Broms & kurvkurser Rörberg -07

Status
Ej öppen för fler svar.

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Vem är det som har beställt REGN:va
Kanske det blir uppehåll tills ikväll.

Får se om jag tittar ut och kör lite idag (eller om jag är rädd om frisyren).....

//MH

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Vurpat idag.

Jahaja.

Då har det hänt som jag hade hoppats på att slippa, en vurpa!

Tur att man inte gjorde illa sig, men tråkigt iaf.

Denna dag går att sammanfatta med ord som inte lämpar sig här.
Det började redan i morse på jobbet, vurpar sedan på Rörberg samt blir utringd till jobbet när man kommer hem och redan är på dåligt humör.
OCH ALLT som har strulat idag finns/är kvar på jobbet tills imorgon bitti):huvet:huvet

//MH

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Jahaja.

Då har det hänt som jag hade hoppats på att slippa, en vurpa!

Tur att man inte gjorde illa sig, men tråkigt iaf.

Denna dag går att sammanfatta med ord som inte lämpar sig här.
Det började redan i morse på jobbet, vurpar sedan på Rörberg samt blir utringd till jobbet när man kommer hem och redan är på dåligt humör.
OCH ALLT som har strulat idag finns/är kvar på jobbet tills imorgon bitti):huvet:huvet

//MH

Och jag som tyckte synd om mig själv då jag trodde det skulle bli regn o for hem med hojen :huvet det var ju inget jämfört med dig.. hoppas det ordnar sig med dig och hojen..

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Och jag som tyckte synd om mig själv då jag trodde det skulle bli regn o for hem med hojen :huvet det var ju inget jämfört med dig.. hoppas det ordnar sig med dig och hojen..

Med mig är det bra (förutom att jag är på dåligt humör), fast hojen fick mer skador än jag först tyckte/trodde:

Skrapad/repad tank, repiga kåpor vänster sida samt spricka vid sadeln, blinkers, kopplingshandtag av, fotpinne bak repig, sving repig, kanske ngt jag glömt på hojen samt repigt skinnställ.

EDIT: Det går hur bra som helst att köra med hojen, är bara lite repig/skrapad, men på många ställen.

Tur att det inte går fort vid sista böjen före start/mål.

//MH

Last edited:

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
ops.. Blir lite pengar det där :gnissla det värsta är kanske väntan på att få hojen lagad.

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Kul som fan att åka idag igen.. men lider med Kawa69 för den trasiga hojjen:pannkyss men tur i oturen att han klarade sig helskinnad:tummenupp hoppas på bättre väder om 2veckor...

//Håkan

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
surt sa räven, men sånt händer, bara bryta ihop och komma igen!

själv så körde jag ''sporthoj'' (om man kan kalla en 18år gammal hoj det)på mycket mycket länge, första repan när det var blött kan väl sammanfattas med ett ord: PANIK! Funderade på vad jag gett mig in på och ville byta min gröna väst mot en gul....alllting kändes fel, fel körställning,fel bromsar,fel däck osv.... var fan livrädd för hojen.
Andra svängen gick bättre, lite mindre krampaktigt.
Tredje rundan flöt på fint, nuddade ju knäet i backen t.o.m:yoparty

så jag ser fram emot nästa gång med tillförsikt:tungan

skulle även vilja komma i komtakt med ena instruktören i grön grupp(han på kawan) då han hadde en uppsättning däck till salu....

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
KTM 525 EXC
Woohooo

Själv e jag hur glad som helst, har äntligen fått ner knät i backen...
En helt underbar känsla.
Får bli högervarv på Rörken nästa måndag, ser lite udda ut att bara ha sliten knäpuck på vänster sida.

Hoppas att det löser sig med hojen för dig....

By the way
Någon som vet om man kan hyra Rörbergsbanan? Skulle vara lite skoj å samlas några stycken en dag å bara köra köra köra.

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
surt sa räven, men sånt händer, bara bryta ihop och komma igen!

själv så körde jag ''sporthoj'' (om man kan kalla en 18år gammal hoj det)på mycket mycket länge, första repan när det var blött kan väl sammanfattas med ett ord: PANIK! Funderade på vad jag gett mig in på och ville byta min gröna väst mot en gul....alllting kändes fel, fel körställning,fel bromsar,fel däck osv.... var fan livrädd för hojen.
Andra svängen gick bättre, lite mindre krampaktigt.
Tredje rundan flöt på fint, nuddade ju knäet i backen t.o.m:yoparty

så jag ser fram emot nästa gång med tillförsikt:tungan

skulle även vilja komma i komtakt med ena instruktören i grön grupp(han på kawan) då han hadde en uppsättning däck till salu....

Här är jag :D
Vadå panik.. Tyckte det såg jättebra ut igår..

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Repade hojar var ett kännetecken för Uppsalabor tidigar pga Rörken. Det inte funkar längre.....då även Gävlebor åker omkring på skrapade/repade hojar numera.....:)

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125

Bra sätt att komma i kontakt med intruktörerna är att gå in på SMC:s hemsida - bli medlem i forumet där http://forum.svmc.se/ Väljer man distrikt Gävleborg så ska nog alla finnas med :)

Bilder finns från igår men jag håller på att fixa min hemsida och där kommer det att finnas ett galleri för alla dessa bilder. Förhoppningsvis ska det inte behöva ta en hel dag att ladda dem då. Men ha lite tålamod så talar jag om när de finns att beskåda (ska bara vänta på att sonen, min support, vaknar upp ur törnrosasömnen :rolleyes: )

Last edited:

MissTriple

Medlem
Gick med
6 Mar 2007
Hoj
Triumph Speed Triple, Kawasaki VN 1600
MÅNGA nya bilder inlagda från 060625!
Länk här: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2702

Jag har många fler hemma i datorn, högupplösta och i fint format för förstoring/skrivbordsunderlägg etc. Har inte lagt in alla bilder, då får jag fyrkantiga ögon av att sitta vid datorn. Hör av er om ni vill ha bilder!

Emo

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Bilder från Rörbergskörningen i måndags (9/7) finns nu att beskåda på www.anna.hellqvist.com Där kommer jag också att lägga in de andra två tidigare körningarna och framtida förstås (där jag är med och fotar :) )

sandersen

Live like there is no tomorrow.
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Gsxr 600
Tjenare!

det lät rätt lockande med Broms & kurvkurser men var ligger rörberg, hur går allt till och va kostar det:) (är inte medlem i smc)
orkar inte läsa igenom alla inlägg fast ja fattar att svaren står där:) men tack på förhand..!

// sandersen

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...