi på nio av de sista elva varven. Hade han varit med bättre på första varvet hade han definitvt kunnat utmana Rossi. Förvisso spekulationer men ändå. Han var snabbast på slutet.sandstream skrev:Grymt kört av Biaggi men han hade aldrig haft en chans mot Rossi, tyvärr.
Melandri, Hayden, Katoh, Nakano (när han körde Yamaha).Goodstuff skrev:Om man de säsonger man kört i VM kommit 8, 8, 4, 7, 6, 6, 5, 7, 7 så undrar jag vilka de förare är som efter sitt första eller andra år är snabbare än Checa är?
Absolut. Men Ducati hade kunnat lägga ribban högre när man valde en kollega till Capirossi.Goodstuff skrev:...han är ju konstant topp tio i den hårdaste klassen så han är ju definitivt bättre än många andra förare som hyllas här till och från.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |