Brno

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
3 cylindriga motorer kommer ha fördelaktigast vikthandikapp...
Jag skrev det för två år sedan och gör det igen: Honda kommer köra med en V3 vars ljud och prestanda får övriga att blekna. Med en stor portion osannolik tur blir det ett motorkoncept som överförs till en ny serie sport- och landsvägshojar. V3 regerar.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Jaha, KR är tydligen på väg, och Jezza har bekräftat att han står på stand-by för att köra. På grund av skadan ska han inte köra BSB på måndag så då funkar det schemamässigt att köra MotoGP på söndag :3freak

De största spekulationerna just nu handlar om däcken. Det var KTM och inte KR som pröjsade Michelin så det blir lite spännande att lösa på plats.

Angående WCM så kan jag inte undanhålla er denna godbit jag hittade*

Both WC-Mens riders Franco Battaini and James Ellison had the predicable news over the break that their miniature V6 Hypernail wouldn't be ready for Brno. This means that the underrated pairing will have to race more races at the back of the field with a normal sounding bike instead of racing at the back of the field with a wierd sounding bike. Tough break.
Medans vi osökt är inne på hojar i bottensskiktet: Vet någon vem som kör Kurz-Yammorna i Brno ?

* Har ni inte hittat till MotoGP News så gör ett besök. Humor och häcklande av hög klass.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
RedBaron skrev:
Jaha, KR är tydligen på väg, och Jezza har bekräftat att han står på stand-by för att köra. På grund av skadan ska han inte köra BSB på måndag så då funkar det schemamässigt att köra MotoGP på söndag :3freak

De största spekulationerna just nu handlar om däcken. Det var KTM och inte KR som pröjsade Michelin så det blir lite spännande att lösa på plats.

Angående WCM så kan jag inte undanhålla er denna godbit jag hittade*

Medans vi osökt är inne på hojar i bottensskiktet: Vet någon vem som kör Kurz-Yammorna i Brno ?

* Har ni inte hittat till MotoGP News så gör ett besök. Humor och häcklande av hög klass.

Cajback är på väg ner det vet jag i alla fall :banana

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
moto-gg skrev:
Cajback är på väg ner det vet jag i alla fall :banana
Cooooolt. Jag trodde GP-äventyret var över för denna gången efter loppet på Krautenring.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Jag skrev det för två år sedan och gör det igen: Honda kommer köra med en V3 vars ljud och prestanda får övriga att blekna. Med en stor portion osannolik tur blir det ett motorkoncept som överförs till en ny serie sport- och landsvägshojar. V3 regerar.
Många säger ju att 750 cc är den optimala klassen men alla (jag också :rodnar) köper ju 1000 cc för att det inte kostar något mer. Tänk om det kom 800 cc V3:eek:r från Honda. Sign me up. :yoparty

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
Många säger ju att 750 cc är den optimala klassen men alla (jag också :rodnar) köper ju 1000 cc för att det inte kostar något mer. Tänk om det kom 800 cc V3:eek:r från Honda. Sign me up. :yoparty
Det vore tyvärr alltför olikt Honda att bygga något så underbart.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Det vore tyvärr alltför olikt Honda att bygga något så underbart.
Säg inte det, när urblejden kom så dominerade ju också 1000-1100 cc men den satte en ny standard med 900 cc. Lätt och med ett "farligt lättstyrt" chassi. En 800 cc skulle dessutom få draghjälp av att den självklart skulle marknadsföras som en MotoGP-replika. :hihi

Hoppas, hoppas, hoppas. :)

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Nyteknik skrev:

Honda har bänkkört nya V3, V4 och V5 motorer och V3 och V4 motorerna hade överaskat teknikerna tydligen med deras testresultat.

Ukawa och Itoh har dessutom testkört med en V3:a på Motegi.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Om Rossi vinner 2 race till så vinner han VM innan säsongen är slut. Han kan vara klar världsmästare 2005 innan dom 5 sista racen körts!

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Magnus skrev:
NÄR menar du väl, inte om. :)

Eh.. Sorry! Så blir det nog! :)
(Har precis kommit hem från att ha jobbat natt.Tror att jag behöver sova nu..) :brinnerup :3freak

Rossi blir svårslagen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Risken är dock att reglerna gynnar treor såpass mycket att vi nästan enbart får sådana. 500-tiden i all ära men det var lite för mycket V4:eek:r och lite för lite andra konfigurationer.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nyteknik skrev:
Från vilken källa kommer informationen?
Det gick en del snack i januari om att Ukawa testat en V3, men jag har inte sett någon pålitlig källa.

Det handlade då om en V3 på 990cc, inte 800cc.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
RedBaron skrev:
Det gick en del snack i januari om att Ukawa testat en V3, men jag har inte sett någon pålitlig källa.

Det handlade då om en V3 på 990cc, inte 800cc.
Ibland blir jag lite misstänksam när information på sporthoj.com inte har publicerats i några andra medier...

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Axxexs skrev:
Zongshen har tagit över aprilias MotoGP-program. Så det blir säkert en ny "Cube". 3 cylindriga motorer kommer ha fördelaktigast vikthandikapp i nya reglerna fr.o.m 2007 så det kanske inte är fel?

Zongshen har köpt upp 45% av Piaggio så det är därför som teamet kommer heta Zongshen-Piaggio MotoGP Team.

http://www.piaggiogroup.com/_vti_g2_nwArt.asp?rfrsh=992426E-02&idnews=86

Låter bra det där, hoppas de kommer tillbaka och rör runt i grytan lite.
Skulle vara intressant att se vad de kan prestera med nya reglementet, en trea passar som sagt bra där.
Fast ett körbart effektregister har aldrig varit cubens starka sida, så jag undrar hur det går med 190cc mindre... :gnissla

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...