Stora skillnaden är ju styrning och stabilitet som du skriver.
Men jag upplever att jag har svårt att hålla kvar kroppen lågt när jag lägger vikten mot styret. Det blir att jag reser upp kroppen mera. samt att kraften från inbromsningen vill få mig att rotera upp över styret och jag hamnar ganska högt upp över hojjen. Kniper jag så är det lättare att sitta kvar med en lägre tyngdpunkt. Och då upplever i alla fall jag att hojen är mindre stoppie benägen.
För dom som hackar på SMC, så kan jag ju avslöja att dom tekniker som smc lär ut på sporthojskurser, och som jag tränar efter och även försöker lära mina elever. Är hämtade från California Superbike School.
Så det är inte SMC som har klurat ut hur man svänger, bromsar, gasar och kör fort som fan på bana och blir säkrare i trafiken. Det kommer från sammarbete med CSS.
Och vill man lära sig mera än vad SMC kan lära ut, så är CSS att rekomendera.
Och tycker man att det SMC lär ut är fel, så kan man ju kolla vilka förare som kommer från CSS och själv bedömma om dom kör med felaktig teknik.
http://www.superbikeschool.com/champions/